Advertisement
EA: PS3 ohittaa Xbox 360:n vuonna 2008

EA: PS3 ohittaa Xbox 360:n vuonna 2008

Eemeli Rekunen Kirjoittanut 04.02.2008 Eemeli Rekunen

Electronic Arts uskoo, että Sonyn PS3 myy kilpailijaansa Xbox 360:tä enemmän vuonna 2008. Wiin paikka ei kuitenkaan ole uhattuna.

EA:n ennusteen mukaan PS3 voittaa Xbox 360:n 5,5 miljoonan myydyn konsolin erolla Amerikan ja Euroopan markkinoilla. Sony yltää ennusteessa 9,5 miljoonan ja 11,5 miljoonan myydyn konsolin välimaastoon vuonna 2008, Xbox 360:n yltäessä korkeintaankin 8 miljoonaan samalla aikavälillä.

Electronic Artsin ennuste povaa Wiille 12-14 miljoonan myyntiä, jolla se jättäisi kilpailijansa aika kauas taakseen.

Lähde: Next-gen

Tuoreimmat uutiset

All Points Bulletin -pelin luojien uusin on täyskäännös (0) 30.07.2010 11:40
Rikollisliigapelin luojien uusin peli on hyvin erilainen
Halo: Reach näyttää komealta - katso! (4) 30.07.2010 10:03
Uusi traileri kehissä
Päivä jolloin 3DS saa julkaisupäivän paljastettiin (6) 29.07.2010 16:50
Tuore julkistus julkistuksesta
Vuoden 2010 myydyin XBLA-peli on yllättävä (12) 29.07.2010 15:43
Myyntiluvut ovat yllättäviä
Rockstar-taide jää sittenkin näkemättä (6) 29.07.2010 14:24
Massiivinen taidekirjakokoelma ei tulekaan myyntiin

88 kommenttia. Lisää kommentti...

Vierailija

Pisteet: +20

Vierailija sanoi:

vapaus_valita: kerro meille asioiden oikea laita!

Vierailija

Pisteet: +12

Vierailija sanoi:

”vapaus_valita: kerro meille asioiden oikea laita!”

Heh! Joo nyt täällä kaivataan kyseisen jätkän asiantuntevia ja puolueettomia kommentteja. Kuka nyt EA:ta uskoisi. :D

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

”Ei noilla lukemilla pitäisi PS3:n mennä XO:n ohi 2008.”

PS3 otti jo viime vuonna XO:ta kiinni useilla miljoonilla… Tämän vuoden julkaisukalentereita ja nykyistä ps3:n suosion nopeaa kasvua katsomalla ei voi muuta kuin yhtyä tuohon EA:n arvioon…

Vierailija

Pisteet: +8

Vierailija sanoi:

”PS3 otti jo viime vuonna XO:ta kiinni useilla miljoonilla…”

Mitä helvettiä? :D

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

”Mitä helvettiä?”

Myyntilukujen erotus jouluna 2006: 8-10 miljoonaa.

Myyntilukujen erotus tällä hetkellä: 7 miljoonaa.

päättele siitä…

Lezlie

Pisteet: +5

Lezlie sanoi:

Rekunen osaa tämän asenteellisen uutisoinnin. Rupeaa pikkuhiljaa riittämään tämä pelleilly…

Vierailija

Pisteet: +7

Vierailija sanoi:

Myy ehkä vuonna 2008 enemmän, mutta eroa ei kiinni saa (ainakaan vielä)

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

Nollasta kun lähtee on helppo nostaa statusta?

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

”Rekunen osaa tämän asenteellisen uutisoinnin. Rupeaa pikkuhiljaa riittämään tämä pelleilly…”

Sinä taas et osaa muuta kuin lähetellä noita sälittävän katkeria fanitusviestejäsi. Ottaako noin koville lukea varsin totuudenmukaisia arvioita konsolimyyntien nykykehityksestä…

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Missäs viipyy vapaus_valittaa ?

Totta, ei voi kuin yhtyä tähän uutiseen/huhuun/ennakkoon.. On PS3 sitä vauhtia ottanut Boxia kiinni että oksat pois..

Eemeli Rekunen

Pisteet: +9

Eemeli Rekunen sanoi:

”Rekunen osaa tämän asenteellisen uutisoinnin. Rupeaa pikkuhiljaa riittämään tämä pelleilly…”

Älä viitsi valittaa kun ei mitään valittamista ole. Uutinen kertoo selvästi ilman mitään asenteita, että kyseessä on EA:n arvio.

Vierailija

Pisteet: -5

Vierailija sanoi:

Myyntilukujen erotus VGChartzin mukaan (koko maailma):

Tammikuun 27. 2007: 6.84 miljoonaa
Tammikuun 26. 2008: 7.09 miljoonaa

Lezlie

Pisteet: +3

Lezlie sanoi:

Voisitko Solid Snake vielä kertoa, missä kohdassa käyttämääsi lähdettä kerrotaan aiheen otsikon mukaisesti se, että EA arvioi PS3:n ohittavan Xbox 360:n vuonna 2008?

