Microsoft-pomo: Vanha Xbox on Wiitä tykimpi

Microsoft-pomo: Vanha Xbox on Wiitä tykimpi

Johnny Marmelaad Kirjoittanut 10.05.2007 Jussi Malinen

Nintendon konsolissa ei ole grafiikkapuolella edes samoja tehoja kuin vanhassa Xboxissa, tykittää Microsoftin viihdejohtaja Robbie Bach eWeekin haastattelussa. ”Tuote on saanut enemmän laajaa suosiota kuin olisin uskonut. Se on oikein hyvä tuote, mutta sillä on oikeasti vain rajoitettu yleisö ja aika rajattu vetovoima, joka suoraan sanottuna perustuu yhteenä asiaan eli itse ohjaimeen.”

”Ja loppuosa tuotteesta ei ole itse asiassa hyvä tuote - en halua loukata - mutta esimerkiksi grafiikkapuoli ei ole kovin vahva, itse laite on alitehoinen, se ei näytä dvd-elokuvia ja suuri osa laitteen ominaisuuksista ei ole niin kovin kiinnostavia”, Bach tulittaa.

”Eivätkä muut pelitalot tee paljoa rahaa tällä koneella, koska Nintendo nappaa kaikki rahat, eikä sillä Halon kanssa kilpailu tai Maddenin kaltaisen kokemuksen tarjoaminen ole helppoa.”

Newsweek-lehden Level Up -blogi tarttui Bachin kommentteihin ja pyysi jatkolausuntoja kahdelta pelinkehittäjältä, jotka halusivat pysyä nimettöminä.

”Wiin näyttöpiiri on itse asiassa hyvin samanlainen kuin jo seitsemän vuotta vanha Nvidian Geforce 2, koska se käyttää valmiita tehosteita itse ohjelmoitujen sijaan”, toinen pelinkehittäjä sanoo.

”Liki kaikki pc:n, Xbox 360:n ja PS3:n grafiikkatehosteet voidaan kuitenkin sovittaa Wiin näytönohjaimen valmiisiin rakenteisiin”, pehmentää puolestaan toinen kehittäjä. ”Itse asiassa suuren osan tehostekoodista voi kääntää Wiille niin, että lopputulos on hyvin lähellä isoja konsoleita tehot huomioon ottaen”.

”Syynä Wiin grafiikkapiirin rakenteeseen on hinta”, kehittäjä jatkaa. ”On paljon halvempaa tehdä valmisrakenteinen piiri.”

Entä miten Newsweek arvioi Bachin lausuntoa? ”Ei ihan napakymppi, mutta teknisesti ajatellen niin pirun lähellä, että tähtäystä on kehuttava.”

Tuoreimmat uutiset

Metal Gear -mies: Muutoksen vuosi alkaa (56) 05.01.2009 15:57
Kojima Productions muutoksen kourissa
Japanilainen Dead Rising -traileri ihmetyttää - Katso! (22) 05.01.2009 14:08
Frank West ryöstää mikin
Blu-ray-elokuvien myynti kasvoi viime vuonna räjähtävästi (62) 05.01.2009 13:04
Blu-ray-myynti kasvoi vuonna 2008
WET on edelleen työn alla - uusia kuvia (15) 05.01.2009 12:24
Uusia kuvia WETistä
Nämä ovat vuoden pelatuimmat Xbox 360 -pelit (46) 05.01.2009 10:46
Halo 3 on vuoden pelatuin

132 kommenttia. Lisää kommentti...

Vierailija

Pisteet: +9

Vierailija sanoi:

Hohoo. Owned!

redshift

Pisteet: +13

redshift sanoi:

Ei tässä grafiikan takia pelejä ole pelattu tähänkään asti. Itellä wii ja xbox 360 kovassa käytössä päivittäin ja molemmilla laitteilla hyviä pelejä.

Aivovamma

Pisteet: +16

Aivovamma sanoi:

Jaa. Ei niissä Galaxyn grafiikoissa mitään vikaa kyllä ole..

Vierailija

Pisteet: +13

Vierailija sanoi:

Tuntuu siltä että Microsoft pitää itteensä parhaimpana ja haukkuu Sonya ja Nintendoo. Nyt kun Nintendo Wii pärjää hyvin ni heti Microsoftin Robbie Bach hakee Wiin huonot puolet esille ja haukkuu niitä lisää. Joku Microsoftiltahan sano vähän aikaa sitten että ”2x GameCube + teippiä = Wii”

exi90

Pisteet: +12

exi90 sanoi:

Eipä ollut yllätys, mutta ei nintendo voisi muuteenkaan kilpailla grafiikan osalta xo ja ps3 kanssa. Onhan hyvä grafiikka aina suurta plussaa, mutta ei se ole tärkeintä…

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

Taitaa Robbie olla vähä katkera, kun Wii myy paljon paremmin ku kilpailijansa. Nintendon konsepti on yksinkertaisesti parempi ja siksi se menestyy. Aina ei tarvita uusinta uutta ja tehokkainta.

Vierailija

Pisteet: +13

Vierailija sanoi:

Eipä ne kuusnepankaan pelit mitenkään hienoja olleet, mutta niin samperin hyviä pelata.

Itsellä harkinnassa Wii:n hankinta…

Ervo

Pisteet: +15

Ervo sanoi:

Grafiikka ei tee peliä. Ostan (vielä päättämättömän) uuden polven konsolin vasta, kun olen käynyt vanhan sukupolven konsolien mielenkiintoisimmat julkaisut läpi.

Vierailija

Pisteet: +12

Vierailija sanoi:

Minkä ihmeen takia nuo aina väittävät, että Wiin yleisö olisi jotenkin rajatumpi kuin XO:n tai kolmospleikkarin? Näin mutulla tuntuisi, että Wii vetoaa nimenomaan laajempaan asiakaskuntaan, kun se houkuttelee myös sellaisia, jotka eivät tyypillisesti konsolipelaamisesta ole kiinnostuneita.

Ja kuten joku jo sanoikin, mitä niillä grafiikoilla edes tekee.

slaverstrike

Pisteet: +18

slaverstrike sanoi:

Eli pitäskö tässä pelata vaan niitä pelejä joissa on fotorealistiset grafiikat? Eihän sitä toki saa pelejä pelata niiden tarinan tai pelattavuuden vuoksi.

Alkaa oikeesti kyrsiä toi grafiikan kans vinetys. Minä pelaan pelejä joissa on juuri kiinostava juoni tai idea, en pelkästään sen takia että se näyttää hienolta.

Ja just se on minusta vikana joissain Xbox 360 peleissä, ne näyttää helkkarin hienoilta, mutta niissä ei ole sisältöä senkään edestä.

Vierailija

Pisteet: +11

Vierailija sanoi:

Microsoft nyt ei tunnetusti tuossa loanheitossa säästele. Eikä Microsoftin työntekijältä nyt voi kovin puolueetonta lausuntoa odottaa. Mutta mitä järkeä tuosta Wiin grafiikasta on paasata, kun Nintendo on selvästi ilmoittanut, että panostaa pelattavuuten ja uuteen ohjaimeen grafiikan sijasta, ja konsepti näkyy toimivan. Itselläni on Wii, ja hyvä konsolihan se on.

Vierailija

Pisteet: +12

Vierailija sanoi:

”Mitä kaukosäätimellä tekee?”

Ei mitään, jos kanavalta tulee koko ajan niin hyvää ohjelmaa, ettei tarvitse vaihtaa kanavaa.

Vierailija

Pisteet: +11

Vierailija sanoi:

”Mitä kaukosäätimellä tekee?”

