Sony menettämässä taas yksinoikeuspelin?

Sony menettämässä taas yksinoikeuspelin?

Ossi Saarinen Kirjoittanut 24.03.2007 Ossi Saarinen

Sonyn tärkeiden, mutta menetettyjen yksinoikeuspelien joukko saattaa olla kasvamassa. Grand Theft Auton ja Devil May Cryn jälkeen vuorossa on Final Fantasy XIII.

Sony Computer Entertainmentin varajohtaja Georges Fornay on todennut ranskalaisen DNA:n haastattelussa, että keskustelut Final Fantasy XIII:n mahdollisesta yksinoikeudesta ovat vielä kesken.

Monet näkevät usealle alustalle julkaisemisen todennäköisenä suurien kehityskustannuksien takia.

Tuoreimmat uutiset

Kumpi näistä kansista on hienompi? (92) 06.01.2009 12:32
Vertailussa kannet
Microsoft: Xbox 360 selvästi PS3:a edellä (100) 06.01.2009 12:16
Greenberg: Kasvatamme eroa Sonyyn
Metal Gear -mies: Muutoksen vuosi alkaa (63) 05.01.2009 15:57
Kojima Productions muutoksen kourissa
Japanilainen Dead Rising -traileri ihmetyttää - Katso! (27) 05.01.2009 14:08
Frank West ryöstää mikin
Blu-ray-elokuvien myynti kasvoi viime vuonna räjähtävästi (67) 05.01.2009 13:04
Blu-ray-myynti kasvoi vuonna 2008

92 kommenttia. Lisää kommentti...

Vierailija

Pisteet: +10

Vierailija sanoi:

Yllätys?

Commander Keen

Pisteet: +4

Commander Keen sanoi:

wiille kiitos.

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

Itse ainakin halkean riemusta jos FFXIII tulisi Wiille! Ja jollei sitä Wiille saataisi, niin 360:llekkin tulo olisi todella mukava asia, kun sen voisi jopa Wiin kumppaniksi joskus hankkia.

himopelaaja

Pisteet: +5

himopelaaja sanoi:

Kyllähän tämä oli ihan arvattavissakin. Yksipäivä mietin ihan tätä että kohta se saattaa tapahtua ja nyt niin kävi. :)

timonsteri

Pisteet: +5

timonsteri sanoi:

No okei, minulla ei sinänsä ole mitään multialusta -pelejä vastaan…mutta BLURAY!! Mikä mahdollisuus olisi todella hyödyntää suurta levytilaa tällaisessa massiivisessa roolipelissä. Tosin ei sitten mitään, jos tällaisen suuren Blu-ray:n levytilan hyödyntäminen nakitettais boksille parille kolmelle dvd:lle. :)

timonsteri

Pisteet: 0

timonsteri sanoi:

Täh, Wii:lle, Final Fantasy XIII? Get lost.

Al87

Pisteet: +4

Al87 sanoi:

Tuota ei kyllä Wiille käännetä. Tehot eivät riitä.

vapaus_valita

Pisteet: +8

vapaus_valita sanoi:

Ei sovi unohtaa myöskään Kojiman kovin myönteisiä lausuntoja Xbox 360:n arkkitehtuurista ja siitä, kuinka hän haluaisi tehdä pelin Microsoftin alustalle.

Jos Sony menettää myös Metal Gear Solid 4:n, PS3:lla ei ole jäljellä enää ainuttakaan system seller -tason yksinoikeussarjaa.

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

Wiille Final Fantasy VI kunnon 3d remake, tuntuu siltä että Square on menettänyt taitonsa FF pelien suhteen jo FFX jälkeen.

FFX2 oli kyllä aivan kamala ja FFXI & FFXII (YÖK)

FF VII - IX oli hyviä, mutta vanhan HC FF pelaajien suosikki on ja tulee aina olemaan ja se on FFVI.

En tajua että miksi jostain NES FF3 tuli joku 3D remake? mielummin FFVI 3D remake Wiille!