Otsikko on mielestäni harhaanjohtava mutta ymmärrän toki että tällä tavoin saa niitä klikkauksia.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Ei h*lvetti näitä fanittajia… Heti kun tulee jokin uutinen missä tulee ilmi XO:n heikentyvä asema, niin heti on xbot defenceforcen jäsenet naamapunaisena ja sylki lentäen haukkumassa kaikkea uutiseen liittyvää – toimittajasta lähtien. Oma lukunsa on nämä kaikista säälittävimmät pellet jotka tulevat tänne spämmäämään noilla floppi3-kommenteillaan, puhumattakaan niistä (selvästi katkerista) fanipojista jotka tunnuksillaan jakelevat miinuksia kaikille ps3-myönteisille viesteille.

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

Mitä te siin nipotatte?Saa Pelaaja lehden toimittajat laittaa tänne mitä haluu, niitten lehti.

On muuten tosi ystävällistä, että toimittajatki jaksavat tulla keskustelemaan uutisista meidän pelaajien kanssa :D
Kiitosta, taidan ryhtyä pikapuolin tilaajaksi.

Toki, uskon että ps3 ohittais boxin, on ps3 pelivalikoima semmone että muumioitaki pelottaa.

Boxille ei tule sitten muutakuin 2-3 peliä.Siis kunnollista.

Uskon kanssa, että joko tänä vuonna tai tämän vuoden jälkeen wii huuma alkaa laantua ja se myy saman verran kuin ps3 tai boxi.
Itsekki ostin Wiin ps3 rinnalle, oli se nii halpaki ja hauska että perjantait yleensä kavereitten kans menee ton wiin seurassa :D
T.Dante

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

Pidetään kuitenkin mielessä, että:

Tammikuun 27. 2007: 6.84 miljoonaa
Tammikuun 26. 2008: 7.09 miljoonaa

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

”Voisitko Solid Snake vielä kertoa, missä kohdassa käyttämääsi lähdettä kerrotaan aiheen otsikon mukaisesti se, että EA arvioi PS3:n ohittavan Xbox 360:n vuonna 2008? Otsikko on mielestäni harhaanjohtava mutta ymmärrän toki että tällä tavoin saa niitä klikkauksia.”

Hahaha… Lezliehän on todellinen fanboy. Ottaako oikeesti hieman ”harhaanjohtava” otsikko noin koville. Veikkaisin että taitaa se uutisen sisältö olla se mikä sinua ärsyttää. Arvelisin myös että jos uutisessa olisi konsolien myyntiarviot toisin päin, niin olisit täällä hymiöt hehkuen uutistoimittajaa mielistelemässä, siitä kuinka sopiva uutisen otsikko onkaan…

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

En kyl ihmettelit jos ohittaiski :P Alkaa toi ps3 ohjelmointi onnistuu pelintekijöilt pikkuhiljaa ni pelei alkaa tulla prempina hienompina jne. :) Ostan ps3 kuhan kerkiä joskus boksi ja wii löytyy jo :)

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Jos Sonyn oma ennuste on selvästi alhaisempi kuin EA:n, niin ei tohon EA:n lukuun ole paljoa luotamista.

EA:n ennuste: PS3 voittaa 5.5 miljoonalla
Sonyn ennuste: PS3 voittaa 1,5-3,5 miljoonaalla

taikasieni

Pisteet: +6

taikasieni sanoi:

En kyllä yhtään ihmettelisi…
Sen verran kovia nimikkeitä on tänä vuonna tulossa(only on ps3).

Eemeli Rekunen

Pisteet: +9

Eemeli Rekunen sanoi:

”Voisitko Solid Snake vielä kertoa, missä kohdassa käyttämääsi lähdettä kerrotaan aiheen otsikon mukaisesti se, että EA arvioi PS3:n ohittavan Xbox 360:n vuonna 2008?

Otsikko on mielestäni harhaanjohtava mutta ymmärrän toki että tällä tavoin saa niitä klikkauksia.”

Ymmärrän miten näet otsikon harhaanjohtavana. Tarkoituksellista se ei ole, mutta voihan tuota harhaanjohtavana pitää.

Otsikossa ja uutisessa puhutaan kuitenkin niistä myynneistä, joita tänä vuonna tehdään. Uutinen ei myöskään ota huomioon Japania, aluetta jolla PS3 on vahva. Jos nyt oletetaan, että EA:n ennustukset pitävät paikkaansa niin kyllä PS3 lähenee aika uhkaavasti XO:ta, sillä Japanissa XO:ta ei myydä juuri ollenkaan.

Vierailija

Pisteet: -2

Vierailija sanoi:

Kyllä minuakin alkaa vähän häiritsemään Pelaaja-lehden otsikointi.

Se alkaa olla kohta hymy-lehden tasoa.

Tuntuu siltä, että toimituksessa oikein yritetään lietsoa konsolisotaa.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Alkuperäisen uutisen mukaan EA:n arvio PS3 myynnistä on 9.5-11.5 milj.
EA:n arvion mukaan samaan aikaan myydään 6-8 miljoonaa 360:sta.