Tiedoksi, Wiin ohjain pesee esim. FPS-peleissä padiohjaimen 6-0.

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

Kaukosäätimellä voi huiskia liiketunnistusominaisuuksien takia. Harmi vain ettei tunnistus ole kovin tarkkaa eikä responsiivista ja siten monet mielenkiintoiset sovellukset (kuten realistiset miekanheiluttelut) jäävät pois..

Wiille sopiva hinta olisi 99 euroa, sillä hinnalla se tulisi tähänkin talouteen!

Vierailija

Pisteet: +11

Vierailija sanoi:

”Ja kuten joku jo sanoikin, mitä niillä grafiikoilla edes tekee.”

”Mitä kaukosäätimellä tekee?”

No pelataan sherlock!

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Ja lisätään vielä, että FPS-peleissäkin wii-ohjain on vielä kaukana täydellisestä.

Vierailija

Pisteet: +13

Vierailija sanoi:

”Kaukosäätimellä voi huiskia liiketunnistusominaisuuksien takia. Harmi vain ettei tunnistus ole kovin tarkkaa eikä responsiivista ja siten monet mielenkiintoiset sovellukset (kuten realistiset miekanheiluttelut) jäävät pois..

Wiille sopiva hinta olisi 99 euroa, sillä hinnalla se tulisi tähänkin talouteen!”

Kyllä se ohjain ihan tarpeeksi tarkka on, ainakin omista Wii-pelailuista päätellen.

Vierailija

Pisteet: +10

Vierailija sanoi:

”Ja lisätään vielä, että FPS-peleissäkin wii-ohjain on vielä kaukana täydellisestä.”

Totta kai, mutta pointtini olikin se, että Wiimote on padia huomattavasti parempi kyseisissä peleissä. Onhan se silti hiiren tasosta kaukana…

Vierailija

Pisteet: +9

Vierailija sanoi:

Kaukosäätimellä voi huiskia liiketunnistusominaisuuksien takia. Harmi vain ettei tunnistus ole kovin tarkkaa eikä responsiivista ja siten monet mielenkiintoiset sovellukset (kuten realistiset miekanheiluttelut) jäävät pois..

Wiille sopiva hinta olisi 99 euroa, sillä hinnalla se tulisi tähänkin talouteen!

Mistä sinä tiedät miten tarkka se on?
Wiille ei ole tullut vielä montaa peliä mitkä hyödyntäisi sitä kunnolla.

Ainakin Metroid Prime kolmosessa on tarkka ohjaus.

Vierailija

Pisteet: +8

Vierailija sanoi:

Turhaa haukkua Wiin ohjainta jonkun Red Steelin takia.

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

”Mitä kaukosäätimellä tekee?”

”Tiedoksi, Wiin ohjain pesee esim. FPS-peleissä padiohjaimen 6-0.”

Hah, jos tuo on sun mielipide niin olet varmasti aika paska pelaamaan.”

Siis miten tuo nyt pelitaitoihin liittyy? Olen pelannut kummallakin, ja tämä on mielipiteeni. Yhtä järkevää kuin sanoa kaverille, joka pelaa mieluummin hiilikuitu - kuin puumailalla jääkiekkoa että ”Oot sä aika paska pelaamaan”.

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

”Mitä kaukosäätimellä tekee?”

Tiedoksi, Wiin ohjain pesee esim. FPS-peleissä padiohjaimen 6-0.”
1: ja tuostako hyvänä esimerkkinä RedSteel?

2: Jos oikeasta otetaan hintalaatusuhteella tuota Wii: tä niin aika heikko se on, kun ajattelee paljonkos xbox 360 core system maksaa.”

Red Steelissä juuri EI ole toteutettu ohjausta hyvin. Pelaa vaikka COD3:a, siinä ohjaus on paremmin toteutettu.

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

KONSOLI SOTAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
LIETSOKAAMME SITÄ! Wiin grafiikat huonompia kuin KuusNelosen aikanaan. Ps3 kopioi toisilta ja tarjoaa samaa vanhaa uusituilla tehoilla. Xbox360 naarmuttaa levyjä ja särkyy itsekseen LISÄKSI HOOTEETEEÅDJPIHDÅKASUI CD HÄVIÄÄ PLUURÄYLLE OJFIJIOFDHOD!!!!!!!!!!

Ja parin vuoden päästä sega julkaisee DreamCast kakkosen. 5 Vuoden päästä Duke Nukem Forever julkaistaan yksinoikeutena vain DreamCast kakkoselle.

Niin ja ei sovi unohtaa Nokia EnGeiz viitosta(2010)

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

”Mitä kaukosäätimellä tekee?”

”Tiedoksi, Wiin ohjain pesee esim. FPS-peleissä padiohjaimen 6-0.”

Hah, jos tuo on sun mielipide niin olet varmasti aika paska pelaamaan.”

Siis miten tuo nyt pelitaitoihin liittyy? Olen pelannut kummallakin, ja tämä on mielipiteeni. Yhtä järkevää kuin sanoa kaverille, joka pelaa mieluummin hiilikuitu - kuin puumailalla jääkiekkoa että ”Oot sä aika paska pelaamaan”.

Jos sä pokkana väität että tuolla kapulalla huitoessa pystyt pelaamaan FPS-peliä yhtä tarkasti mitä padilla parhaimmillaan niin olet aika pihalla. Ei ikinä. Siitähän tässä oli kyse, väität että kapula pesee padin fps pelissä, joka on täyttä shaibaa.

Vierailija

Pisteet: +11

Vierailija sanoi:

”Ja parin vuoden päästä sega julkaisee DreamCast kakkosen. ”

Olen odottanut tota päivää jo vuosia

Gold

Pisteet: +9

Gold sanoi:

Myöntäkää jo Microsoft. Olette hävinneet jo Nintendoa vastaan
Olenkin jo useasti antanut vertauksena, että pelaisitteko (Mikopehmus äijät/akat) mielellänne peliä joka on pirun helppo, ei mitään juonta, varsinaisesti ei tehdä mitään, ja ajetaan polkypyörällä ympyää, mutta kuitenkin sillä on maailman paras grafiikka. Nintendo tekee päinvastoin. Pelissä on hyvä juoni, sopiva vaikeusaste ja erillaisia tekemisiä, muttei kovin hyvä grafiikka verrattuna X0:n tai PS3:n

Periaatteessa, jos yhdistäisi kaksi Gamecupea oli juuri Xbox 360. Gamecuben graffa oli 120b ja ja 360:n graffaa 360b. Eli 2xGamecube+teippi(?)=Xbox 360

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

Boxi (uuden sukupolven) on tehnyt vähiten voittoa jos verrataa ps3:a ja wiitä ja 360

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

”ps3:a ja wiitä ja 360″ Wii on rahasampo, mutta kuinka 10milj myymyä XO:ta tekee vähemmän voittoa kuin reilu 3milj myytyä PS3:a? Sony myy isommalla tappiolla alustaansa koko ajan.

Vierailija

Pisteet: +7

Vierailija sanoi:

Hohhoijaa. Kuka nyt ei tietäisi että Wii on heikkotehoinen, mutta itse pelituntuma onkin täysin erilainen/omalaatuinen kuin jossain Xbox:ssa.

himopelaaja

Pisteet: +8

himopelaaja sanoi:

No näinhan se on grafiikat nyt ei tee viellä peliä. Minusta kummatkin ovat todella hyviä pelilaitteita. Wii kyllä vie voiton peleissä selkeästi,sillä eihän vanhalle poxille ollut kuin porttauksia. Tietysti jotain omaakin,mutta aikas vähän.