Vierailija

Pisteet: +10

Vierailija sanoi:

Sonyna kyllä maksaisin maltaita että tämä pysyisi suurempana yksinoikeus pelinä kun niitä niin vähän alkaa pleikkarilla olla.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

No lol, MGS4 ainoa huomattava yksinoikeus pleikalle. Eipä tämä kyllä tosin paljoa yllättänyt. :/

SaGa

Pisteet: +2

SaGa sanoi:

Hmm, eipä olisi eka kerta kun Square muuttaa suunnitelmaa, kun muistelee että VII:n piti tulla alunperin N64:lle. Mut sonyn onni että tulee tässä tapauksessa kummallekin alustalle (jos tulee). Mutta niin tai näin, hyvä peli siitä varmaan tulee, eli eihän aloiteta konsolisotaa täällä, eiks je?

Vierailija

Pisteet: +7

Vierailija sanoi:

”Millä tehoilla/tallennuskapasiteetilla?”

2x GC + 2x 4,7Gt.
Luulisi noilla saavan jotakin aikaan. Pitää olla aika kädettömiä jos ei noilla jotakin syntyisi.

Sonyllä menee kyllä lujaa PS3:n kanssa.
Jos MGS ja FF kääntyy muille, jää PS3 pölyttymään kauppaan.

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

Jos tulee Xbox 360:lle tuo on aivan pakko-ostos!

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

Sony -> konkurssi. Ei vaan Metal Gearilla pitkälle pötkitä.

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

FF XIII sais tulla DS:lle Dragon Quest IX:n rinnalle.. olis aika kovat myyntivaltit. :D

Vierailija

Pisteet: +8

Vierailija sanoi:

”Mutta muistakaa, onhan Sonylla vielä PS2, ja sillä se ainakin pidemmälle potkii kuin Xbox360 ja Wii.”

Ja onhan Nintendolla DS ja Microsoftilla Windows, ja niillä he ainakin pidemmälle potkii kuin Sony PS2

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

Menettää… MENETTÄÄ!!! Oikea termi olisi, JAKAA!
Kyllähän se on vielä PS3lle tulossa, ei sitä ole menetetty, vaan se jaetaaan!!! Jos jaetaan, senpähän näkeesiteen. Menenisi aika kiinnostavaksi levyjen määrä jos se XOlle tosiaan olisi tulossa.
Taita S-E vain kiristää Sonyä pulittamaan jotain tuosta pelistä tai osallistumaan kustannuksiin ;)

Vierailija

Pisteet: +7

Vierailija sanoi:

”Menettää… MENETTÄÄ!!! Oikea termi olisi, JAKAA!”

Väärin. Yksinoikeutta ei voi jakaa.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

”Mutta muistakaa, onhan Sonylla vielä PS2, ja sillä se ainakin pidemmälle potkii kuin Xbox360 ja Wii”

Kun PS2:n suositushinta on n. $130, tuskinpa se mikään kultakaivos on. Kun suositushinnasta vähennetään (maahantuojan/)jälleenmyyjän kate, kuljetuskustannukset, valmistuskustannukset, markkinointikustannukset, huolto, tuki, tullit, verot jne… siitä ei millään voi jäädä kovin montaa dollaria voittoa.

The Rellu

Pisteet: +6

The Rellu sanoi:

Hassua, näin viime yönä unta, että FF XIII tulee pleikkarin sijasta Wiille. Toivottavasti uneni toteutuu jossain vaiheessa…

MasterTK

Pisteet: +14

MasterTK sanoi:

”En ole alusta lähtienkään uskonut että FF XIII tulisi olemaan PS3-yksinoikeus. Mutta entäs sitten FF XIV tai XV? Silloin vasta voidaan puhua yksinoikeuksista.

”Grand Theft Auton ja Devil May Cryn jälkeen vuorossa on Final Fantasy XIII”
GTA-sarja ei ole koskaan ollut PS-yksinoikeus. DMC3 SE tuli myös PC:lle niin miksei myös DMC4 ja kun pelinkehittäjänä on vielä Capcom joka hyvin tunnetaan ”yksinoikeuksistaan”.

”Jos MGS ja FF kääntyy muille, jää PS3 pölyttymään kauppaan.”