Eli EA:n arvion mukaan PS3 myy 1.5-5.5 milj
enemmän kuin XBOX, joten tuo uutisen 5.5 milj
on aika yksisuuntainen tulkinta.

(alkuperäisessä oli sanottu ”up to 5.5milj”, joka voitaisiin suomentaa vaikkapa: jopa 5.5 milj)

Vierailija

Pisteet: -4

Vierailija sanoi:

Uutisen otsikko ei todellakaan ole mikään harhaanjohtava. Jos joku lukutaidoton boxipoju nyt erehtyykin luulemaan sen koskevan kokonaismyyntejä, niin ei sekään olisi kovinkaan virheellinen arvio, sillä (kuten Solid Snake jo sanoikin) noissa EA arvioissa ei oteta huomioon Japania missä ps3:n myynnit tulevat olemaan todella kovassa kasvussa tämän vuoden aikana, ja jossa voidaan parhaimmillaan myydä enemmän ps3:a kuin mitä ps3 häviää jenkeissä boxille (seurauksena huomattava ero ps3:n eduksi). Itse veikkaan että Japanin ja Euroopan suosion myötä PS3 tulee olemaan myös kokonais myynneissä vuoden lopussa hyvin lähellä XO:n vastaavia.

Vierailija

Pisteet: +8

Vierailija sanoi:

ei ainakaan EA:n ansioista myy enempää, koska jatkaavat kuppasia ps3 versioiden tekemistä -.-

Eemeli Rekunen

Pisteet: +9

Eemeli Rekunen sanoi:

vapaus_valita: jos edellinen viesti on miinustettu pois, ei samaa viestiä välttämättä tarvitse uudestaan lähettää.

Atezki

Pisteet: +7

Atezki sanoi:

Ehkä tämä nyt tarkoittaisi sitä että EA rupeisi oikeasti panostamaan niihin PS3 versioihin, sen sijaan että kusisi ne käännöstyössä köh Orange Box köh

Vierailija

Pisteet: -4

Vierailija sanoi:

”Voisitko Solid Snake vielä kertoa, missä kohdassa käyttämääsi lähdettä kerrotaan aiheen otsikon mukaisesti se, että EA arvioi PS3:n ohittavan Xbox 360:n vuonna 2008?”

Ei tarvi edes Snaken kertoa, jos ei osaa lukea:
”EA: PS3 ohittaa Xbox 360:n vuonna 2008″

Tässä kyseisessä otsikossa kirjainyhdistelmä EA viittaa yhtiöön Electronic Arts, jonka lausuntoa lopputeksti ”PS3 ohittaa Xbox 360:n vuonna 2008″ käyttää. Jos tästä ei nuorison heikolla medialukutaidolla pysty vetämään johtopäätöstä, niin lopeta uutisten lukeminen kokonaan.

Samaa käytetään usein, josta vaikkapa hatusta vedetty esimerkkini ”Microsoft: Xbox 360 on uusi PS2″, jonka lauseesta voidaan päätellä, että Microsoft on heittänyt tiivistettynä moisen lausahduksen.

RuleZ

Pisteet: +11

RuleZ sanoi:

vapaus_valita

Kiitos, annoit jälleen loistavasti ja puolueettomasti kirjoitetussasi tekstissä viikon naurut ;)

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

”Ovatko viimeisimmät myyntiluvut sinulle niin järkyttävää katsottavaa, että täytyy tulla tänne spämmimään yli vuoden vanhoja myyntitilastoja.”

Siinähän verrataan n. viikon takaisia myyntilukuja vuoden takaiseen tilanteeseen. Ymmärrätkö?

Onko todellakin noin kova pala, että että Xbox 360:lla on huikea yli 7 miljoonan laitteen etumatka, jota Sony ei polkymyynnistä ja alelaarimalleista huolimatta ole viimeisen vuoden aikana onnistunut edes kaventamaan? :D

Vierailija

Pisteet: -5

Vierailija sanoi:

”Jos joku lukutaidoton boxipoju nyt erehtyykin luulemaan sen koskevan kokonaismyyntejä, niin ei sekään olisi kovinkaan virheellinen arvio”

Tottakai se olisi virheellinen arvio, koska uutinen liityy EA:n antamaan arvioon.

Se meneekö PS3:n myynti ohi boxin vai ei, ei ole tässä olennaista, vaan se mitä EA on arvioinut, koska se on uutisen aihe.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Onko tuolla loppujenlopuksi mitään väliä, kumpi konsoli myy paremmin? Vaikka eroa tulisikin jokunen miljoona, niin ei se suinkaan tarkoita, että konsoli A on huonompi, kuin konsoli B tai että vähemmän myynyt konsoli katoaa markkinoilta ja sille ei tehdä pelejä.

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

Jaa-a, mulle on sama miten WIi, PS3 tai Xbox360 myy, kuhan niille tulee ne pelit mitä kaipaan.