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

Mua kiinnostaa peleissä grafiikka ja pelattavuus. Mieluummin otan pelin jossa on simo hyvät grafiikat ja todella hyvä pelattavuus/hauskuuden tunne kuin pelin jossa on yhtähyvä pelattavuus/hauskuudentunne mutta surkeemmat grafiikat.

Yanathan

Pisteet: +3

Yanathan sanoi:

”Boxi (uuden sukupolven) on tehnyt vähiten voittoa jos verrataa ps3:a ja wiitä ja 360″

Miten tällainen kommentti voi saada plussaa, kun se ei ole edes faktaa?
Ps3 ei tuota Sonylle pennin pyörylää vielä pitkään aikaan, koska konsolin valmistaminen on todella hintavaa, siksi Ps3:a joudutaankin myymään tappiolla.

”Periaatteessa, jos yhdistäisi kaksi Gamecupea oli juuri Xbox 360. Gamecuben graffa oli 120b ja ja 360:n graffaa 360b. Eli 2xGamecube+teippi(?)=Xbox 360″

Laskuvammainen?
120b (Gamecube) + 120b (Gamecube) = 240 b
Ja Xbox360:ssa on 360b saatanan pässi!

Ja nyt uutiseen.
Microsoft pomo puhuu paskaa ja mistä hän sai tämän väitteensä edes puheaiheeksi?
Taitaa Microsoftia vituttaa, kun Nintendo jyrää pelimarkkinoilla.

Vierailija

Pisteet: +9

Vierailija sanoi:

Wiin ohjain on ylitarkka jos sitä käyttää tietokoneessa, eli ohjainta on lähes nahdotonta pitää täysin paikallaan. Tarvitaan yli-ihminen että wiiremotea voisi kontrolloida täysin, koska se on niin tarkka.

Miksi Microsoft ei voi olla tyytyväinen vaikka sillä onkin melkein monopoli tietokoneen käyttöjärjestelmissä, vaikka Windows onkin todella surkea käyttöjärjestelmä? Ainoa hyvin tehty osa Windowsia on sen mainonta.

Vierailija

Pisteet: +9

Vierailija sanoi:

”Wiin ohjain on ylitarkka jos sitä käyttää tietokoneessa, eli ohjainta on lähes nahdotonta pitää täysin paikallaan. Tarvitaan yli-ihminen että wiiremotea voisi kontrolloida täysin, koska se on niin tarkka.”

Se pitäisi kalibroida mutta sitä ei varmaankaan voi tehdä tietokoneella.

Vierailija

Pisteet: +7

Vierailija sanoi:

”Mitä kaukosäätimellä tekee?”

”Tiedoksi, Wiin ohjain pesee esim. FPS-peleissä padiohjaimen 6-0.”

Hah, jos tuo on sun mielipide niin olet varmasti aika paska pelaamaan.”

Siis miten tuo nyt pelitaitoihin liittyy? Olen pelannut kummallakin, ja tämä on mielipiteeni. Yhtä järkevää kuin sanoa kaverille, joka pelaa mieluummin hiilikuitu - kuin puumailalla jääkiekkoa että ”Oot sä aika paska pelaamaan”.

Jos sä pokkana väität että tuolla kapulalla huitoessa pystyt pelaamaan FPS-peliä yhtä tarkasti mitä padilla parhaimmillaan niin olet aika pihalla. Ei ikinä. Siitähän tässä oli kyse, väität että kapula pesee padin fps pelissä, joka on täyttä shaibaa.

Minusta ainakin peli tulee paljon realistisemmaksi jos ohjaat pelin asetta ohjaimella joka antaa aseen tuntumaa. Jollain padilla pelatessa ei tuu mitään tuntumaa… päin vastoin se vie kaiken tuntuman pois realisesta pelistä.

Vierailija

Pisteet: +9

Vierailija sanoi:

Wii on loistava kone ja suurin syy PS3:n floppaamiselle esim. Japanissa.

SimSonic

Pisteet: +16

SimSonic sanoi:

Turha tässä on puhua Microsoftin ”loanheitosta”. Kaikilta osapuolilta lähtee piikkiä toisten suuntaan. Tämänkertainen lausunto ei edes ollut lokaa, jos kaikki osapuolet ovat samaa mieltä väitteestä - Wii on vähän vähemmän tehokkaampi tai yhtä tehokas kuin Xbox. Eri asia on se merkitseekö tehot vai ei.

Vinnie

Pisteet: +12

Vinnie sanoi:

noinko paljon wiin menestys järsii Robbie Bachin itsetuntoa, kun ei rakas työnantaja olekaan kaikessa paras?

itseltäni ei vielä wiitä löydy mutta ostan lähiaikoina.
boksi ja ps3 löytyy tältä geniltä.

unelmatilanne olisi joka tapauksessa pelaajien kannalta se että jokaista laitetta myytäisiin samoja määriä.

pelaaminen kärsii yhden konsolin hallinnasta, valitettavasti.

Vierailija

Pisteet: +15

Vierailija sanoi:

Wii on ihqdaa juu, mutta kun vehkeelle ei ole mitään ostamisen arvoisia pelejä vielä. oma wii pölyttyy ja odottaa super paper mariota. onneksi laite tukee gamecube pelejä.

Vierailija

Pisteet: +10

Vierailija sanoi:

”Ja mitäs hyvä juonellesiä pelejä Wiillä on Zeldan lisäksi?”

”Super Mario Galaxy”

:)

Yanathan

Pisteet: +8

Yanathan sanoi:

”Minusta ainakin peli tulee paljon realistisemmaksi jos ohjaat pelin asetta ohjaimella joka antaa aseen tuntumaa. Jollain padilla pelatessa ei tuu mitään tuntumaa… päin vastoin se vie kaiken tuntuman pois realisesta pelistä.”

Ja pc:lläkö on räiskintäpeleissä tuntumaa, kun liikutaan nuolilla ja ammutaan aseella liikuttamalla muovimötikkää tasaisella alustalla?
Padeissa on sentään kunnon tärinät ja padia saa pidellä kokonaan kätösissään, kuin asetta, kun tietsikalla hiirestä ei saa edes ympäripyöreää otetta.
Millään konsolilla tai tietokoneella ei ole räiskintäpeleissä tarpeeksi hyvää tuntumaa, taas yksi syy valita mielummin armeija kuin sivari.

Vierailija

Pisteet: +11

Vierailija sanoi:

”Eivätkä muut pelitalot tee paljoa rahaa tällä koneella, koska Nintendo nappaa kaikki rahat”

Mielestäni tämä on yksi Nintendon ongelmista. Loppujen lopuksihan kaikkien konsolien tavoite on tehdä voittoa ja Nintendon tapa on vähintäänkin häikäilemätön. Kaikki Nintendon laitteiden ”parhaat” pelit ovat aina Nintendon itse tekemiä, mikä kertoo joko siitä, että muut eivät halua tehdä pelejä Nintendolle tai he eivät jostain syystä pysty siihen.

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

Tuntuu siltä että Microsoft pitää itteensä parhaimpana ja haukkuu Sonya ja Nintendoo

Ei kyllä nintendoltakaan tule järkeviä kommentteja ja sonysta puhumattakaan”
”Nintendo-Miyamoto: ”Olisin voinut tehdä Halon! En halunnut”

”Alkaa oikeesti kyrsiä toi grafiikan kans vinetys. Minä pelaan pelejä joissa on juuri kiinostava juoni tai idea, en pelkästään sen takia että se näyttää hienolta.”