Huomaa että jotkut eivät ole perillä Sonyn tulevista laatupeleistä PS3:lle. (Heavenly Sword, Ratchet & Clank 5, LittleBigPlanet, GT5, Killzone 2 jne.)
Ota ensin selvää jostain koneesta tai sen peleistä ennen kuin alat dissaamaan sitä.”

^ Hoh hoh hoo… Jos suoraan saan sanoa, olet se sinä kyllä melkoista ruskeaa lierua koko heppu. Kannattaa jo välillä ottaa ottaa se fanipojan peukalo sieltä perseestä ulos ja ajatella järjellä, jos sellaista löytyy.

DMC ja GTA eivät ehkä ”virallisesti” ole olleet ps2:n yksinoikeuksia, mutta sellaisina ne on aina ajateltu käytännössä. Olihan se aikamoinen pommi, kun GTA3 yhtäkkiä aikoinaan tuli myös Boxille.

Ja on aivan yks ja sama paska, jos DMC on tullut tietokoneelle. Se on kyllä ollut aivan Ps2:n yksinoikeus siitä huolimatta ja vielä pari vuotta sitten kukaan ei olisi uskonut, että pelisarja voisi myös tulla MS:n konsoleille. Samaa mieltä asiasta ovat varmaan myös ne 10 000 Sony-fania, jotka boikotoivat Capcomia heidän päätöksestään. Jostain ”kumman syystä eivät ajattele asiaa samalla tavalla kuin sinä siellä kotinurkassa mulukku Dualshockin tattien välissä: -”Joo, eihän tässä mitään ihmeellistä ole, tulihan se PC:llekin joskus vuonna banaani ja pieru. Selvästi multiplatform-peli jo alunperinkin. Onhan meillä Killzone 2, PS3 JYRÄÄ!”

MGS4 ja FFXIII ovat varmaan suurimmat mahdolliset pelit, jotka vielä voivat tulla X-Boxille. Jos toinenkin noista tulee, niin se on mieletön voitto MS:lle ja se on aivan sama mitä sinä kuvittelet asiasta.

Ja vielä yksi juttu…

Kannattaa varmaan odottaa ihan rauhassa ja katsoa tuleeko tuosta sinun Heavenly swordista edes hevon persettäkään. Voisin lyödä melkein vetoa, että toinen Ninety nine nights siitä vaan tulee.

Ja Killzone 2? Salli minun nauraa..

Millähän perusteella peliltä edes pitäisi odottaa mitään? Ymmärtäisin jos eka osa olisi ollut joku jumal-peli, mutta kun se ei todellakaan ole. Harvinaisen keskinkertaista kuraa ja en ole odottamassa jatko-osasta yhtään sen parempaa. Sonystit vaan yrittävät saada sen niin kovasti olemaan heidän oma ”Halonsa”.

LittleBigPlanet voi olla oikein hyvä ja näyttää ihanan erilaiselta, mutta onko se joku system seller? Varmaan kaukana sellaisesta.

Ja tämä oli vaan tarkoitettu Tiduzzille ja sen mädäntyneille fanipojan aivoille. Ei sillä ettei Ps3:lle tulisi varmasti paljon huippuja, mutta ei varmaan kannata alkaa vähättelemään, jos laitteen suurimmat system sellerit tulevat myös kilpailijalle.

MasterTK

Pisteet: +10

MasterTK sanoi:

Oho, melkein saa selvä tuosta ylläolevasta jotain. :–D Siinä on siis tiduksen viesti alkuun ja sitten omani. Tuli vähän kirjoitettua tekstiä….

Viper7

Pisteet: +8

Viper7 sanoi:

Wii;lle square-enix voisi kyllä julkaista nyt vihdoin jonkin kunnon Final fantasyn, kyllähän sitä joutuisi muuntamaan graafisesta ilmeestään Ps3 versiosta, mutta ei se mahdotonta ole. Crystal cronicles nyt ei aivan ollut sitä mitä ihmiset varmasti Nintendolle halusivat.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Mutta mitenköhän Wiin ohjausta hyödynnettäisiin JOS Square-Enix päättäisivät julkaista ihan kunnon FF:n Wiille? Siitä voisi tulla ihan mielenkiintoista. Tai sitten jonkinlainen Übercool FFVII-remakekin olisi hienoa nähdä vaikka Wiillä.

