PlayStation 3:n hinta laski

PlayStation 3:n hinta laski

LassiK Kirjoittanut 22.09.2006 Lassi Kurkijärvi

Sony pudotti PlayStation 3 -pelikoneen hintaan varhain perjantaina Suomen aikaa pitämässään Tokyo Game Show’n lehdistötilaisuudessa. Niin Famitsu-lehti kuin IGN-pelisivustokin uutisoivat, että tieto kerrottiin aivan Ken Kutaragin puheen lopussa, kun Kutaragi vastaili toimittajien kysymyksiin.

Pudotus koskee tässä vaiheessa vain Japania ja konsolin halvempaa mallia. ”20 gigainen” malli saikin HDMI-videoliittimen ja sen hinta putosi 59 800 jenistä (noin 401 euroa) 49 800 jeniin (noin 335 euroa), raportoi Famitsu.

Muuten Kutaragin puhe keskittyi pohtimaan potentiaalisia tulevaisuuden peliteknologioita, kuten käyttäjien dataan perustuvaa wikin kaltaista Global Mapping -järjestelmää. PlayStation 3:n toiminnoista uutta oli mahdollisuus ladata konsoliin Sonyn verkkopalvelusta PlayStation- ja PlayStation 2 -pelejä, ja myös Sega Mega Driven ja PC Enginen pelejä.

Suomeen PS3 tulee myyntiin nykyilmoituksen mukaan maaliskuussa 2007. Kalliimpi malli maksaa noin 650 euroa, halvempi noin 550 euroa.

Tuoreimmat uutiset

Kumpi näistä kansista on hienompi? (71) 06.01.2009 12:32
Vertailussa kannet
Microsoft: Xbox 360 selvästi PS3:a edellä (91) 06.01.2009 12:16
Greenberg: Kasvatamme eroa Sonyyn
Metal Gear -mies: Muutoksen vuosi alkaa (63) 05.01.2009 15:57
Kojima Productions muutoksen kourissa
Japanilainen Dead Rising -traileri ihmetyttää - Katso! (27) 05.01.2009 14:08
Frank West ryöstää mikin
Blu-ray-elokuvien myynti kasvoi viime vuonna räjähtävästi (67) 05.01.2009 13:04
Blu-ray-myynti kasvoi vuonna 2008

76 kommenttia. Lisää kommentti...

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

Japanissa…

LassiK

Pisteet: +2

LassiK sanoi:

Jos oikein toivotaan kaikki, kenties tämä heijastuu Eurooppaan myöhästyneen julkaisun hyvitykseksi :)

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

no nyt rupeaa hinta näyttämään hieman realistisemmalta.

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

Tais tajuta, että kuluttajillakin on rajansa. Toivotaan tosiaan, että Euroopassa saadaan, jotain helpotusta, kun joudutaan konsoliakin odottelemaan kauvemin :(.

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

”PlayStation 3:n toiminnoista uutta oli mahdollisuus ladata konsoliin Sonyn verkkopalvelusta PlayStation- ja PlayStation 2 -pelejä, ja myös Sega Mega Driven ja PC Enginen pelejä.”

Siis mitä? Kaikessa pitää mennä Nintendon perässä?? ;D

Eemeli Rekunen

Pisteet: +3

Eemeli Rekunen sanoi:

”Siis mitä? Kaikessa pitää mennä Nintendon perässä??”
Ihan hyvä että menevät. Loistava ominaisuus!

Hinnanpudotus. Odottelinkin jotain tämmöistä. Vielä kun kalliimman paketin hinta lasketaan 500 euroon Euroopassa niin johan maittaa.

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

Hienoa nähdä tämäkin, Sony upgreidaa konsolinsa asioita.
Japanissa se oli muutenkin melko halpa, mutta Japanissa taidetaan olla niin kotirakkaita, että oman maan asiat tulevat ensin.

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

Paras uutinen on HDMI:n lisääminen myös tähän työläisversioon.