Oma ”suosikki” järjestys on näissä 3;
(Eikä se tarkoita, että PS3 on paska kun löytyy sijalta 3)
1. 360
2. Wii
3. PS3

Ja toi vapaus_valita viesti oli osaksi totta :D
EA varmasti näillä yrittää korjailla ”huonoja” porttauksia. Mutta EA ei työstä muuten roskaa -.-

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Pelaajan kannalta sillä ei ole enää juurikaan merkitystä, kuinka paljon noi konsolit myyvät, kunhan ero ei tule liian isoksi.

Kaikkien kolmen pääkonsolin laitekanta on jo niin iso, että niille kannattaa taloudellisesti tehdä pelejä.

Ja käytännössä nähdään jo se, että suurin osa myydyistä peleistä on jokatapauksessa multiplättereitä. Esim. alkuvuoden top-10:ssä
oli PS3:lla ja 360:llä 8 samaa peliä.

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

Ai, että PS3 myisi tänä vuonna 7 miljoonaa + XO:n myynnit ja vielä ylikin. :lol:

Paskempaa arviota en ole kyllä koskaan kuullut ja vaikka katkerat fanipojat yrittävätkin sensuroida ”vapaus valita”:n viestit niin on kiistämätön fakta, että tuossa EA:n tilanteen peittelyssä finanssien kannalta on perää.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

No varmaankin ottaa kiini Boxia, kun on hinta tullut alaspäin.Suuri osa PS2:n omistajista ei ole vieläkään tehnyt askelta siirtyä uuten sukupolveen korkean hinnan vuoksi. Ja näitä ihmisiä on paljon. Niin ja kohta pleikkarin hypetetyimmät MGS4, GT5, ja Killzone 2 ilmestyvät. Luultavasti myös GTA4 tulee nostamaan lukuja, kun on jäänyt vieläkin monelle edellisestä konsolisukupolvesta päähän harhakäsitys GTAn ilmestyminen aina ensin pleikkarille.

360:n myyntiä voisi piristää tuntuva hinnan alennus Microsoftilta. Tietenkin Boxin ongelma on painotus ”hardcore” pelaamiseen, eikä koko perheen ”casual” pelejä juuri ole tarjolla. 360:n potentiaaliset hittipelit Alan Wake, Halo Wars, Fable 2 Ninja Gaiden 2 ilmestyvät todennäköisesti vasta vuoden loppupuolella. Kyseiset pelit tulevat luultavasti myymään ihan mukavasti, mutta riittävätkö nostamaan XO:n myyntilukuja? Gears of War 2 piristäisi myös XO:n vuotta, mutta taitaa ilmestyä vasta 2009, kun pelistä ei olla vielä mitään näytetty.

Tämä vuosi kertoo jo paljon konsolisodan suunnasta, todennäköisesti PS3 kirittää kovasti, mutta v.2009 tulee näyttämään sen lopullisen suunnan. Tuolloin heikko peli vuosi PS3:lle ja vastaavasti Microsoftin Gears 2, Mass Effect 2, ja Peter Jacksonin Halo voivat kääntää tilanteen taas päälaelleen. Only time will tell.

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

Onpas boxipojat ahkerasti kommentoimassa. Heille näyttää olevan kova paikka huomata kuinka tämän sukupolven viimeinen sija alkaa olla pikkuhiljaa varmaa. Jo Wii osoitti kuinka tuo etumatka on todella nopeasti kurottavissa. On ollut jo alusta asti selvää että yhden markkina-alueen taktiikalla ei konsolisotia voiteta.

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

”Onpas boxipojat ahkerasti kommentoimassa. Heille näyttää olevan kova paikka huomata kuinka tämän sukupolven viimeinen sija alkaa olla pikkuhiljaa varmaa. Jo Wii osoitti kuinka tuo etumatka on todella nopeasti kurottavissa. On ollut jo alusta asti selvää että yhden markkina-alueen taktiikalla ei konsolisotia voiteta.”

Nähtävästi PS-pojatkin ovat kun yrittävät pitää kiinni uskomuksistaan viimeiseen asti.
Wii on aivan eri asia kuin PS3 ja XO. Hintansa ja innovaatioidensa puolesta.
PS3 taas ei tarjoa yhtään sen enempää casuaaleille kuin XO. XO:lta löytyy Scene It?, tanssimattopelejä, guitar heroa, kohta rock bandia jne.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Tuo EA:n arvio on pelkkää yrityksen sisäistä analyysia. Luuletko vapaus-valittaa oikeasti että tuon kokoluokan yrityksillä olisi jonkinlaista tarvetta ”hyvittää” joillekkin v*tun fanipojille (jotka muodostavat vain murto-osan todellisesta asiakaskunnasta) heidän kokemiaan vääryyksiä tekemällä heille mieleisiä arvioita konsolimarkkinoista? Et voi olla tosissasi.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Käykääpä jostain Googlettamassa EA:n vuoden 2007 arvio. Siinä mentiin todella pahasti metsään, joten ei tästäkään voi enempää odottaa.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

No yleensä konsolin myyntiluvut suuria julkaisun jälkeen? Eikö xbox ollu vähän pitempää markkinoilla. Mutta ei se minua ainakaan haittaa vaikka ps3 on myydympi.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Joo ja täs on yx uusi PS3 omistaja syksyyn mennessä. Ainoa vaihtoehto Wiin lisäksi.