_ralle_

Pisteet: 0

_ralle_ sanoi:

”Jos MGS ja FF kääntyy muille, jää PS3 pölyttymään kauppaan.”

”Huomaa että jotkut eivät ole perillä Sonyn tulevista laatupeleistä PS3:lle. (Heavenly Sword, Ratchet & Clank 5, LittleBigPlanet, GT5, Killzone 2 jne.)”

Heavely Sword on mahdollisesti yksittäinen peli, mutta laatupeli.Harva noitten pelien takia PS3 ostaa(hintakin lähenpänä 700 euroo).Mutta ei noista peleistä ole konsolin keulakuvaksi. wiilla mario, xo:lla halo
JA PS3:lla ???mitä jos mgs4 ja ffxiii on menetetty.
Loppujen lopuksi konsoli ostettaan huippu sarjojen takia kuten marion, halon ja ??
Jos näin tapahtuu PS3 jää oikeesti kauppojen hyllylle pölyttymään.Sääli sonyn kannalta että konsoli pettää ”vain”
peleissä!!!!!??????

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

”Huomaa että jotkut eivät ole perillä Sonyn tulevista laatupeleistä PS3:lle. (Heavenly Sword, Ratchet & Clank 5, LittleBigPlanet, GT5, Killzone 2 jne.)”

Ihminen kasva. Kaikki eivät tykkää roskasta.
Killzone, miten saat tästä hyvän?
Ja Ratchet on jo elänyt, 2 osa oli sitä samaa mitä ykkönen jne.

Tainnut poika alkaa pelaamaan vasta vuonna 2007? :) Kun näyttää pää olevan täynnä kusta.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Seuraavan lause on todella epäselvä. JSYK.

”Monet näkevät usealle alustalle julkaisemisen todennäköisenä suurien kehityskustannuksien takia.”

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

”Huomaa että jotkut eivät ole perillä Sonyn tulevista laatupeleistä PS3:lle. (Heavenly Sword, Ratchet & Clank 5, LittleBigPlanet, GT5, Killzone 2 jne.)
Ota ensin selvää jostain koneesta tai sen peleistä ennen kuin alat dissaamaan sitä.”

Ota aivot käteen ennekuin alat dissaamaan muita, sillä kaikkia ei ”ehkä” luettelemasi pelit kiinnosta. Muille koneille (Wii, 360) tulee myös samanlaisia pelejä, jotka joidenkin mielestä ovat myös huomattavasti parempia. Killzone 2, total reps :D.

mazax

Pisteet: +4

mazax sanoi:

tolla vauhilla sonylla ei oo kohta enää yhtään hyvää
yksinoikeus sarjaa…hyvä niin xD ”iso-N nousussa!” konsolien kuningas palaa!

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

R.I.P PLAYSTATION 3

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

”Huomaa että jotkut eivät ole perillä Sonyn tulevista laatupeleistä PS3:lle. (Heavenly Sword, Ratchet & Clank 5, LittleBigPlanet, GT5, Killzone 2 jne.)”

Jos nuo ovat mielestäsi laatupelejä, niin kannattaisi helvetan äkkiä tutustua muihin konsoleihin. Eikä mitään hätää, nekin varmaan portataan X0:lle ennen vuoden loppua.

_ralle_

Pisteet: +6

_ralle_ sanoi:

”Jos MGS ja FF kääntyy muille, jää PS3 pölyttymään kauppaan.”

”Huomaa että jotkut eivät ole perillä Sonyn tulevista laatupeleistä PS3:lle. (Heavenly Sword, Ratchet & Clank 5, LittleBigPlanet, GT5, Killzone 2 jne.)”

Minä olen PS-fani, mutta pitääskö mun sun ostaa playstation 3 kun PS3 menetti gta:n,dmc4:n,mahdollisesti mercenariesin,ff xiii ja mgs4.kaikki on mun mielestä hyviä pelejä.jos mä ostan xo:n; mä saan PS3:n yksinoikeuspelit ja xo:n yksinoikeuspelit!!!!