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

Mistä näitä hulluja trolleja sikiää? Sonyn palkkalistoilta? Jos Wii maksaa Japanissa 167 euroa ja PS3 halvimmillaan tuplasti eli 335 euroa, pitää olla puoluekortti PlayStation-leirissä silmillä kuin vanhalla stalinistilla konsanaan.

Ja koska PSP on melkein samaa hintaa kuin DS ja paljon tehokkaampi niin sehän on jo voittanut käsikonsolisodan, eikö vain?

Tommi

Pisteet: +1

Tommi sanoi:

Jes! En muista milloin olisi tullut hyviä uutisia Sonyn suunnalta, mutta tämä kuulostaa hyvältä. Kiintolevyn koko (20G) halvemmassa mallissa hieman mietityttää, mutta muita ominaisuuksia en kalliimmasta mallista kaipaakaan, joten minun valintani todennäköisesti on halvempi malli.

Ratkaisun teki helpoksi HDMI-liittimen lisääminen halvempaankin malliin. Ilman sitä en olisi edes harkinnut.

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

No paskat! Meikä on luvannut itselle etten rupea huutelemaan nettikeskusteluissa, mutta tuo kyseinen ääliövierailija (1080p ja 160fps, ihan salee!) ansaitsee vielä vastakommentin.

Siis PSP on jotain uutta eikä kosketusnäytöillä pelaamisen mahdollistanut DS ja siksi se on ihan floppi?

MasterTK

Pisteet: 0

MasterTK sanoi:

””(noin 335 euroa)”

Eli siis halvempi ps3-pelikonsoli tulee maksamaan suunilleen saman verran kuin wii. Hyvä juttu. Ei siis ole enää mitään järkeä ostaa tehotonta wiitä, kun ps3 maksaa saman verran, pyörittää pelejä 1080p@160fps (hd), ohjain sisältää liiketunnistimen eikä tule niin lapsellisia pelejä, kuten wiille. ”

Aina joskus mietin millaisia vajekkeja tällaistenkin viestien takana piilee. :)

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

”Sitäpaitsi totuus on vaan se, että PS3:lle on tulossa seuraavan sukupolven parhaimmat ja hienoimmat pelit.

GTA 4, Metal Gear Solid 4 ym. hienoja varttuneempien pelejä. Mitä sille wiille tuleekaan?”
Oletkos koskaan kokeillut Metroid -pelisarjan uudempia pelejä? (GameCube:lla, eli todennäköisesti et…) Huhujen mukaan myös Wii:lle on tulossa joku GTA. http://www.peliplaneetta.net/pelikonsolit/uutiset/6646/
Artikkelissa mainitaan tulossa oleva Godfather Wii:lle. Wii.com-sivuilta löytyy myös Project H.A.M.M.E.R, mutta se on ilmeisesti sitä samaa turhaa toimintaroskaa, jota Playstationeille on ilmestynyt iät ajat.

Tuulisti

Pisteet: +1

Tuulisti sanoi:

Graah, kuole Sony kuole! Ei paljon lohduta japsien saama hinnanalennus, kun itse saa odottaa kohtuuttoman kauan että saa armeliaasti tilaisuuden maksaa kohtuuttomasti rahaa.

Pyh, ostan kuitenkin, olen uhri.

AK87

Pisteet: 0

AK87 sanoi:

”Mitäs uutta ja järisyttävää psp:ssä on? nintendo ds loi kokonaan uuden tavan ohjata pelejä -> katsoppas myyntilukuja.”

”No se oli tietenkin tehokkain käsikonsoli, joka on markkinoilla. Tarviiko mitään muuta? ”

Ööh…tehotko on jotain uutta ja järisyttävää…?

Mutta olisihan se mukavaa, jos se hinnan alennus näkyisi täälläkin päin maailmaa. Ei maksaisi pienen odottelun jälkeen enää mansikoita, mutta epäilykset on kyllä asiaa kohtaan suuret. Eurooppalaisia kun sorretaan aina…

JayeizH

Pisteet: +1

JayeizH sanoi:

”GTA 4, Metal Gear Solid 4 ym. hienoja varttuneempien pelejä. Mitä sille wiille tuleekaan? Ai niin… uusi mario ja pari pokemonia? Sopiva pelikonsoli pikkupennuille, jotka leikkivät muutenkin pokemoneilla, mutta me varttuneemmat halutaan pelata jotain muuta kuin jotain pokemonia ja siihen saumaan PS3 on erinomainen, koska sille tulee lähes täysin ainoastaan varttuneempien pelejä.”