Grafiikoista sen verran että se riippuu aivan pelistä esim. wii sports ja ym. käy vähän kehnompikin grafiikka, mutta jossakin rpg, sota tai auto pelissä niillä alkaa olla jo jotain väliä.

”Ainakin Metroid Prime kolmosessa on tarkka ohjaus.”

Metroid3 juuri viivästy ohjauksen takia, jos olit tietoinen siitä ja oli niitä varmaan muitakin syitä, mutta ohjaus kyllä kusi aika pahasti.

Vierailija

Pisteet: +13

Vierailija sanoi:

Joo en kyllä itsekkään grafiikan takia pelejä pelaile mutta wiin kohdalla mättää ainoastaan pelitarjonta. Räiskintää ja toimintaa sen olla pitää niin voisi harkita ostavansa tuon laitteen.

Yanathan

Pisteet: +12

Yanathan sanoi:

”Uskokaa kaikki tietävää Yanathania joka tietää aivan varmasti paljon tehoja Wii:ssä on.”

Ja luulet tosiaan, että soittaisin suutani täällä ilman, että ottaisin faktoista selvää?
Ja vaikka minut tunnetaan Microsoft fanaatikkona, niin Wiistä löytyy kuitenkin enemmän tehoja kuin vanhasta boksista.
Faktoja ei voi muuttaa.

Vierailija

Pisteet: +10

Vierailija sanoi:

”Tuntuu siltä että Microsoft pitää itteensä parhaimpana ja haukkuu Sonya ja Nintendoo”

”Ei kyllä nintendoltakaan tule järkeviä kommentteja ja sonysta puhumattakaan”
”Nintendo-Miyamoto: ”Olisin voinut tehdä Halon! En halunnut”

ja sinä et tietenkään lukenut haastattelua et hän? Älkää ottako asioita kirjaimillisesti!

Robs

Pisteet: +7

Robs sanoi:

”Tiedoksi, Wiin ohjain pesee esim. FPS-peleissä padiohjaimen 6-0.”

Joo, ja munki nimi on jeesus.

Ja mitäs hyvä juonellesiä pelejä Wiillä on Zeldan lisäksi? Aivan, ei mitään. Kattokaapa vaikka gamelifen listaa, varmaan 90% peleistä on näitä ”hupipelejä” ala Wii bowling. On teillä siinä hieno konsoli.

Viimeinkin joku joka puhuu asiaa. ;)

”Hah, jos tuo on sun mielipide niin olet varmasti aika paska pelaamaan.”

”Siis miten tuo nyt pelitaitoihin liittyy? Olen pelannut kummallakin, ja tämä on mielipiteeni. Yhtä järkevää kuin sanoa kaverille, joka pelaa mieluummin hiilikuitu - kuin puumailalla jääkiekkoa että ”Oot sä aika paska pelaamaan”.

No ei ehkä liity pelitaitoihin, mutta kyllähän sä ny parempii lämäreitä saat hiilikuitu mailalla ku mitä sä saat puumailalla.

Custom

Pisteet: +12

Custom sanoi:

”Olenkin jo useasti antanut vertauksena, että pelaisitteko (Mikopehmus äijät/akat) mielellänne peliä joka on pirun helppo, ei mitään juonta, varsinaisesti ei tehdä mitään, ja ajetaan polkypyörällä ympyää, mutta kuitenkin sillä on maailman paras grafiikka. Nintendo tekee päinvastoin. Pelissä on hyvä juoni, sopiva vaikeusaste ja erillaisia tekemisiä, muttei kovin hyvä grafiikka verrattuna X0:n tai PS3:n”

Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää kuin ihmiset eivät ymmärrä että tehot eivät vain ole yhtä kuin graffa. Onko sellaiset asiat kuten tekoäly, äänet, pelimailman suuruus ja muut jotakin aivat uutta, mistä luulette että nämä asiat syntyvät??
Vaikka Oblivionista saisi graffat karsittua niin että toimisi wii:llä niin ei se kuitenkaan toimisi koska pelissä on liikaa dialogia ja pelimailma on niin suuri.
Ja tuosta että ei olisi PS3 ja XO peleissä hyvää juonta vaan ainoastaan hyvä graffa on taas niin typerä väite että huh.

Itse omistan XO:n ja Wii:n ja vaikka wii on hyvä konsoli niin se on aivan niinkuin Nintendo on sanonut, casual pelaamiseen tarkoitettu konsoli. Itse olen ns. hardcore pelaaja ja sen takia wii kiinnosti ehkä 2 päivää ja sitten olin jo kokenut uuden ohjauksen hienouden ja siirryin XO:lle pelamaan netissä jotakin räiskintää. Mutta kyllähän wii:llä aina pelaan kuin kaverit ovat käymässä ja silloin se on ihan hauska. Ongelma on että todella suuria ja mielenkiintoisia Wii pelejä en ole vielä nähnyt Zeldan lisäksi, Metroid sitten kuin se ilmestyy, Mario ei enään 18v kiinnosta ja köyhä juoni sitäkin vähemmän. Ja noista multiplatform peleistä jotka ovat myös Wii:lle tulleet niin kysyn: Miksi pelata Double Agentia wiillä kuin sen voi pelata XO:lla samalla hinnalla ja paljon hienomalla graffalla ja sama asia COD3:ssa ja siinä vieläkin suuremmalla syyllä.

Vierailija

Pisteet: +13

Vierailija sanoi:

”Itse omistan XO:n ja Wii:n ja vaikka wii on hyvä konsoli niin se on aivan niinkuin Nintendo on sanonut, casual pelaamiseen tarkoitettu konsoli. Itse olen ns. hardcore pelaaja ja sen takia wii kiinnosti ehkä 2 päivää ja sitten olin jo kokenut uuden ohjauksen hienouden ja siirryin XO:lle pelamaan netissä jotakin räiskintää. Mutta kyllähän wii:llä aina pelaan kuin kaverit ovat käymässä ja silloin se on ihan hauska. Ongelma on että todella suuria ja mielenkiintoisia Wii pelejä en ole vielä nähnyt Zeldan lisäksi, Metroid sitten kuin se ilmestyy, Mario ei enään 18v kiinnosta ja köyhä juoni sitäkin vähemmän. Ja noista multiplatform peleistä jotka ovat myös Wii:lle tulleet niin kysyn: Miksi pelata Double Agentia wiillä kuin sen voi pelata XO:lla samalla hinnalla ja paljon hienomalla graffalla ja sama asia COD3:ssa ja siinä vieläkin suuremmalla syyllä.”

Hardcorettaminen ei tarkoita että pelataan räiskintäpelejä netissä.

Custom

Pisteet: +9

Custom sanoi:

”Hardcorettaminen ei tarkoita että pelataan räiskintäpelejä netissä”

Ei mutta jos omistan 2/3 uutuskonsoleista ja teho PC:n ja käytän suurimman osan ajastani pelaamassa niin sitä kai kutsutaan hardcoreksi?

Vierailija

Pisteet: +9

Vierailija sanoi:

Rajatumpi yleisö? Paaaskat.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Tässä on jutustelua tuosta artikkelista:
http://boards.thewiire.com/index.php?showtopic=21406

Siinä on selvä asiavirhe, jo cubessa oli ohjelmoitavat tehosteet. Hiukan kritiikkiä uutiseen, jos saan pyytää!

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

Molemmien konsolien pelitarjonta on kyllä hirveetä p*skaa. :( Toki se on ymmärtävää Wiin osalta, koska vastahan se tuli, mutta xboxin pelit ovat kyllä aika persiistä. Sen sijaan Xbox 360:n pelitarjonta on upea.