Vierailija

Pisteet: +9

Vierailija sanoi:

”jos mä ostan xo:n; mä saan PS3:n yksinoikeuspelit ja xo:n yksinoikeuspelit!!!!”

Ja halvemmalla kuin PS3:n.

Vierailija

Pisteet: +9

Vierailija sanoi:

Noh, jos näin käy, niin saavatpahan boxistitkin maistaa laatu jropea.

Vierailija

Pisteet: +8

Vierailija sanoi:

Mutta eikös Wii kuitenkin myy enemmän kuin 360, ainakin Japanissa? Se tukisi sitä, että ainakin jonkinlainen FF tehtäisiin Wiille.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Pelintekijöistähän se riippuu monelle konsolille peli tulee. Jos haluaa enemmän myyntiä, julkaistaan useammalle alustalle.

Ei tässä uutisesaa mitään huonoa ole..

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

Sonylla ei taida olla paljoakaan vaihtoehtoja tämän suhteen, ostaisivat saman tien koko Squaren. ;)

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

”On se hyvä että huhu asteella olevasta jutusta saadaan noin paljon irti. Ja MasterTK, kuka hitto on Killzonea Haloon vertaa?? Killzonessa on sitä munaa ja tunnelmaa kun taas Halossa on hinttapuli laasereita ja avaruus peikkoja, kumpikohan kiinnostaa enemmän.”

Ei hyvänen aika, alatko sinä vertaamaan Killzonea Haloon ja sanomaan että se on PAREMPI? Halo pesee Killzonen aivan 100-0, Killzone on pelkkä perusräiskintä kun taas Halo FPS-pelien Messias!

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

Jää ps3 ostamatta jos vielä mgs4 tulee 360:lle.Ei sillon auta heavenly sword tai afrika pelit.Mutta tosin ne ovat erittäin mielenkiintoisia ja tuo blu ray asema on semmonen että ps3 voisi hankkia.Ja kukaan ei tiiä mitä tulevaisuus näyttää..tuleeko god of war 3 esim ps3:lle yksinoikeuspeliksi.Molemmat on hyviä ja hinta o se mikä ratkasee kumman ostaa mutta koko ajan tuntuu olevan vähemmän ja vähemmän syitä hankkia ps3.Mgs4,afrika,heavenly sword,white knight story ja uusin god of war 3(joskus 2010?)ovat minun ainoat syyt hankkia ps3..jos ne kääntyy kaikki 360:lle niin ps3 on silloin turha vempain.paitsi blu ray ystävät saattavat hankkia sen

Vierailija

Pisteet: +8

Vierailija sanoi:

”Sony Computer Entertainmentin varajohtaja Georges Fornay on todennut ranskalaisen DNA:n haastattelussa, että keskustelut Final Fantasy XIII:n mahdollisesta yksinoikeudesta ovat vielä kesken.”

Tuo nyt voi tarkoittaa mitä tahansa maan ja taivaan väliltä. Monelta pelimedialta ennenaikaista vetää siitä johtopäätös, että yksinoikeus olisi menetetty. Mutta tietysti kun viime aikaiset uutiset ovat olleet mitä ovat olleet, niin onhan tällä hyvä sekoittaa fanipoikien pakkaa entisestään. Ja näemmä siinä on hyvin onnistuttu.

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

Polyphony Digital, Team Ico, SCEA Santa Monica Studio, Naughty Dog, Insomniac, Incog Inc., Ready At Dawn, SCEE Studios Liverpool. Siinä minulle syyt pysyä PS:n kelkassa. Kaikki muut ovat vain plussaa. Ja jos todentotta uuden sukupolven herruus ratkaistaan 1st party-peleillä, niin Bring It On Baby!

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

”Ja jos todentotta uuden sukupolven herruus ratkaistaan 1st party-peleillä”

Silloin olisi Sony pulassa.

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

”tuleeko god of war 3 esim ps3:lle yksinoikeuspeliksi.”

Kyllä se vain tulee :) Sonyn oma peli.

