Advertisement
Xbox 360 muuttuu Wiiksi

Xbox 360 muuttuu Wiiksi

Eemeli Rekunen Kirjoittanut 08.04.2008 Eemeli Rekunen

MTV:n lähteiden mukaan Microsoft on kehittänyt omaa versiota Wiimotesta jo viime kesästä lähtien. Microsoftin omistama Rare on huhujen mukaan mukana ohjaimen kehittelyssä, joka julkaistaisiin vielä tämän vuoden puolella.

Itse ohjain ei ihmeemmin eroa Wiimotesta. Sen kerrotaan olevan monipuolisempi ja sisältävän enemmän nappeja. Kaukosäätimeen esimerkiksi tulisi analogitikku ja mikrofoni sekä neljä päänappia. Microsoft ei suostu kuitenkaan vahvistamaan väitteitä Xbox 360:n Wiimotesta.

Myös Sony on huhujen mukaan kehittämässä omaa versiotaan Wiimotesta. Sony vastasi aikoinaan Nintendolle tuomalla liikkeentunnistinominaisuudet Sixaxis-ohjaimeen, mutta nyt kehityksen alla on puheiden mukaan enemmän Wiimotea muistuttava ohjain.

Huhujen paikkaansa pitävyydelle saadaan varmuus todennäköisesti lähikuukausien aikana.

Lähde: MTV

Tuoreimmat uutiset

All Points Bulletin -pelin luojien uusin on täyskäännös (0) 30.07.2010 11:40
Rikollisliigapelin luojien uusin peli on hyvin erilainen
Halo: Reach näyttää komealta - katso! (4) 30.07.2010 10:03
Uusi traileri kehissä
Päivä jolloin 3DS saa julkaisupäivän paljastettiin (6) 29.07.2010 16:50
Tuore julkistus julkistuksesta
Vuoden 2010 myydyin XBLA-peli on yllättävä (12) 29.07.2010 15:43
Myyntiluvut ovat yllättäviä
Rockstar-taide jää sittenkin näkemättä (6) 29.07.2010 14:24
Massiivinen taidekirjakokoelma ei tulekaan myyntiin

68 kommenttia. Lisää kommentti...

Vierailija

Pisteet: +14

Vierailija sanoi:

Höh! Kopioivat Nintendoa

Vierailija

Pisteet: +9

Vierailija sanoi:

ei hyvä..

Eemeli Rekunen

Pisteet: +21

Eemeli Rekunen sanoi:

Jos huhut pitävät paikkaansa, ohjain paljastetaan ehkä E3-messuilla. Tämän vuoden E3 näyttää kyllä muodostuvan erittäin mielenkiintoiseksi!

Eemeli Rekunen

Pisteet: +13

Eemeli Rekunen sanoi:

”Ilman sisältöä xboxin ohjaimella ei tee mitään.”

Todennäköistähän on, että Microsoft julkaisee jonkunlaisen version Wii Sportsista ja liittää patchien avulla Mote ohjauksen myös vanhoihin peleihin kuten Halo 3 ja GoW.

En sitten tiedä miten paljon pidän tästä jos näin tehdään. Nähdäänkö Livessä sitten sekä Motella pelaavia, että tatilla tähtääviä? Noh, vastauksia on ehkä tulossa pian.

himopelaaja

Pisteet: +2

himopelaaja sanoi:

Hienoa. Tuo olisikin varmasti loistava kun se wiissäkin niin hyvin toimii.

Vierailija

Pisteet: +15

Vierailija sanoi:

Saisivat jättää tämän huiskaamisen nintendolle.

Vierailija

Pisteet: +16

Vierailija sanoi:

Aika halpaa toimintaa :/

Vierailija

Pisteet: +15

Vierailija sanoi:

näin ne apinat kopioi. Omaperäisyys 0

Tuamas

Pisteet: +12

Tuamas sanoi:

=PSP kosketusnäytöllä

Tuamas

Pisteet: +13

Tuamas sanoi:

Mitä jos tehtäisiin Wii jättimäisellä kiintolevyllä ja häikäisevillä grafiikoilla?

teebee

Pisteet: +9

teebee sanoi:

Ensimmäistä vierailijan kommenttia sivuten, joku keksi joskus aikoja sitten pyörän ja nyt niitä käytetään jokaisessa markkinoilta ostettavassa autossa. Onko siinä sit mitään ihmeellistä.
Jos joku keksintö toimii, ni miksei vois tuoda oman kehitellymmän version markkinoille?
Itsehän en ottaisi mistään hinnasta Nintendoa, joten ihan kiva että Sonylle tulis oma ”wiimote”.

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

Moniko muistaa hypyn joiystickeista padi-ohjaimiin. Nehän yleistyi Nintendon NESsin julkaisun jälkeen. Ristiohjaimesta tuli olennainen osa peliohjainta, jonka kaikki kopioi. Pleikkariin tuli tatti (2kpl) joka kopioitiin Nintendo 64:seen. Nyt WiiMote mullisti (tai toi merkittävää vaihtelua) pelien ohjaussysteemiin. Tuossa kopioinnissa ei siis sinänsä ole mitään uutta.