Vierailija

Pisteet: +12

Vierailija sanoi:

mulla on molemmat xlootat ja pelit on ihan jees. mutta kyllä tuo microsoftin saakelinmoinen henkseleitten paukuttelu ärsyttää. jos nintendo myy tällä hetkellä eniten ja sony on myyny psonea ja ps2:sta 100 miljoonaa zipaletta, niin kai ne on jotain tehny oikein.

Vierailija

Pisteet: +8

Vierailija sanoi:

”Uskokaa kaikki tietävää Yanathania joka tietää aivan varmasti paljon tehoja Wii:ssä on.”

”Ja luulet tosiaan, että soittaisin suutani täällä ilman, että ottaisin faktoista selvää?
Ja vaikka minut tunnetaan Microsoft fanaatikkona, niin Wiistä löytyy kuitenkin enemmän tehoja kuin vanhasta boksista.
Faktoja ei voi muuttaa.”

Joo. en minäkään mikään Wiin vastainen ole ja omistan kyseisen koneen.Mutta onko sinulla todisteita että Wii on X-box:ia tehokkaampi?

Vierailija

Pisteet: +8

Vierailija sanoi:

”pelaaminen kärsii yhden konsolin hallinnasta, valitettavasti”

Olet aivan oikeassa. Ei ole kiva kun ostaa kalliin laitteen jolle ei sittenkään tule toivottuja pelejä koska toinen konsoli myy hyvin. Pelimarkkina menee niin että eniten myynyt, myy vielä enemmän koska sille tekijät halutaan tehdä pelejä profitin toivossa ja pelien takia konsoleita ostetaan. Siinä mielessä uskon että joskus näemme vielä ajan jolloin on vain 1 konsoli markkinoilla ilman kilpailijoita.

Vierailija

Pisteet: +10

Vierailija sanoi:

Jopas Wiin pelejä haukutaan… Syytäkin on, ei tarjonta vielä ole mitenkään erikoinen. Mutta Wiille on JO tulossa paljon mielenkiintoisia nimikkeitä, julkaisun jälkeen konsoleilla on monesti ”lamaää ennen toisen aallon pelejä.. Ja jos Wii jatkaa tuollaista myyntiä, niin pelintekijät kiinnostuvat varmasti.

Vierailija

Pisteet: +10

Vierailija sanoi:

epä tarkkuus on realististä oikeissa räiskintä peleissä. et sä nyt voi olla oikeesti niin tarkka et koko aika headshot

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

Mitä te täällä oikein vingutte? Hänhän sanoi, että Wiin ohjaus on hyvää. Hän vain totesi sen faktan, että Wiissä on huono grafiikka. Kyllä teidän pitää myöntää, että se grafiikka on perseestä. En rupea ottamaan kantaa siihen, kumpi on tärkeämpää ohjaus vai tehot, mutta lukekaa koko uutinen eikä vain otsikkoa kiitos.

Vierailija

Pisteet: +7

Vierailija sanoi:

”Microsoft ja Nintendo voivat ihan vapaasti kiistellä ja riidellä. Sony siinä sivussa vie kaikki pelaajat ja käärii suloiset voitot kaikessa hiljaisuudessa.”

Haha repesin :lol: aina sitä haaveilla saa.

Vierailija

Pisteet: +8

Vierailija sanoi:

Hyvä peli tarkoilla ja näyttävillä HD-grafiikoilla on todella paljon parempi kuin sama peli edellisen konsolisukupolven röpögrafiikoilla, siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Custom

Pisteet: +11

Custom sanoi:

”Hyvä peli tarkoilla ja näyttävillä HD-grafiikoilla on todella paljon parempi kuin sama peli edellisen konsolisukupolven röpögrafiikoilla, siitä ei pääse yli eikä ympäri.”

Olet kyllä oikeassa mutta jotkut ehkä haluavat pelata jotakin peliä uudella ohjauksella vanhan sijaan.

Yanathan

Pisteet: +3

Yanathan sanoi:

”Tarkoittanet varmaan jotain ihmeen halpaa hp: n hiirtä joka on niin pieni ettei siitä saa otetta. Pelaahan kunnon hiirellä (kuten logitechin valmistamill) niin alkaa sopia käteen ja mitä tulee tuohon tärinään niin se suoranaisesti v¤#%#¤ttaa joissain peleissä jossa sen tärinä efektiä on ylikorostettu.”

Tarkoitin ympäripyöreällä otteella sitä, että hiirtä on pakko pitää jotain pintaa vasten, kun padia taas pidetään kädessä.

Kuulostipas kaksimieliseltä xD

Apinaboy

Pisteet: +10

Apinaboy sanoi:

Tiesin!

Heti kun joku mollaa Wiitä grafiikoista niin heti kaikki tulevat sanomaan että ”No kuka välittää jostain grafiikasta? Eihän sillä mitään väliä ole” Jos esim. HUOM esim. PS3:sta haukuttaisiin tyyliin se ei käytä kaikkia tehojaan niin sitten porukka täällä sanoo tällaista: ”Noniin tietenkin. PS3:ssa on ihan paskat graffat siihen verrattuna mitä hypetettiin.”
En ymmärrä tätä. Miika Huttunen oli aivan oikeassa tuossa huhtikuun Pelaajassa hänen omassa kolumnissaan. Nintendoa pidetään pyhänä.

Tuo Xbox-pomo on minusta lähes täysin oikeassa noissa puheissaan minun mielestäni. En nyt usko että wiissä paskemmat graffat kuin ykkös-boxissa mutta ei ne grafiikat kyllä next-geniä ole. Ei todellakaan. Itsekin kyllä arvostan Nintendoa ja Wii on ihan hyvä kone mutta välillä vaan rupee vituttamaan kun kukaa nintendo-fani ei ikinä uskolla myöntämään edes itselleen tosiasioita. Tykittäkää vaan niillä miinuksilla, Kestän kyllä

Vierailija

Pisteet: +12

Vierailija sanoi:

Mitä väliä, onko Wii tehottomampi vai tehokkaampi kuin vanha Xbox… Nintendo kulkee aivan omia polkujaan ja hakee Wiillä aivan toisenlaista kohdeyleisöä.

360 sekä PS3 tarjoavat myös paljon muuuta kuin vain sitä grafiikkaa….väite ettei näiden konsoleiden peleissä ole muka muuta sisältöä näyttävän grafiikan lisäksi on täysin naurettava.

Custom

Pisteet: +9

Custom sanoi:

”Tuo Xbox-pomo on minusta lähes täysin oikeassa noissa puheissaan minun mielestäni. En nyt usko että wiissä paskemmat graffat kuin ykkös-boxissa mutta ei ne grafiikat kyllä next-geniä ole. Ei todellakaan. Itsekin kyllä arvostan Nintendoa ja Wii on ihan hyvä kone mutta välillä vaan rupee vituttamaan kun kukaa nintendo-fani ei ikinä uskolla myöntämään edes itselleen tosiasioita. Tykittäkää vaan niillä miinuksilla, Kestän kyllä”

Tykitin plussa koska sanoit oman mielipiteesi jonka pitäisi olla tärkeintä, ja vieläpä asiallisesti.

Vierailija

Pisteet: +10

Vierailija sanoi:

Nyt tiedetään miten Microsoftin viihdejohtaja ymmärsi esimerkin ”Olisin voinut tehdä Halon” :/

Vierailija

Pisteet: +11

Vierailija sanoi:

Grafiika ei tee peliä….. mutta auttaa sen teossa paljon.