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

””jos mä ostan xo:n; mä saan PS3:n yksinoikeuspelit ja xo:n yksinoikeuspelit!!!!””

Ihan vain korjauksena, että saat kyllä kaikki xo:n yksinoikeuspelit. Mutta VAIN PS3:n 3rd party-yksinoikeudet ja VAIN osan niistäkin.

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

”Olihan se aikamoinen pommi, kun GTA3 yhtäkkiä aikoinaan tuli myös Boxille.”

Mutta eipä vaikuttanut PS2:n myyntiin millään tavalla…

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

”Ota aivot käteen ennekuin alat dissaamaan muita, sillä kaikkia ei ”ehkä” luettelemasi pelit kiinnosta. Muille koneille (Wii, 360) tulee myös samanlaisia pelejä, jotka joidenkin mielestä ovat myös huomattavasti parempia. Killzone 2, total reps :D.”

Etkös sinäkin oleta, että 360:n pelit kiinnostaisivat kaikkia? Hmm? Ja mistäs tiedät millaisia pelit tulevat lopulta olemaan? Oletko rakentanut aikakoneen?

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

”Olihan se aikamoinen pommi, kun GTA3 yhtäkkiä aikoinaan tuli myös Boxille.”

Mutta eipä vaikuttanut PS2:n myyntiin millään tavalla…

Ps2 kyllä jyräsi aikoinaan mutta ps3 ei ikinä tule samanlaista messiasta kuin ps2 aikoinaan…..KÖHHÄH… siis vieläkin kun myyntejä katsoo

i love ps2

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

”i love ps2?

I love 2! But there’s time 4 PS3. We just have 2 wait and see a little longer (about year or so…)

totta, odotan kyllä että saataisiin pysymään noita yksinoukeuksia ps3lla koska playstation on ollut vakio pelialusta jo 10 vuotta! we wait, we see, we love :)

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

Teknisesti FF13 Agito ei ole pleikkarin yksinoikeus. ROFL… Wiille tulee Dragon Questia ja Crystal Chroniclea ainakin… miten te ette tiedä kun olette juuri nyttenkin NETISSÄ FFS!

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

Minulla on tilanne niin että jos MGS4 tulee XO:lle niin menetän suurimman syyn ostaa PS3. Toinen syyni ostaa PS3 on God of War 3 joka tulee sitten joskus, ja sitä ei varmaankaan koskaan nähdä milläkään muulla konsolilla kuin PS3:lla.

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

tai jope PC:lle O_o

Vierailija

Pisteet: +7

Vierailija sanoi:

Sony on nyt kaivamassa omaa kuoppaansa. Jos se ei pidä mitään yksin oikeus pelejä niin moni tulee hankkimaan Xbox360:sen kun se on halvempi. Wiille ei tulla näkemään FF XIII:tä kun joutuisivat alottamaan alusta koko pelin tekemisen ja siihen menisi jokunen vuosi. Nyt sonyn johtajien on otettava itsestään niskasta kiinni ja nostaa etteivät tipahtaisivat sinne kuoppaan ja aloittaa kilpailu ja yrittää pitää yksin julkaisut itsellään ja jopa yrittää ostaa se Take Two että saisivat GTA 4:sen itselleen yksin oikeus julkaisuksi. Ei sony pelkästään omilla peleillä voita kilpailua käy niin kuin segalle (dreamcastin) ja nintendolle (nintendo 64 ja cuben) aikoihin

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

JOS FFXIII on tulossa muullekin alustalle, voi se toinen alusta olla Wii 360:n sijaan. Mikä sen estää? Tehotko? No, jos ne estäisi niin Dragon Quest IX ei varmaankaan tulisi DS:lle. Ja kyllä, Final Fantasyhan on tunnettu mm. graafisesta ulosannistaan -mitä DQ ei niinkään. Mutta ajatelkaapa vaikka näin: PS3 versio tarjoaa ne tehot ja Wii versio ohjaussysteemin. 360 fanipojat ovat aina niin innoissaan ottamassa näitä ”yksinoikeuksia” vastaan, mutta jostain kumman syystä unohtavat Nintyn pois laskuista… Mutta tämä kaikkihan on vielä spekulaatioita ja todennäköisesti sellaiseksi jääkin. FFXIV MMORPG 360:lle, FF Crystal Chronicles: Crystal Bearers 1&2 Wii:lle ja FFXIII & Versus, FFXV, FFXVI PS3:lle.