Snakeleader

Pisteet: +5

Snakeleader sanoi:

Kummaa, sillä jotenkin muistan että EA on puhunut juuri päinvastasia juttuja, eli että Boxi tulee jyräämään PS3:n.No näköjään asiat ovat muuttuneet…..

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

kai sen ps3n vois ostaa sit joskus ku saa parilla sadalla. enempää en maksa. viä ku osaisivat tehä kunnon ohjaimen siihen eikä mitään vanhoja rimpula dual shockkeja.

predator2007

Pisteet: +4

predator2007 sanoi:

No niin en voi minäkään olla laittamatta omaa näkökulmaani: Olen kertonut myös eräälle kaverille että PS-3 konsolin myynti tulee nousemaan ja tämä on hänelle hyvin kova pala joka kerta puolustelee Xbox-konsolin asemaa. Itse yhdyn myös siihen näkökantaa että ps-3 konsolille ilmestyy tosi kovia nimiä ja niiden avulla myynti nousee,ja myös ps-3 hinta on jo melkein halvempi kuin xbox tuolla muissa maissa. Itse ostan Ps3 heti kun pääsen kunnon palkka töihin ja pistän Xbox konsolin myyntiin samantien. Hyviä kirjoituksia taas jälleen.

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

Jos EA arvioi alkuperäisen uutisen mukaan PS3:n myyvän US ja EU markkinoilla 1,5-5,5 milj enemmän, ja toimittaja kirjoittaa:

”EA:n ennusteen mukaan PS3 voittaa Xbox 360:n 5,5 miljoonan myydyn konsolin erolla Amerikan ja Euroopan markkinoilla.”

Tämä on minusta uutisen vääristelyä.

Chopperi

Pisteet: +7

Chopperi sanoi:

Kiinni ottaminen johtuu aika paljon siitä että ne ketkä boxin veinaavat ostaa ovat sen jo melko varmasti ostaneet. Onhan boxi ollut paljon kauemmin markkinoilla kuin ps3.

Vierailija

Pisteet: -4

Vierailija sanoi:

Imitoin x-fanitusta:
” Yhyy, nyt te ootte ihan kakka lehti, uutisoitte että EA:n mielestä ps3 menee boxin ohi, :’( *niisk, uutisten taso on laskenut *niisk”

Ja sattumoisin tämä sattuu olemaan realistinen arvio, kaikkien muiden konsolien pelit jää ps3:n pelien varjoon. Viime vuonna ps3 jäi NÖYRÄSTI xboxin ja wiin pelien varjoon. nyt on ps3:n vuoro, on se kumma kun ps3-fanit eivät ruikuta samalla tavalla xboxin positiivisistä uutisista.

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

”Ja sattumoisin tämä sattuu olemaan realistinen arvio”
Mikä tästä arviosta tekee realistisen? Vastausta odotellessa ihmettelen tuleeko sitä kun ei ole vastausta. ;)

Vierailija

Pisteet: -5

Vierailija sanoi:

”Imitoin x-fanitusta:
” Yhyy, nyt te ootte ihan kakka lehti, uutisoitte että EA:n mielestä ps3 menee boxin ohi, :’( *niisk, uutisten taso on laskenut *niisk”

Ja sattumoisin tämä sattuu olemaan realistinen arvio, kaikkien muiden konsolien pelit jää ps3:n pelien varjoon. Viime vuonna ps3 jäi NÖYRÄSTI xboxin ja wiin pelien varjoon. nyt on ps3:n vuoro, on se kumma kun ps3-fanit eivät ruikuta samalla tavalla xboxin positiivisistä uutisista.”

***totalreps*** Mees vähän vilkaisemaan Wiin/DS:än positiivisia uutisia, HIEMAN mustamaalaamista ja ps3/XO-fanitusta.

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

so What!!! Microsoftilla riittää paalua toisin kuin Sonylla ja kiitos Nintendon ei Sonyn kassavirta ole japanissa ollut kehuttavaa :)

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

”on se kumma kun ps3-fanit eivät ruikuta samalla tavalla xboxin positiivisistä uutisista.”

Todelisen fanipojan erottaa tälläisesta harrastelijasta se, et sen mielestä jopa oman konsolin fanittajatkin on parempia kuin toisen konsolin fanipojat…

Tiedoksi vaan…kyllä meitä ruikuttajia on kaikilla konsoleilla….

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Väitätkö, että ps3 fanitus on yhtä näkyvää eli että onko muka olemassa Ps3 vastinetta Vapaus_valita jätkälle? Kyllä se niin on, että boxin omistajat lobbaavat eniten konettaan. Ps3:n omistajat taas yrittävät kiistellä nykyisellä pelivalikoimallaan, että ne yltävät xboxin tasolle (ei ennen mgs4:ää). Wiin fanittajat taas (monet) pitävät Hd-kamaa turhana ja puolustelevat not-by nintendo pelien huonoutta.

Jedy

Pisteet: +7

Jedy sanoi:

Kyllä se niin menee, että Wii voittaa ja PS3 hyvänä kakkosena ja kolmantena Xbox 360, vaikka kannatankin PlayStationia.