Mies puhuu peleistä varttuneille ja sitten nostaa esiin luvut 1080p160fps :D Aika kakaralta vaikutat :D

Vierailija sanoi:

”Mitäs uutta ja järisyttävää psp:ssä on? nintendo ds loi kokonaan uuden tavan ohjata pelejä -> katsoppas myyntilukuja.”

”No se oli tietenkin tehokkain käsikonsoli, joka on markkinoilla. Tarviiko mitään muuta? Mitä sillä uudella ohjaustavalla tekee jos pelit ovat graafisesti suoraan 80 luvulta? ”

Eli psp ei menestynyt siksi koska se olis tehokkain käsikonsoli…ihmiset vierastivat sitä?? Mutta DS:ssä oli uusi ohjaus tyyli niin ihmiset eivät vierastaneet sitä. Mutta nyt kun PS3 on tehokkaampi ja Wiissä on uusi ohjaus tyyli niin ihmiset vierastavat Wiitä? Hahahahahahahahahhaha :D :D Hiukan ontuu selityksiesi logiikka pohja ;)

Et ilmeisesti pidä PSOne pelejäkään enään yhtään minään. Kaikki on paskempia kuin GC:n koska tehot ovat vain niin surkeat. :D

Aina kun ajattelee että nämä tyypit ovat jo kadonneet maailmasta, joku hyppää ilman varoitusta nurkan takaan. Ja nauruunhan siinä meinaa kuolla :D

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

Hahahah, mitä trolleja taas liikenteessä. Parhaat palat keskustelusta:

- PS3 pyörittää pelejä 1080p-tarkkuudella 160 framea sekunnissa (markkinointipuheet tainneet mennä perille vähän turhankin hyvin? Mulla ois muuten toimiva aikakone myynnisssä, kiinnostaako?).

- PS3 ei ole paljoa kalliimpi kuin Wii.. millähän mittarilla? 49,800 jeniä on käytännössä aika tarkalleen puolet enemmän kuin 25,000 jeniä (PS3 on toisinsanoen ~100% Wii:tä kalliimpi!).

- Wii on erään kirjoittajan mielestä ilmeisesti jostain syystä ainoa konsoli, jonka hintaan verotus vaikuttaa ja tulee ”suomilisä”. Järkeenkäypää… jos olet liimaa haistellut vihreähiuksinen lipasto, joka harrastaa sulatejuustomuovien keräilyä ja Burmalaisia kansantansseja.

- Ihmiset eivät halua uutta vaan tuttua ja turvallista, esimerkkinä esitetään täysin uudenlaiset pelikokemukset mahdollistava PSP ja perinteisempi, surkeasti myynyt Nintendo DS lytätään maanrakoon (oikeasti, mitä sitten oletkaan vetänyt, näyttää se toimivan!).

- Nintendo DS graafisesti suoraan 80-luvulta (ei ole kirjoittaja tainnut edes syntyä 80-luvulla tai tuskin väittäisi tällaista).

- Wii:lle ei tule kuin jotain surkeita Mario- ja Pokémon-pelejä (taas kiitettävää asiantuntemusta ja perehtymistä puhumiinsa aiheisiin).

Noh, itse aiheeseen. Ihan mukavankuuloisia uudistuksia Sonylta, etenkin HDMI-liitännän lisäys, tosin tuosta ennen julkaisua tapahtuvasta hinnanalennuksesta tulee hieman epävarma kuva koko Sonyn strategiasta. Ladattavat PS2-pelit eivät hirveästi vakuuta.. kuinkahan monta tuntia vaikkapa uusinta GTA:takin saisi imuttaa ennenkuin pääsee pelailemaan? Kovalevykin loppuisi halvemmassa mallissa näiden kanssa alta aikayksikön.