OsKu

Pisteet: +4

OsKu sanoi:

Voi voi Sony parkaa. MGS4:senkin on huhuttu tulevan boxille.

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

Ei tuota ainakaan Wiille tule. White Engine nykyisellään ei íkinä pyöri Wiissä.

zoukka

Pisteet: +5

zoukka sanoi:

Tämähän olisi se ”ns” final hit Sonyn titanicille. Veikkaan, että Sonyn johtoportaassa hiki virtaa :b

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Vaikka nintendoholistiksi olenkin kääntynyt viime vuosien aikana ja ps3:a en tule hankkimaan, niin ei muiden dissaajien tarvitse ps2:n pelitarjontaa haukkua. Ratchet & Clankit on aina ollut laatua, ja toivottavasti pysyvätkin sellaisena ps3:llakin, vaikka Insomniac games menisikin hautaan sen kanssa.

Waris

Pisteet: +3

Waris sanoi:

Hmm.. tätä en kyllä osannut odottaa, edes mahdollisuutta siihen, että FFXIII olisi tulossa XO:lle. Tosin mikäpäs siinä kyllä minulle ainakin kelpaa :D. Olisi jo kaksi hyvää jrpg-peliä XO:lle (Blue Dargon).

Alkaa kyllä jo Sonya hieman sääliksi käymään, tullut jo vähän turhan paljo takaiskuja, kun Euroopan myyntikin lähti huonosti käyntiin.

”Ja MasterTK, kuka hitto on Killzonea Haloon vertaa?? Killzonessa on sitä munaa ja tunnelmaa kun taas Halossa on hinttapuli laasereita ja avaruus peikkoja, kumpikohan kiinnostaa enemmän.”

Missä pimennossa olet oikein elänyt? Killzoneahan nimitettiin Halon-tappajaksi. Niin joo Killzonessahan sitä munaa tosiaan on, ainoa munakas asia koko pelissä oli aseiden äänet, kentät olit koko ajan tylsän harmaata ja pelkkää putkea. Ja noissa Halon avaruuspeikoissa on 100 kertaa enemmän munaa kuin Killzonen happinaamariukoissa. Plus Killzonen tarina oli p*ska.

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

”kun muistelee että VII:n piti tulla alunperin N64:lle.”

Nyt on kyllä muisti tehnyt kepposet. FFVII suunniteltiin alusta asti PlayStationille.

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

”Hmm.. tätä en kyllä osannut odottaa, edes mahdollisuutta siihen, että FFXIII olisi tulossa XO:lle. ”

Tottakai aina on mahdollisuus ollut. Nimittäin fanipoikien päässä. Jostain syystä ”keskustelut” tarkoittaa näille, että FFXIII olisi kääntymässä toisellekin alustalle. Yleensä yksinoikeuksista keskustellaan oi rakkaat kanssa pelaajani. Pelimedia vielä kun nostaa tällaiset uutisiksi, niin johan alkaa fanipoikien otsalla hiki virrata. Huomaattehan uutisessa sanan ”saattaa” ja otsikon perässä olevan ? merkin?

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

”kun Euroopan myyntikin lähti huonosti käyntiin.”

No, kerropas meille kaikille sitten ne myyntiluvut niin päästään kommentoimaan…

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

”Tämähän olisi se ”ns” final hit Sonyn titanicille.”

Voi kuule, ei sinnepäinkään :) 360:n fanipojat ovat siitä hauskoja veikkoja, että luulevat 3rd party pelien olevan ainoita hyviä PS3:lla. Tai no, tietäväthän he, mutteivat uskalla myöntää asiaa.