Vierailija

Pisteet: +11

Vierailija sanoi:

No tässä teille Nintendo fani joka ei kiellä sitä, että Wiissä on huonot grafiikat. Etenkin verrattuna muihin tämän sukupolven konsoleihin. Mutta en Wiitä ostaessani odottanutkaan kieli pitkällä fotorealistisia pelejä, vaan hyvällä pelimekaniikalla ja ohjauksella toimivia pelejä. Kun Wii ei millään kykene lähellekkään PS3:n ja X0:n grafiikoiden tasolle. Wiin idea on myydä uuden ohjaimen antamien mahdollisuuksien avulla ja odotan peleiltä näin ollen loistavaa toteutusta tämän ohjauksen saralta, kun siihen ei graafisella puolella pystytä. Tosin näitä pelejä on hälyttävän vähän, joissa olisi hyvä ja uudenlainen ohjaus. Lähes kaikki third-party pelit Wiille tällä hetkellä on vain PS2 käännöksiä, joissa jonkin näppäin on korvattu jonkinmoisella heilautuksella.

Mutta jos ostan PS3:n tai X0:n odotan loistavia grafiikoita ja ulkoasua peliltä kuin peliltä. Tällä kuitenkin kyseiset konsolit yrittävät myydä.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

No ellei ne pelit kohta näytä Half life (tietääkseni Xboxin graafisen tason parhaimmistoa?) tasoisilta niin täytyy kyllä tähän yhtyä, sen verran hirveetä moskaa osa graafiselta puolelta ettei selitykseksi enää riitä ”noh ei grafiikka ole tärkeintä”

Vierailija

Pisteet: +10

Vierailija sanoi:

Ekana se että toi uutinen on fakta eikä sitä voi kiertää eikä kaartaa, itellä on X0 mutta kyl toi toisten konsolien haukkuminen paskaks ei sitä parasta mainosta omalle konsolilleen. Jokaisessa on omat vahvat osa-alueensa mutta pitää ottaa huomioon, että kaikki noista kolmesta suuresta konsolivalmistajasta puhuu toistensa koneista paskaa ihan liiankin paljon.

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

xbox360 se rajoitetumpi kohderyhmä on ja wiin maddenia on kyllä kehuttu. taidetaan siellä microsoftin markkinointiosastolla pureskella sormiensa kynsiä kauhuissaan ja kun ei muutakaan keksi niin koitetaan laimentaa wiin vyöryä nostamalla sen huonoimmat puolet esiin.

Tästä päivästä vuosi eteenpäin niin Wii on markkinaykkönen ja muilla housunlahkeessa paska.

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

Miksi ihmiset haluaa aina sitä grafiikkaa? Senkö takia että, kaiken maailman yhtiöt on sitä mieltä, että grafiikka tekee pelin vai?

Anna mun kaikki kestää.

Se on totta, että wii graafinen ilme ei ole siitä huippu päästä(eikä pelivalikoima ole vielä paras mahdollinen, mutta eipä ne pelit juuri soittele X0:lla ja PS3:lla, vai olenko väärässä?(Jos joku tulee mainostamaan jotain `generic fps`-peliä, niin eivät ne nyt kaikkia kiinnosta), mutta olen edelleen sitä mieltä, että grafiikka on yliarvostettua.

Ja jos grafiikka on teille kaikki kaikessa, niin miksi ette hauku myös X0:n ja PS3:n grafiikoita paskoiksi, koska ne eivät pysty omien silmienne tarkkuuteen?

Vierailija

Pisteet: +10

Vierailija sanoi:

Ei ruma grafiikka aina tee peliä. Ei siinä mitään jos grafiikka ei ole uusinta uutta kunhan pelit olisivat hyviä. Valitettavasti Wii:llä sattuu tällä hetkellä olemaan todella vähän hyviä pelejä. Loput ovat tekniikkademoja ja surkeita porttauksia.

Rikutsa

Pisteet: +8

Rikutsa sanoi:

Se on helppo marista ku ite ei onnistu niin hyvin ku toiset. Grafiikka ei minun mielestä ole se tärkein juttu pelissä. Se on aivan sama kuinka tehokas pelikone on, mutta ei se paljon lohduta jos pelit on näyttäviä roskia. Se on se pelattavuus ja tunnelma mikä ratkasee. Esim. uus Zelda, siinä ei grafiikat ole täydelliset, mut silti se pieksee suurimman osan Boxin peleistä 100-0!!!

Vierailija

Pisteet: +7

Vierailija sanoi:

Zeldan GC versiota on muutamassa yhteydessä kehuttu jopa paremmaksi kuin Wii:n versiota.Kumma miten muita pelejä ei nosteta ikinä Wii:llä esiin.
Kuinka hyvä Zeldasta olisikaan tullut XO tai PS3-versiona? Ei se ole Wii, joka tekee Zeldasta hyvän. Wii on se pullonkaula joka tekee pelistä huonomman kuin mitä se voisi olla.

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

”Zeldan GC versiota on muutamassa yhteydessä kehuttu jopa paremmaksi kuin Wii:n versiota.Kumma miten muita pelejä ei nosteta ikinä Wii:llä esiin.
Kuinka hyvä Zeldasta olisikaan tullut XO tai PS3-versiona? Ei se ole Wii, joka tekee Zeldasta hyvän. Wii on se pullonkaula joka tekee pelistä huonomman kuin mitä se voisi olla.”

Tai sitten toisinpäin, ne muut koneet ovat myös pullonkauloja, jotka hidastavat pelien tarinoita, pelattavuutta, kerrontaa kehittymästä grafiikkaan panostamalla.

Niin ei se Wii tee Zeldasta hyvää, vaan nintendo tekee.

Tuulisti

Pisteet: +8

Tuulisti sanoi:

Gold sanoi: ”Nintendo tekee päinvastoin. Pelissä on hyvä juoni, sopiva vaikeusaste ja erillaisia tekemisiä, muttei kovin hyvä grafiikka verrattuna X0:n tai PS3:n”
Noh noh, minäkin pidän monista Nintendon peleistä todella paljon, mutta edes suurimpien lippulaivojen kuten Marioiden tai edes Zeldojen juonet eivät ole mitään kovin mullistavia, ja vaikeustaso on hyvin vaihteleva, toisinaan myös liian helppo. Nintendon pelien joukosta löytyy monia helmiä, mutta eivät ne kaikki mitään syvällisten juonten ja uudistusten paraateja ole. Juonten saralla Nintendo on oikeastaan minimalisti, joskin yleensä hoitaa homman varsin tyylikkäästi.

Microsoft arvostelee muiden valintoja, ja miksi ei arvostelisi. Ei tuo nyt mitään loanheittoa ollut. Mielestäni tuo Bachin kommentti oli oikeastaan varsin maltillinen, ja tuskin kukaan meistä on eri mieltä siitä että kunnon tehot jotka mahdollistavat hyvät grafiikat (ei sama kuin fotorealistiset), laajan maailman ja pelisisällön ja paremman tekoälyn on hyvä asia. Ei Wii huonommaksi muuttuisi vaikka siinä olisikin enemmän vääntöä, vaikka se selvästi pärjää ainakin myynnin suhteen tällaisenaankin erinomaisesti.

Konsolien haukkumisen ja ylistämisen sijaan voisi vaikka keskittyä siihen ongelmaan, että samalla kun moni PS3/XBOX360-pelin kehittäjä tuntuu uskovan että näyttävä grafiikkamyllytys riittää pelin kantavaksi sisällöksi, niin moni Wii-pelin kehittäjä saattaa alkaa kuvittelemaan että peli voi olla ruma ja sisältököyhä kunhan sitä voi ohjata kättä heiluttelemalla. Kovin moni peliharrastaja tuskin ilahtuisi kummastakaan kehityssuunnasta.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

”Tai sitten toisinpäin, ne muut koneet ovat myös pullonkauloja, jotka hidastavat pelien tarinoita, pelattavuutta, kerrontaa kehittymästä grafiikkaan panostamalla.”