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

Jos nyt oikeen muistan ni GTA4 tulee xboxille samaan aikaan kuin ps3 eli ei ole yksinoikeus.

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

Playstation 3. varmaan ihan kiva konsoli, mutta ”ihan kiva” ei valitettavasti riitä -varsinkaan noilla hinnoilla. rehellisesti sanoen, en näe paljonkaan eroja sonyn eduksi xbox 360 verrattaessa -paitsi julmetun hintalapun.

itse olen nyt viimeistään päättänyt että hankin 360:nen, ja jos jonkun laitteen hankin sonyn brändin alla niin se on PSP.

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

Ps. valot päälle, kutaragi! 550e? mitä vittua…

Tuulisti

Pisteet: +1

Tuulisti sanoi:

On muuten totta, että hinnanalennus tässä vaiheessa tuntuu epätoivoiselta yritykseltä paikkailla kärsinyttä imagoa ja pitää yllä kiinnostusta. Pitäisikö nyt ajatella, että Sony ei itsekään jaksa uskoa menestykseensä, kun laitteissa täytyy jo heti alkuunsa ottaa oikein kunnolla takkiin? :/

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

Laskisi hinnat euroopassakin reippaasti kun sitä kerran vielä joutuu odottamaan niin kauan. Sitä paitsi minulle se on aivan paskan lysti mitä uutta tai miten paljon tehoja on jossain laitteessa. Sony ja Nintendo ovat kuin kissa ja koira. Sony pitää rahastuksesta, mitä sitten pelit ovat kuitenkin hyviä, ja Nintendo taas haluaa tuoda iloa maailmaan peleillään eli halvat hinnat kaikessa. Molemmissa yhtiössä on paranettavaa sony pitäisi kehitellä asiakasystävällisempiä hintoja laitteilleen ja Nintendon pitäisi luopua ällöstä ”hymy perseessä läpi elämän” tyylistään ja nostaa hintoja. Näin kaikki olisi tasapainossa eikä kukaan joka helvetin asiasta valittava nörtti pääsisi valittamaan ja haukkumaan toisia.

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

Älkää ihmiset missään nimessä ostako suihkukonetta tai lelua olohuoneisiin!!! Kyllä krillissä on tulevaisuus.

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

”Mitä epäselvää tuossa oli? Olen vm. -81 ja aivan samaa mieltä. Graafisuus ei tosin ole DSn ase..”

O RLY? Ettei vain olisi aika kullannut muistoja vanhoista peleistä, vai millähän ihmeellä olet 80-lukusi pelaillut? Uskomatonta, että tästä tarvitsee edes keskustella, mutta otetaanpa ihan reality

check vertailun vuoksi:

NINTENDO DS (Final Fantasy 3):

http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/709/709310/final-fantasy-iii-20060518082044953.jpg

vs. 80-LUKU (Wizard of Wor):

http://www.videogamecritic.net/images/2600/wizard_of_wor.png

NINTENDO DS (Star Fox DS):

http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/726/726528/star-fox-command-20060818111122412.jpg

vs. 80-LUKU (The Sentinel):

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a7/SENTINEL-1.GIF

NINTENDO DS (Mario Hoops 3-on-3):

http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/732/732946/mario-hoops-3-on-3-20060915060852460.jpg

vs. 80-LUKU (Advanced Basketball Simulator):

http://www.lemon64.com/games/screenshots/full/advanced_basketball_simulator_04.gif

NINTENDO DS (Ridge Racer DS):

http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/563/563516/ridge-racer-ds-20041104060426237.jpg

vs. 80-LUKU (Lotus Esprit Turbo Challenge):

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/75/Amiga_Lotus_Esprit_Turbo_Challenge.png

NINTENDO DS (Castlevania: PoR):

http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/710/710187/castlevania-portrait-of-ruin-20060525054340788.jpg

vs. 80-LUKU (Shadow of the Beast):

http://www.retro-experience.co.uk/atarist/pictures/shadow/shadow8.jpg

NINTENDO DS (Metroid Prime Hunters):

http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/691/691796/metroid-prime-hunters-20060227003812328.jpg

vs. 80-LUKU (Starglider 2):