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

Lisäystä: Ja vielä tietävät, että ne ovat ainoita myyviä pelejä vaikka kovin moni heistä on tuskin pitänyt PS:n ohjainta pikku kätösissään. Ihan kateeksi käy miten viisaita ovat…

Kaze88

Pisteet: +4

Kaze88 sanoi:

Kuhan se nyt vaan tulis ps3:lle niin pääsis pelaa xD

SaGa

Pisteet: +8

SaGa sanoi:

”Nyt on kyllä muisti tehnyt kepposet. FFVII suunniteltiin alusta asti PlayStationille.”

Kyllä muisti on ihan kunnossa, vaikka VII tehtiinkin kyllä alusta asti pleikkarille, niin sitä oltiin rupeamassa tekemään N64:lle kunnes square kuuli että nipa tulee pelikasettiasemalla eikä cd-asemalla, eikä kasetilla ollut tarpeeksi tilaa squaren suunnitelmiin..

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

”Kyllä muisti on ihan kunnossa, vaikka VII tehtiinkin kyllä alusta asti pleikkarille, niin sitä oltiin rupeamassa tekemään N64:lle kunnes square kuuli että nipa tulee pelikasettiasemalla eikä cd-asemalla, eikä kasetilla ollut tarpeeksi tilaa squaren suunnitelmiin..”

Aivan, rupeamassa. Hiukan pilkunviilausta kylläkin. Myönnettäköön kuitenkin, ettei muistissasi ole mitään vikaa. Eikö olekin helpotus kuulla se tällä tavalla? :D

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

No toi lause ei pidä paikkaansa kun joku sanoi että konsoli ostetaan yleensä niitten suosittujen pelien takia esim. itselläni pleikka 2:lla ei ole metal gear solideja, ei gran theft autoja, ei gran turismoja, eikä final fantasyjä, ainoa mihin haksahdin oli guitar hero mutta muut pelit mitä omistan on vähemmän tunnettua kamaa ja niin tulee olemaan joka konsolilla minkä ostan.

Riepu

Pisteet: +4

Riepu sanoi:

Voi jumalauta! Tässähän alkaa jo käämit palaa ja alkaa tosissaan miettiä vaikkapa XO:n hommausta jos kerta FF:kin on siirtymässä muualle. Vielä toki olisi (kai) se MGS 4 jäljellä, mutta saapa nähdä viitsinkö tuhlata lähemmäs 700€ sen takia.

Wasenius

Pisteet: +4

Wasenius sanoi:

Perhanan sony jos menetät yhden tärkeimmistä pelisarjoistasi niin hyvä ei haise toinen oli toi GTA sarja sony kun menettää ne niin sony voi sanoa hei hei Ps3:selle. Kun sony tekee näin ettei välitä hyvistä pelisarjoista niin käy huonosti pikku hiljaa.

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

”On se hyvä että huhu asteella olevasta jutusta saadaan noin paljon irti. Ja MasterTK, kuka hitto on Killzonea Haloon vertaa?? Killzonessa on sitä munaa ja tunnelmaa kun taas Halossa on hinttapuli laasereita ja avaruus peikkoja, kumpikohan kiinnostaa enemmän.”

No ilmeisesti noi ”Hinttapuli laaserit” ja ”avaruus peikot” kiinnostaa enemmän ainakin minua ja jotain 15miljoonaa muutakin ihmistä :D

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

ahahahh ei khyl ff13 mee millekkää wiille tai xboxille -.- ei ikinä ekaks tehot ei riitä ja tokaks it sucks

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

Oonko Final Fantasy XIII’n tuleminen PS3′lle nyt kuitenkin varmistettu?

+ olette te aika säälittäviä. : D

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

tuleex ffxiii ny ps3lle iha varmast kuiteski??????????++++++++++

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

Wasenius on oikeassa

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

”Ei hyvänen aika, alatko sinä vertaamaan Killzonea Haloon ja sanomaan että se on PAREMPI? Halo pesee Killzonen aivan 100-0, Killzone on pelkkä perusräiskintä kun taas Halo FPS-pelien Messias!”

Ja nimen omaan Halo 2!
EI HALO 3 KURA!

Lisää kommentti

Kommentti jätetään anonyyminä. Jos sinulla on tunnus, kirjaudu sisään ennen kommentin jättämistä!