Alluxus

Pisteet: +7

Alluxus sanoi:

Tällä alueella näyttää olevan sota käynnissä, paras pysyä poissa tieltä :)
No, ei sentään.
”Ehkä tämä nyt tarkoittaisi sitä että EA rupeisi oikeasti panostamaan niihin PS3 versioihin, sen sijaan että kusisi ne käännöstyössä köh Orange Box köh”
Samaa mieltä.

Vierailija

Pisteet: -2

Vierailija sanoi:

”Mikä tästä arviosta tekee realistisen? Vastausta odotellessa ihmettelen tuleeko sitä kun ei ole vastausta. ;)
Johan mä jumalauta perustelin, pelit ovat se mikä myy konsolia, ja sanoin ETTÄ ps3:lle tulee mahtavat pelit tänä vuonna, ei xboxikaan myynnyt juuri ollenkaan ennen 2006 loppua vuotta ja 2007 vuotta.
Nintendolta ei ole merkittäviä julkaisuja ole tulossa kuin Wii Fit ja Brawl.
Xboxille on taas tulossa pelejä, joista ei ole kuultu juuri ollenkaan (alan wake, halo wars/chronicles)
Jotka silti jämähtävät Mgs4:lle.
Vuoden 2008 parhaimmat pelit ovat todennäköisimmin mgs4, brawl, wii fit, resistance 2 sekä killzone 2. (Luin mutuen eräästä artikkelista, että resistance 2:n uskotaan myyvän paremmin kuin killzonen).

Vierailija

Pisteet: -4

Vierailija sanoi:

”Mitä helvettiä?”

Myyntilukujen erotus jouluna 2006: 8-10 miljoonaa.

Myyntilukujen erotus tällä hetkellä: 7 miljoonaa.

päättele siitä…”

Oiskohan ps3 ensijulkaisusta jotain hyötyä ?

Vierailija

Pisteet: -2

Vierailija sanoi:

”Kyllä se niin menee, että Wii voittaa ja PS3 hyvänä kakkosena ja kolmantena Xbox 360, vaikka kannatankin PlayStationia.”
Samaa mieltä, wii:n valttikortti ei suinkaan ole sen pelit, vaan vetovoima Casual pelaajiin. Mutta ps3:lla on mahdollisuus saada samankaltaisen myyntipanoksen: BD-soitin, joka on silti epätodennäköistä siksi, että tulee varmasti halvempia pelkkiä Bd-soittimia. JA vaikka näin kävisi, se ei silti voisi myydä wiin tavoin.

Vierailija

Pisteet: -4

Vierailija sanoi:

Ihan vitun sama.Nämä otsikot pitäisi jättää pois.Tulee vaan yhtä saatanan sotahulluja tännekki.

KUKIN VALITSEE ITSELLEEN SOPIVAMMAN KONSOLIN!

Vierailija

Pisteet: -4

Vierailija sanoi:

”Vuoden 2008 parhaimmat pelit ovat todennäköisimmin mgs4, brawl, wii fit, resistance 2 sekä killzone 2.”

Maut on aika erillaisia…

Itse uskon, että GTAIV tulee olemaan vuoden paras peli.

Wii fit tulee myymmään todella paljon, mutta tuskimpa se nyt kuitenkaan parhaimpien pelien joukkoon kuulluu, ainakaan näin hardcore-pelaajan näkökulmasta.

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

Hassuintahan minusta tässä fanipoika-kiistelyssä on se, että konsolien paremmuudesta väitellään tulevien pelien hyvyydellä, joita kukaan ei ole oikeasti edes päässyt pelaamaan.

Luotetaan sokeasti, että joku ehkä syksyllä tuleva peli tulee olemaan parempi kuin toiselle konsolille ehkä syksyllä tuleva peli…

Ja kuinka monta kertaa ollaan jouduttu pettymään. Suuren hypen jälkeen julkaistaan keskinkertainen roska. Esimerkkejä on monta.

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

PS3 menee tänä vuonna ohi sekä 360:n että Wiin, sen verta kovia julkaisuja on tulossa, enemmän kuin muille alustoille. Jos joku erimieltä, sopii verrata yksinoikeus listoja…

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Uutinen oli ihan asiallinen, se on postattu useille sivustoille ja sisältö on ollut täysin sama. Ainoa epäasiallinen osa tällä sivulla on liuska yhdentekeviä kommentteja.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Ne ihmiset, jotka luulevat tietävänsä, että PS3 ei tule ohittamaan X360:stä, elävät haavemaailmassa.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

”Onko tuolla loppujenlopuksi mitään väliä, kumpi konsoli myy paremmin? Vaikka eroa tulisikin jokunen miljoona, niin ei se suinkaan tarkoita, että konsoli A on huonompi, kuin konsoli B tai että vähemmän myynyt konsoli katoaa markkinoilta ja sille ei tehdä pelejä.”
Tässä on itua. Jos kaikki vain vielä omaksuisivat samanlaisen ajattelutavan.