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/63/Amiga_Starglider_2.png

NINTENDO DS (New Super Mario Bros):

http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/706/706294/new-super-mario-bros-20060509020134511.jpg

vs. 80-LUKU (Super Mario Bros.):

http://www.nesfiles.com/NES/Super_Mario_Bros/smbfireballs.gif

NINTENDO DS (Another Code):

http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/614/614243/another-code-two-memories-20050515005828509.jpg

vs. 80-LUKU (Maniac Mansion):

http://www.c64gg.com/Images/M/Maniac_Mansion_ingame1.gif

Eiköhän tuossa aika selvä ero kumminkin ole DS:n hyväksi:D Ja kyllä, mulla on tylsää;)

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

hmm onko pakollista omisataa hd tv jos näillä next genren koneilla aikoo tykittää?????

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

Tietysti tämä on mahdolliselle PS3:n ostajalle hyvä uutinen (jos alennus tulee Eurooppaankin, mitä voi valitettavasti vahvasti epäillä). Nyt ero kalliimman ja halvemman version välillä ei liene kuin kovalevyn koko ja kortinlukijat? Speksien muutosten luulisi koskevan kaikkia alueita, mutta mistähän senkin tietää. Koska Sony on väittänyt tavallisten kovalevyjen sopivan PS3:een (onko vielä näin?), ei liene kauhean hyvää syytä kalliimman version ostamiseen. Tosin vain 20% konsoleista on halvempia versioita.

Sony ilmeisesti ottaa hyvin suuren tappion per myyty konsoli, mutta tappiot eivät nouse lyhyellä tähtäimellä kauhean suuriksi, jos heillä on suurempia valmistusongelmia vielä pitkään. Muiden komponenttien hintoja saadaan ajan myötä laskettua, vaikka diodeja siniselle laserille ei saataisikaan tuotettua tarpeeksi.

Tosin Microsoftilla pitäisi olla varaa laskea hintaa enemmän. He eivät ole julkistaneet hinnanalennusta, koska Sony on joutunut lykkäämään julkaisua. Mutta nyt MS voi laskea saman verran hintaa. Sonyn konsolin komponentit (Blu-Ray, Cell, kahden eri muistijärjestelmän johdosta monimutkaisempi piirilevy) ovat kalliimpia kuin vastaavat komponentit X360:ssä (sanomatta mitään siitä, ovatko ne yhtään sen parempia/edes yhtä hyviä pelikäyttöön), eikä se kaiketi muutu tämän konsolisukupolven aikana.

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

Ei ole. Kyllä graffat näyttää huimasti paremmilta tavallisella töllölläkin verrattuna nykyisen sukupolven peleihin. Mutta vasta HD-telkulla ne pääsevät oikeuksiinsa. Onhan tavallisella ja HD-telkulla kuitenkin huomattava ero…

JayeizH

Pisteet: +1

JayeizH sanoi:

”Sony ja Nintendo ovat kuin kissa ja koira. Sony pitää rahastuksesta, mitä sitten pelit ovat kuitenkin hyviä, ja Nintendo taas haluaa tuoda iloa maailmaan peleillään eli halvat hinnat kaikessa.”

Tuskimpa vaan. Rahan perässä se Nintendokin on usko pois. Nintendo sattuu olemaan vielä ainoa joka ottaa voittoa jokaisesta myydystä Wii konsolista. M$ ja Sony myyvät molemmat tappiolla. Tästä voisi päätellä jotain täysin muuta mitä itse sanot…

”- Nintendo DS graafisesti suoraan 80-luvulta (ei ole kirjoittaja tainnut edes syntyä 80-luvulla tai tuskin väittäisi tällaista).