Tarinankerrontaa voi parantaa käyttämällä lisää aikaa suunnitteluun. Mutta Wiin tehot eivät parane vaikka kuinka niin toivoisi ja puhaltelisi taikapölyä koneen päälle.

Vierailija

Pisteet: +7

Vierailija sanoi:

Ihme säätöä taas. Markkinoilla on tilaa kaikille ja tuskin Wiin pelaajat on pois Xbox ja PS -pelaajakannasta. Vastakkainasettelun sijaan voitaisiin katsoa yhteiseen tulevaisuuteen ja nauttia eri tuotteiden parhaista puolista ilolla, ei katkeruudella.

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

Korjaan tuohon jonkun verran ylempänä olevaan kommentiini, että kyllä wiillä kuitenkin on laajempi asiakaskunta kuin Boxilla. ei tuulu tarpeeks tarkasti uutista luettua.

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

Rakkaudesta se hevonenkin potkii ;).
Ja tottahan se on että on huonompi kuin muilla. mutta ”perseestä” se ei nyt sentään ole, kunnon pelaaja ei grafiikasta perusta 100% se on huomattu. Ja kyllä huonommallakin grafiikalla saa tunnelmallisesti hyvää jälkeä.

Vierailija

Pisteet: +10

Vierailija sanoi:

Tietenkin on selvä, että Wiin pelien laatu paranee selvästi, kun tulee niitä toisen aallon pelejä.

Vierailija

Pisteet: +8

Vierailija sanoi:

Mutta on se vaan niin harmillista, kun kaikki puhuu toisista laitteista paskaa. Tällästä tää on nyt nykyään.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

”Miika Huttunen oli aivan oikeassa tuossa huhtikuun Pelaajassa hänen omassa kolumnissaan. Nintendoa pidetään pyhänä.”

Nääh. Te kaksi olette vain Sony-fanipoikia.

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

Kamala juttu. Tiivistettynä. Bach suck!

Shadow225

Pisteet: +5

Shadow225 sanoi:

Mua ei haittais vaikka nintendo palais tekemään NES pelejä. Jos peli kiinnostaa niin kyllä sellasen hankkii mielummin kuin jonkun pelin jossa ei ole mitään erikoista paitsi että siinä on kauniit grafiikat. Microsoftin pomo ja grafiikat on ainoa asia mikä merkitsee peleissä. Ei DVD ole aina edes tarpeellinen homma. Useissa taloissa nyt on muutenkin DVD-soitin.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Turhaa konsolisodan lietsontaa. ”Vähemmän tehoja, kuin vanhassa Xboxissa” Jessus, mitä pask**.

Mikanes

Pisteet: +10

Mikanes sanoi:

”Mario ei enään 18v kiinnosta”

Näin sanoo pentu joka ei ole edes syntynyt kun ensimmäinen Super Mario Bros julkaistiin… Joten kovimmat Mario-fanit löytynevätkin ikäryhmästä 25-35v.

”Ei noist wiin graffoist oo kyll mihinkää sanotte mitä vaa. Se ohjain on kyll siisti, mutt siihe se sitt jääki. Teräväpiirto tän päivän sana.”

…Ja paskan jalat sanon mä! Wiin Zelda on graafisesti upein peli tähän asti, vaikka kuvaputkitelkulla pelaten. Kyllä sillä teräväpiirrolla tarkkuutta saadaan, mutta ei se pelin grafiikkaa paranna.. joissain tapauksissa näyttää äärimmäisen rumalta sellainen HD, esim. PS3:n pelien grafiikat ovat liian teräviä.. oksettavia!! Kovat jätkät pelaavat kunnon sahalaitapelejä… ;)

”2x GameCube + teippiä = Wii”

PS3 + XO = MS Windowsin Roskakori (..Sinne tungetaan kaikkea turhaa)

PS. Älkää ottako henkilökohtaisesti… lietson vain tätä idioottimaista konsolisotaa, kuten nykyään kuuluu asiaan! Lopettaisitte joskus…. Itse aion hankkia ehkäpä seuraavaksi XBOX360:n, vaikka olenkin vannoutunut Nintendo-kannattaja =) Kyllä kaikista koneista löytyy hyviä ja huonoja puolia… näin se vain on ja tulee AINA olemaan, AAMEN!

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Pelit tekee konsolin, ei grafiikka.
Wiiltä kyllä puuttuu nekin…

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Xbox 360 oli itselleni paras valinta koska se täytti nämä kriteerit: sopusuhtainen hinta, hyvä grafiikka (PS3-tasoa), soittaa DVD:t (pikku lisäbudjetilla myös HD-DVD:t) ja sille tehdään hyviä pelejä (esim. Halo 3 ja PS3:kin menetti yksinoikeutensa GTA 4:ään, joten sekin julkaistaan X360:lle 0/).

Wader

Pisteet: +6

Wader sanoi:

Ehkä tuo on totta jossain osamäärissä, mutta jotkut eivät välttämättä välitä siitä. Ei grafiikka aina ratkaise.

Yanathan

Pisteet: +3

Yanathan sanoi:

”Ei noist wiin graffoist oo kyll mihinkää sanotte mitä vaa. Se ohjain on kyll siisti, mutt siihe se sitt jääki. Teräväpiirto tän päivän sana.”

Ps3:lla ja Xbox360:lla tehot on hyvät, mutta siihen se sitten jääkin. Uudet ideat ovat tämän päivän sana.

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

hyvä xbox!!!!!!!!

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

”se ei näytä dvd-elokuvia”

Ei kyllä meillä näytä Xboxikaan. Ei sitä saatanan levykelkan ja tuulettimien meteliä kukaan jaksa kuunnella.

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

”Ja mitäs hyvä juonellesiä pelejä Wiillä on Zeldan lisäksi? Aivan, ei mitään. Kattokaapa vaikka gamelifen listaa, varmaan 90% peleistä on näitä ”hupipelejä” ala Wii bowling. On teillä siinä hieno konsoli.”

Tais osua aika arkaan kohtaan ku miinustettiin koko kommentti pois. Miksi miinusta, tuo on fakta josta on turha kiisteellä? Säälittävää kun pitää sitä omaa konsolia yrittää noin suojella…

Yanathan

Pisteet: +5

Yanathan sanoi:

”jos uudet ideat on surkea ohjaus ja huonoja pelejä niin ei kiitos ja tätähän wii on ollu eikä parempaa ole luvassa.ps3 ja xbox360 on kyllä paljon muutakin kuin komeat pelit mutta sitähän ei nintendo fanipoju voi myöntää.”

Leimaat minut heti Nintendo fanipojuksi, vaikka avatarissani on Gears of War ja olen täydellisesti kaikkiruokainen konsolien suhteen!
Uudet ideat ovat kuitenkin tämän päivän sana, ei kukaan enää jaksa Call of Dutyja, kun ensimmäisen CoD sisälsi jo kaiken oleellisen.
Wiillä juuri parempaa on luvassa, miksi muuten sitä olisi kukaan ostanut?
Ensi kerralla lue käyttäjäesittelyni ennen kuin alat arvostelemaan. Kiitos.

Vierailija

Pisteet: +7

Vierailija sanoi:

anteeksi jos et ole fanipoju vaikutat vaan siltä ku puolustat kaikkea nintendoon liittyvää vaikka olisi kuinka paskasta pelistä tai ohjauksesta puhetta.