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

”Ei h*lvetti näitä fanittajia… Heti kun tulee jokin uutinen missä tulee ilmi XO:n heikentyvä asema, niin heti on xbot defenceforcen jäsenet naamapunaisena ja sylki lentäen haukkumassa kaikkea uutiseen liittyvää – toimittajasta lähtien. Oma lukunsa on nämä kaikista säälittävimmät pellet jotka tulevat tänne spämmäämään noilla floppi3-kommenteillaan, puhumattakaan niistä (selvästi katkerista) fanipojista jotka tunnuksillaan jakelevat miinuksia kaikille ps3-myönteisille viesteille.”

Turha on kyllä sony poikien puhua kun aina sieltä syyhkäsee se isoarmeija suojaamaan sonyn mainetta ja haukkumaan xbox pojuja.

JA KUTEN TIEDÄMME SONY ENEMMISTÖN OMAAVA KÄYTTÄJISTÖ PISTÄÄ TÄMÄN KOMMENTIN MIINUKSELLE ETTEI HEILLE TULE ITKU PUSEROON

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Itse omistan kummatkin joten ihan sama ja muo nyt kiinnostaa mitä mikäkin myy niin helvetisti, ei vois vähempää kiinnostaa.

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

”Turha on kyllä sony poikien puhua kun aina sieltä syyhkäsee se isoarmeija suojaamaan sonyn mainetta ja haukkumaan xbox pojuja.

JA KUTEN TIEDÄMME SONY ENEMMISTÖN OMAAVA KÄYTTÄJISTÖ PISTÄÄ TÄMÄN KOMMENTIN MIINUKSELLE ETTEI HEILLE TULE ITKU PUSEROON”

Kyllä ne Xbox-fanipojat on kovaäänisempiä ja ärsyttävämpiä kun pleikkarifanipojat.

t: PC mies.

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

euroopassa nyt ehkä myydään enemmän mutta epäilen että amerikassa 360 menestyy paremmin.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Itse ainakin tulen melkovarmasti hankkimaan PS3:n myöhemmin, ehkä jo tänä vuonna. Riippuu aivan peleistä. Itsellä konsolin hankkiminen ei ikinä muusta ole ollutkaan kiinni. Joten omalta osaltani saatan myyntitilastoja nostaa. X0 löytyy jo TV:n alta ja iso kasa pelejäkin on kertynyt. Wiitä pelaankin sitten tyttöystävällä. :)

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

”Maut on aika erillaisia…

Itse uskon, että GTAIV tulee olemaan vuoden paras peli.

Wii fit tulee myymmään todella paljon, mutta tuskimpa se nyt kuitenkaan parhaimpien pelien joukkoon kuulluu, ainakaan näin hardcore-pelaajan näkökulmasta.”
jätin pois multiplättärit, mutta siis gta4 on siis tod. näköisesti vuoden paras.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

”Hassuintahan minusta tässä fanipoika-kiistelyssä on se, että konsolien paremmuudesta väitellään tulevien pelien hyvyydellä, joita kukaan ei ole oikeasti edes päässyt pelaamaan.

Luotetaan sokeasti, että joku ehkä syksyllä tuleva peli tulee olemaan parempi kuin toiselle konsolille ehkä syksyllä tuleva peli…

Ja kuinka monta kertaa ollaan jouduttu pettymään. Suuren hypen jälkeen julkaistaan keskinkertainen roska. Esimerkkejä on monta.”

Jaahas. Sanoppa joku jota on hypetetty yhtä paljon kuin Metal gear solidia tai Haloa ja joka on ollut pettymys?
Ei tule itsella kuin se uskomaton Devil may cry 2 ja Dino crisis 3 mielee.

Vierailija

Pisteet: -2

Vierailija sanoi:

Kaikkitietävä Bohrain sanoo:
-Vaikka en ole Sony fanittaja, uskoisin, että tämän vuoden puolella tulee sen verran hyviä pelejä PS3:lle, että ohi Boxin menee (Microsoft tavallaan heitti jo ässät viime vuonna, kun julkaisivat uuden Halon)

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

”Kyllä ne Xbox-fanipojat on kovaäänisempiä ja ärsyttävämpiä kun pleikkarifanipojat.

t: PC mies.”

Eivät ainakaan täällä.

t. PS3-mies.

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

”vapaus_valita:n pelinurkkaus
http://img.photobucket.com/albums/v691/blitzkrieg05/omgjizcopy.jpg

Oikeesti nämä menee jo niin lapsellisuuksiin, kohta varmaan haukutte sen vanhempia?
Hankkikaa oikeesti elämä, älkääkä dissatko muiden elämää :D

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

””vapaus_valita:n pelinurkkaus
http://img.photobucket.com/albums/v691/blitzkrieg05/omgjizcopy.jpg”

Oikeesti nämä menee jo niin lapsellisuuksiin, kohta varmaan haukutte sen vanhempia?
Hankkikaa oikeesti elämä, älkääkä dissatko muiden elämää ”

Jokainen konsolisotaan aktiivisesti osallistuva todistaa omistavansa juuri sen verran omaa elämää, että kykenee vakuuttelemaan (turhaan) jonkun kestävään kehitykseen vaikuttamattoman ilmiön ylivertaisuutta toiseen nähden…
Devoluutio, degeneraatio anyone?