Mitä epäselvää tuossa oli? Olen vm. -81 ja aivan samaa mieltä. Graafisuus ei tosin ole DSn ase.. ”

Jos et muista niin 80-luvulla (eli 8bit aikaan) ei ollut konsoleissa käytössä 3D-grafiikkaa, eikä tuhansia värejä, eikä edes sellaista tekniikkaa mitä DS:ssä löytyy. Edes Snes:ssä ei ole, joka tuli 80- 90-luvun vaihteessa.

Toki ulkonäkö ei ole suoraan verrattavissa tehoihin, mutta mielenkiinnolla näkisin DS-pelin joka näyttää graafisesti Mega Manilta, SMB:ltä tai Duck Talesilta.

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

”hmm onko pakollista omisataa hd tv jos näillä next genren koneilla aikoo tykittää?????”

On. Ei toimi normaalissa telkkarissa.

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

Omasta mielestäni tuo halvempi versio on turha :S

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

Tota hintaa täällä ei tulla näkemään. Voidaan verrata Wiin hintaa. Japanissa 160e ja täälä 270e :D, että PS pojat… hinta tulee olemaan kova.

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

””…eikä tule niin lapsellisia pelejä, kuten wiille”
Olen täysin samaa mieltä.”

Joo, Metroid Prime 3, Red Steel, The Godfather, The Legend of Zelda: TP, Far Cry: Vengeance, Call of Duty 3, Excite Truck, Splinter Cell: Double Agent, Mortal Kombat ja Prince of Persia on tosi lapsellisia pelejä!!!11

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

Sony tekee halvemman konsolin japanissa, koska…
1. Jos halvennus olisi tehty amerikassa, sony olisi saanut vähemmän riihikuivaa, koska amerikkalaisilla on rahaa sen verran, että niillä ei ole kunnon syytä valittaa.
2. Japanissa isompi määrä väkeä ostaa konsolin ja japsit kertovat siitä netissä= ilmasta mainosta sonylle. PS. Koopinator

zoukka

Pisteet: 0

zoukka sanoi:

Eiköhän hinnanalennuksella ole tarkoitus murskata Microsoftin mahikset Japanissa.

Saa nähdä auttavatko uudet J-ropet Boxia sinnittelyssä ?

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

Taitaa Sonyn talous ottaa kivasta damagea tästä PS3:sta :)

Jos homma kusee sopivasti, niin alkaa päitä tippumaan en sitten tiedä onko jo tippunut.

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

Mitkä Microsoftin mahikset Japanissa? Eiköhän peli ole jo pitkään ollut suht menetetty; jos jopa ikivanhaa PS2:ta myydään yhä parhaimpina viikkoina enemmän kuin tuoretta seuraavan sukupolven X360:tä vuodessa, niin ei hyvältä näytä. Nintendo DS:stä nyt puhumattakaan.

Minusta on selvää, että uusi hinta on asetettu ennenkaikkea Wii:tä varten, sillä Nintendo on Japanissa Sonylle huomattavasti vakavampi uhka kuin Microsoft, ja hintaero Wii:n ja PS3:n välillä on huikea.

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

voisikohan ps3:sta pyytää euroopassa 900 euroa? onhan se sentään supertietokone jos muistatte kutaragin evankeliumin.

Kyllä kaverit on kateellisina kun mä saan Sonyn supertietokoneen jossa on linux, 20 gigaa levytilaa ja 512 megaa muistia =O uuh niin ja näytönohjain joka panee jopa nintendo 64:n häpeään ^^

ok eivät tule olemaan kateellisia sillä jätän tuon pc:n syrjäyttävän superkomputaattorin hyllylle oikeiden playstationistien ostettavaksi.

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

wii ei ole gamecube ja nintendo on fiksu sillä se on lunastanut lupauksensa ja tehnyt jopa enemmänkin. maailma odottaa wii:tä rahat tyrkyllä ja nintendo ei tee lainkaan tappiota/myyty konsoli.