Vierailija

Pisteet: +7

Vierailija sanoi:

Hämmästelen ihmisten asiantuntijuutta Wiin grafiikkojen osalta, kun saman tyylisiä pelejä joita on XO:lla ja PS3:lla, jotka olisi optimoitu Wiille, ei ole vielä edes tullut!

Totuushan on, ettei Wii pärjää XO:lle grafiikoissa. Xboxille sen sijaan kyllä helpostikin. Jos Wii olisi vain piirun verran XO:ta huonompi grafiikkamoottoriltaan, niin kyllä MIcrosoftin pojat silti tarttuisivat tähän seikkaan kuin koira luuhun riuhtoen.

Xboxin grafiikkaominaisuudet ovat käsittääkseni paremmat ainoastaan näytönohjaimen muistin osalta -ei muissa suhteissa.

Vierailija

Pisteet: +7

Vierailija sanoi:

””se ei näytä dvd-elokuvia”

Ei kyllä meillä näytä Xboxikaan. Ei sitä saatanan levykelkan ja tuulettimien meteliä kukaan jaksa kuunnella.”

Täysin samaa mieltä.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

krafiikat koostuu et miten isolla resolla ja miten paljon on käytetty polygoneja… ja nyt muuta.. ”..se ei näytä dvd-elokuvia.. ” eihän tuo xbox:ikaan näytä ilman sitä turhaa kaukosäädintä.. ja wii:llä voi olla netissä..ja kun taas xbox:lla pitää hankkia tyhmä live jäsenyys(ja lisää kuluja) ja mä muistan et se NFS underground tökki vähäsen(luin arvosteluista) xbox:lla ..kun taas huonompi Ps 2 pyöritti sitä tökkimättä!!!”..”grafiikkapuoli ei ole kovin vahva, itse laite on alitehoinen, se ei näytä dvd-elokuvia ja suuri osa laitteen ominaisuuksista ei ole niin kovin kiinnostavia” no ei kyllä muakaan kiinosta xbox:n krafiikkapiirit..xbox suoritin on vain 733 MHz ..surkeeta..”NVIDIA-grafiikkasuorittimen avulla Xbox 360:stä saadaan” heihei!!! (tuo on xbox omilta sivuilta ) siinähä piti olla ATI??? mitä ne sählää.. xD

Vierailija

Pisteet: +7

Vierailija sanoi:

ja miks se lukee xbox:n tuote tiedoissa??(sama vierailija)

Mario master

Pisteet: +2

Mario master sanoi:

Ihmeelistä ei graffoil oo mitään väliä outo toi tyyppi
Aivan (_|_) ?Tuolta

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

””molemmat xboxit näyttää dvd leffat jopa poltetutkin dvd leffat toimii ilman mitään modaamisia ja sama tottakai ps2/ps3.”"

Harmi vaan et divx toisto puuttuu. Piti ostaa procasterin hdmi soitin :P

Yanathan

Pisteet: 0

Yanathan sanoi:

”Ja onko wii ohjaimilla yhtä nopea kääntyä ja tähdätä samaan aikaan kuin esim. xbox360:sen kahdella analogi sauvalla?”

Ei ole, mutta hiiri+näppis on vielä boksi kapulaakin nopeampi. Wii kapula pesee ampumatuntumassa kaikki muut, siinä kun boksi kapula pesee tuntumassa hiiri+näppiksen.

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

Mulla näytti boxi dvd leffoja peräti kaksi viikkoa kunnes kaukosäädin hajosi,

muutenkin vituttaa ostaa 30e kakea 60e boxiin, ei ole oikein hinnat kohdallaan.

Mutta muuten boxi on ihan hyvä konsoli, mukavasti pelattavaa ja kunnon kaapelilla lcd telkkuun kytkettynä kuva on ihan hyvä, en ole niin vaikuttunut 360:sestä että jaksaisin ostaa, ei niissä grafiikoissa nyt niin älytöntä eroa ole.

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

Se että Wiin peleissä ei ole parhainta grafiikkaa ei tarkoita että niissä olisi huonoa grafiikkaa.
Se on kyllä totta ettei Wiille ole hyviä pelejä (muita kuin Zelda), mutta odottakaas vain mitä sillä on tarjottavanaan vuoden-parin päästä.

Yanathan

Pisteet: +3

Yanathan sanoi:

”ei niissä grafiikoissa nyt niin älytöntä eroa ole.”

PELLE!

Wicked Soul

Pisteet: +6

Wicked Soul sanoi:

Mitä siitä vaikka onkin tykimpi? Wii:tä on sentään hauskempi pelata ja sen parissa viihtyy.

Hauki

Pisteet: +4

Hauki sanoi:

Kun näitä lukee niin muistuu mieleen ihan N64 vastaan PS-keskustelut yläasteen välitunneilla. Oivoi.

Muistelkaapas ihmiset vaikka ensimmäistä GTA:ta: SNES-tason grafiikkaa N64-aikana. Silti pelistä tuli aivan valtava hitti. No mutta miksi ihmeessä, sehän näytti ihan rumalta?! Olisikohan syynä ollut ehkä se, että peli oli pelattavuudeltaan niin hyvä ja hauska, ettei sillä grafiikalla todella ollut niin väliä, kunhan se toimi. Uskoisin, että vannoutuneimmatkin PS3-ihmiset ovat samaa mieltä tästä.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

IHAN VAAN HUOMIOKSI ETTÄ ERÄS VIISAS SANOI KERRAN:KONE TEKEE PUOLET ,PELINTEKIJÄ TOISEN PUOLET .tarkoittaen:tehokas kone ei autom. tarkoita hyvää grafiikkaa!

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

Voi helkkari… mitä vikaa wiissä muka on? Ps3 on juuri samanlainen kuin xbox, vain tehoista ja pelivalikoimasta löytyy eroja. Ps3 on niin turha, miksi sillä pitäisi katsoa dvd leffoja jos omistaa dvd:n? Mitä tekee grafiikoilla jos pelin juoni ja pelattavuus on täyttä P*sk*a? kuka haluaa maksaa PELIKONSOLISTA 700e? Nintendo on se joka tekee uutta ja mullistavaa, muut tulevat kopioiden perässä…

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

Kun haluan jotain hauskaa ja hyvää pelaan Wiitä, kun halua hyvää grafiikkaa menen elokuviin.

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

Taas toi Microsoftshit eli mikropehmytpaska: ”Kattokaa meil on paremat grafiikat ku Commodore 64:llä! Konsoli nimi on teh sexbox 36L0L!Maksaa vain yhtä vähän kuin 3D0 viidenneltä sukupolvelta - 699 dollaria!”sanoi Robbie Bach ilman etuhampaitaan suu täynnä tupakkaa.

Wii on hyvä, Xbox on paska(siis vanha sezbox, 360 on melkein hyvä)

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

kun haluan nököttää yksin kotona heilutellen kauko-ohjainta pelaan wiitä :D

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

PC on paras

-tehokkain

-parhaat pelit, ja runsain valikoima monien kymmenien vuosien ajalta

-näppis ja hiiri

-parhaat pädit, ratit ja muut peli

-halvalla saa älyttömiä kovalevykapasiteetteja mistä konsolit ei voi edes haaveilla

PC on täydellinen ALL-IN-ONE viihdekeskus paketti

ostakaa oppikaa käyttämään

Lisää kommentti

Kommentti jätetään anonyyminä. Jos sinulla on tunnus, kirjaudu sisään ennen kommentin jättämistä!