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

”Turha on kyllä sony poikien puhua kun aina sieltä syyhkäsee se isoarmeija suojaamaan sonyn mainetta ja haukkumaan xbox pojuja.”

Tietysti tämän uutisen tyyppisissä konsolisodissa on kaikilla oikeus puolustaa suosikki konsoliaan, mutta eriasia on tämä xbottien tyyli että mennään kaikkiin ps3-uutisiin lähettämään säälittäviä provoviestejä ja floppi3-spämmäyksiä. Harvemmin tulee nähtyä samanlaista toimintaa XO:ta koskevissa uutisissa.

”JA KUTEN TIEDÄMME SONY ENEMMISTÖN OMAAVA KÄYTTÄJISTÖ PISTÄÄ TÄMÄN KOMMENTIN MIINUKSELLE ETTEI HEILLE TULE ITKU PUSEROON”

Kuten huomaat, kommenttiasi ei pistetty miinukselle… kertooko tämä jotain tästä ”sokeasti fanittavasta sony enemmistöstä”.

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

”Jaahas. Sanoppa joku jota on hypetetty yhtä paljon kuin Metal gear solidia tai Haloa ja joka on ollut pettymys?
Ei tule itsella kuin se uskomaton Devil may cry 2 ja Dino crisis 3 mielee.”

Ei ehkä yhtä paljon hypeä kuin ylläolevat kaksi, mutta en niin ole väittänytkään.
laitetan ekat, jotka tulee mieleen…

Assasins greed
Blue dragon
Kane & Lynch
Heavenly sword (hyvä, mutta niin lyhyt, että käytännössä huijaus)
Warhawk
Lair

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

”Uutinen oli ihan asiallinen, se on postattu useille sivustoille ja sisältö on ollut täysin sama. Ainoa epäasiallinen osa tällä sivulla on liuska yhdentekeviä kommentteja.”

Vertaa esim. peliplaneetan ja pelaajan uutisointien eroa. Sisällössä on eroa.

Peliplaneetan uutinen on EA:n lausunnon mukainen. Pelaajan uutinen väittää EA:n ennustaneen konsolien myyntieron olevan 5.5milj.

EA:n arvio on 1,5-5,5 milj.

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

Jenkeissä ei taatusti ohita. =I Euroopasta en tiiä, täällä tykätään vissiin pleikkareista. Uskon kuitenkin pelien myyvän silti boxilla enemmän, vaikka pleikka kiinni saisikin. Ite omistan molemmat ja multiplättärit tulee isomman kaveriporukan ja saavutusten takia ostettua boxille. Ohjainkin on räiskinnöissä boxila mukavempi, tappelupeleissä sitten pleikalla.

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

Eiköhän se ohi mene onhan se sentään pleikka hei kuka ny sitä vois vastustaa…

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

PS3 FTW!! (y)

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

”Ei ehkä yhtä paljon hypeä kuin ylläolevat kaksi, mutta en niin ole väittänytkään.
laitetan ekat, jotka tulee mieleen…Warhawk”

Warhawk pettymys?! Et voi olla tosissasi… Kyseessä on yksi parhaimmista lajityyppinsä online-mätöistä. Pettymyksenä ei voida pitää myöskään pelin saamaa huimaa suosiota pelaajien keskuudessa sekä kehuvia arvosanoja (esim. Pelaaja 9).

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

”Jos joku erimieltä, sopii verrata yksinoikeus listoja…”

Jep ja kaikilla on mielipiteet. Esim. omalla kohdalla mikään ei mene Geas of War 2 ohi. Odotan tuota peliä vaikka seuraavat 4 vuotta pelaamalla vain 1 osaa.

Joku voi olla vaikka samaa mieltä (Kuin minä GoWista) Harry Potter peleistä, NHL tai vaikkapa Halosta.

zamboss

Pisteet: -2

zamboss sanoi:

Eiköhän tuo PS3 tuu nostamaan myyntiään hyvien pelien kautta (GT5, Killzone 2, MGS3 ym…)

Juuri tätä varten niitä konsoleita ostetaan. :D

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

tarkotit varmaan MGS4 :D

Reventon

Pisteet: -1

Reventon sanoi:

My day is saved…
Tätä uutista tässä ollaan odoteltukin jo pikkasen aikaa. Alkaahan se jo olla selvillä et PS3 voittaa konsolisodan, kun nyt ne on lakkauttamassa sitä HD-DVD:täkin ja onhan se PS3:n käyttämä tekniikka paljon edellä Xboxia. Sori vaan Xbotit, näin se vaan on. Mulla oli Xbox (myin pois) ja tällä hetkellä on PS3, eron huomaa helposti.

Eihän mua periaatteessa haittaa vaikka Wii vie koko potin, sehän on sellanen perheystävällinen konsoli.

Kommentointi on sallittu vain Pelaaja-lehden tilaajille.

Kirjaudu sisään tai tilaa lehti tästä!