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

Kyllä 360:lle ja PS3:lle tulee enemmän aikuiseen makuun soveltuvia pelejä kuin mitä Wiille. Onhan tämä nyt aivan selvää, mutta eihän se huono asia tietenkään ole. Tai riippuu tietty pelaajista :) Ja muuten onhan vielä kalliimman ja halvemman pleikkarin kohdalla selviä erojakin. 60g:n mallissa 40g enemmän kovalevytilaa (huikeaa päässalaskua!), muistikorttipaikat sekä langaton verkkoyhteys! Ja taitaa vielä olla hiukan erinäköisetkin? Tämä 20g:n malli taitaa olla enempi suunnattu ”vain” pelikoneeksi, kun taas 60g:n multimediatietokoneeksi, jos nyt noin voi sanoa? HDMI:n liitännän lisääminen halvempaan malliin oli erittäin hyvä päätös. Kyllä Sonylla kuunnellaan kuluttajia, vaikka joskus saattaa vähän kestääkin :b Milloinkahan ilmestyy HDMI-liitännällä varustettu 360, jossa sisäinen HD-DVD asema? Ei olisi mitenkään yllätys, koska MS:n mainitsemat ”turhat” ominaisuudet onkin yhtäkkiä alkaneet ilmaantua myös boxille…

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

360 ei ole vielä kertaakaan myynyt Japanissa enemmän kuin PS2?! Muistaakseni näin :b

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

Noh, nykyään pelaajat ovat niin tosikoita, etteivät enää aijo koskea Marion kaltasiin ”lapsellisiin” huippupeleihin. Ja tietääkseni Wiille tulee nyt näi naluksi vain pari lapsellsita peliä, ja nämä ovat paavo pesusieni peli ja Autot peli, että se siitä lapsellisuudesta.

Tuulisti

Pisteet: +1

Tuulisti sanoi:

Onko väkivalta jotenkin ”aikuista makua”? Minun mielikuvissani väkivallasta väkivallan vuoksi innostuvat lähinnä esiteinit pikkupojat, ja aikuiseen (kypsään) makuun kuuluu hieman erilaisia mielenkiinnonkohteita, vaikka aikuisten viihteessä onkin helpompaa käyttää esim. väkivaltaa draaman keinona.

Voisiko tänne kehittää sellaisen virtuaalileimasimen, jolla voisi läiskiä punaisia merkkejä kommentteihin jotka eivät varsinaisesti liity keskustelun alkuperäiseen aiheeseen/uutiseen/kuvaan vaan siihen kuka voittaa konsolisodan ja miksi Wii on lasten lelu? Miinuspisteet eivät ole tarpeeksi dramaattisia (varsinkaan kun ne eivät minulla edelleenkään toimi kunnolla.)

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

Kyllähän PS2 hakkaa X360:nen myynti listalle jenkeissäkin säännöllisesti.

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

Millon nää konsolisota tappelut loppuu???? Ruvenny kyrsii jo oikee huolel … Mä ostan PS3 ja toi juttu kuulostaa todella hyvältä ja TOIVON et tulee eurooppaanki hinnanalennukset et voi ostaa ees joskus ton! Mut ainut konsoli minkä tuun hankkii maan noista kolmesta on ps3 koska mulla on ollu ps1 ja ps2 ja luotan Playstationeihin. Mutta emmäkää hauku muita konsoleita paskaks vitun lapsellisiks paskaks !!! Rupee jo oikeesti kyrsii tollane paskanjauhanta! :D Ja mitä uutiseen niin olen iloinen !!

tombbi

Pisteet: +1

tombbi sanoi:

Nyt vingutaan tarpeeksi, niin saadaan hinnan alennus Eurooppaan ja ehkä koskemaan myös kalliimpaa versiota.

Bugista

Pisteet: 0

Bugista sanoi:

Vierailijoiden suusta se totuus tulee…

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

Nintendon konsoleilla voi olla joidenkin mielestä lapsellisia pelejä, mutta ne ovat kylläkin koko perheen pelejä, joita voi pelata vauvat ja vaarit ja siltä väliltä. Kyllä mä ymmärrän että moni ei hirveästi pidä nintendon koneista/peleistä, jotka eivät ole räiskintä pelei, eikä sitä true hd kuvaa, mutta ne pelit ovat vaan niin hyviä juoneltaan, pelattavuudeltaa, ääniraidaltaan ja ym.

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

AINII! Mullahan oli nick wanhal pelaajalehti sivuil ! RAAKA-ARSKA ! Nii kiitos Bugista kommentista jos tarkoitit mua :D Koska rupee pikkuhiljaa vituttaa tää sota… Rupesin muute miettii et toi WII kyl vois olla ehkä ostoslistalla jossainvaiheessa koska se vaikuttaa kivalta :D Playstationilla taas on kaikki mun ”lempi” pelisarjat mutta WII:lle on tulossa siistejä juttuja kyllä.. Nyt ruvetaan vinkuu Sony Europelle et laskee hinnat :D

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

”Vain karaistunut Nintendofani voi sanoa,että Wii ei ole Gamecube versio 1.3″

Vain karaistunut Pleikka fani voi sanoa että ps3 olisi muutakin uutta kuin grafiikat

kaiken muun se kato onkin matkinut muualta esim. dreamcastin kamerasta ne teki oman sonyn kameran.

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

Nyt alkaa halvempi malli houkutaa kun on tuo HDMI. Wifillä ja kortin lukijalla en niin hirveästi tee ja kovalevyn koko on minulle yksi ja hailea kun en kumminkaan hirveästi videoita aio sinne iskeä. Tietokone on sitä varten. Pitänee vain toivoa että suomeenkin tulee halpana tuo ps3 halpis malli.

Wasenius

Pisteet: +1

Wasenius sanoi:

Tämä ps3 halpeneminen on todella hyvä juttu ja jos XBOX 360nenkin tiputtaisi vähän hintaansa ps3 ostajat saisivat ps3 vieläkin halvenmalla kun nyt epäillään. Mutta jos vanhat merkit pitää paikkaansa niin suomessa hinta tiputus näkyy vasta vuoden päästä ps3 julkaisusta. Mutta kaikki peukut pystyyn ettei ps3 enään myöhästyisi vaan tulisi silloin kun on ilmoitettu. Meinaan ps3 kerkeää myöhästymään vielä monta monta kertaa . Siis pukut pystyyn!!!!

Kaze88

Pisteet: 0

Kaze88 sanoi:

Jeesss…hinta laski. Tästä olinkin jo kuullut huhua jo aijemmin =D. Ostan siltikin kalliimman mallin, muttah ei haittaa jos laskis hinta vielä tuostakin ^^.

Hirvee wii vs. ps3 taisto O.o

itse taidan olla ps3 miehiä mutta wiikin ois hyvä. jos ostan toisen konsolin niin se on se. vois olla metkaa leekata sillä kapulalla esim. red steeliä katanoilla yms. Muttah ps3 tulee ne pelit mistä itse satun tykkäämään enemmän ja ne tulevat sille ensinmäisenä joten valintani on wii siltkin varmasti erinomainen konsoli =D

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

Japani: PlayStation 3 401€ -> 335€
USA: PayStation 3 499€ -> 565€
Eurooppa: WaitStation 3 499€ -> 565€

danidef

Pisteet: 0

danidef sanoi:

” ”Metroid Prime 3, Red Steel, The Godfather, The Legend of Zelda: TP, Far Cry: Vengeance…”
Tässä vain pienin osa nintedon peleistä, mutta suurin osa 95% vain pelkkiä lapsellisia tekeleitä.
Ja mitä Zeldasta olen nähnyt, niin sekin on mielestäni täysin lapsellinen, piirretymäinen roska sarja. ”

No toi nyt oli jo aivan paska puhetta, Zelda sarjat on oikeasti legendoja. Ja uusin Zelda on aika paljon synkempi ja ”aikuismaisempi” kuin aiemmat pelit.

danidef

Pisteet: 0

danidef sanoi:

Eikä Wiitä voi edelleenkään verrata PS3:seen tai Xbox 360:een millään tavalla. Ne painivat niin eri sarjassa, ja pyrkivät aivan eri asioihin.

Lisää kommentti

Kommentti jätetään anonyyminä. Jos sinulla on tunnus, kirjaudu sisään ennen kommentin jättämistä!