Rikutsa

Pisteet: +17

Rikutsa sanoi:

Mitä joku tekee ensin, sen muut tekee perässä…

the wii

Pisteet: +8

the wii sanoi:

just en itse ainakaan pitäis 360 tai ps3 sella mitään wii ohajinta mitä seuraavaks alkaaks ne tuomaan merkkinoile sit party gamessei ps3 ja boxille

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Ensin nintendo, sitten sony peräs, nyt mikkisofta sonyn peräs… Joo kosketunäytöllinen PSP puuttuu… iPSP?

the wii

Pisteet: +5

the wii sanoi:

”just en itse ainakaan pitäis 360 tai ps3 sella mitään wii ohajinta mitä seuraavaks alkaaks ne tuomaan merkkinoile sit party gamessei ps3 ja boxille”

Mitä jos kasvattaisit ne munankarvat ja hankkisit vähän elämänkokemusta ensin?

no onko sun mielest hyvä idis kopsata wiiltä niitten ohjain ja tuoda sit se omalle konsolille?
kyl siit ehk saattaa tulla hyväkin mut en ainakaan itse pidä siit ideasta

Vierailija

Pisteet: +10

Vierailija sanoi:

”Moniko muistaa hypyn joiystickeista padi-ohjaimiin. Nehän yleistyi Nintendon NESsin julkaisun jälkeen. Ristiohjaimesta tuli olennainen osa peliohjainta, jonka kaikki kopioi. Pleikkariin tuli tatti (2kpl) joka kopioitiin Nintendo 64:seen. Nyt WiiMote mullisti (tai toi merkittävää vaihtelua) pelien ohjaussysteemiin. Tuossa kopioinnissa ei siis sinänsä ole mitään uutta.”

Nintendo 64 julkaistiin vuonna 1996 kesäkuussa ja Playstationin Dual analog tuli markkinoille saman vuoden marraskuussa. Nintendo siis keksii ja muut kopio ja alkuperäinen keksijä unohdetaan. Keksiköhän Nintendo suuren ja mahtavan pyörän tuhansia vuosia sitten ja nyt auto valmistajat käyttävät Nintendoa hyväkseen? ;)

olga

Pisteet: +7

olga sanoi:

Oih, mainio juttu varsinkin jos PS3:lle tulisi Wiimoten kaltainen ohjain. Entisenä Wiin omistajana ohjainta olenkin kovasti jäänyt kaipaamaan. FPS-peleissä ohjain kepittää mielestäni tavallisen pädin mennen tullen ja näihin ”seurapeleihin” (tennikset, golffit jne.) mote tuo ihan uutta mieltä. Toki nykyisellään Wiimote ei ole ehkä tarpeeksi herkkä eikä tarkka, mutta jospa insinöörit tuota vielä saisivat parannettua, niin avot! :)

Vierailija

Pisteet: +7

Vierailija sanoi:

Wiillä vain muutama peli toimi hyvin sen ohjauksella, wiin ohjaimia hehkutetaan liikaa!!!!
Kaikki perus urheilu pelit ei toimi ollenkaan sillä: Madden, Pes…..

PS3:lle odotan niitä hanskaohjaimia, joita Sony on ollut kehittämässä!!

Vierailija

Pisteet: +9

Vierailija sanoi:

Too little too late.

Katsokaa viimeisimmät myyntiluvut.

MS alkaa muistuttaa Segaa……

teebee

Pisteet: +3

teebee sanoi:

Pari viestiä ylempänä olevaa vierailijan kommenttia lainaten (joka lainasi osittain allekirjoittaneen kirjoituksia)
Sitä en tiedä keksikö Nintendo pyörää, mutta mielestäni en niin väittänytkään, vai teinkö niin?
Kaikenkukkuraks, voisitte kyl rekisteröityä tällekin nettisivulle, niin voisitte edes nimimerkin takaa laukoa älyttömyyksiä.

Fortuna

Pisteet: +12

Fortuna sanoi:

Mitä hittoa? Onko ideat päässeet loppumaan jo näin aikaisin?

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

Ehkä nyt ei edes pitäisi puhua ”kopioinnista”, vaan ”kehityksestä”. Koska eikö kaikki uudet ideat ole ”vain” kehitysaskel olemassaolevasta ideasta? Liittypä nyt kyseiseen asiaan juuri millään lailla, tai olipa nyt kuinka alkeellinen tahansa. Harvoin se salama välähtää tyhjästä, toki näitäkin tapauksia on.

Eiköhän nyt saada kaikki Nintendo, Sony ja Microsoft -fanit vaikenemaan, sillä jokainen yllä oleva yritys on jossain vaiheessa ”kopioinut”.

Jos joku haluaa pohtia asiaa vielä syvällisemmin, niin sopinee miettiä, missä oltaisiinkaan nyt, jos kyseisiä toimia ei olisi tapahtunut. Olipa nyt kyse mistä bisneksestä tahansa.

Vierailija

Pisteet: +8

Vierailija sanoi:

Hauska huomata kuinka aikaisemmin MS ja Sony fanit nauroivat Wii ohjaustavalle. Ja nyt kun MS ja Sony matkii perässä niin se toivotetaan tervetulleeksi ja hyväksi ideaksi.

Vierailija

Pisteet: +8

Vierailija sanoi:

”Mitä hittoa? Onko ideat päässeet loppumaan jo näin aikaisin?”

”Ne ovat loppuneet kaikkilta jo 2000 luvun alussa”

ei näköjään nintendolta kun tekivät ton wiin.

Al87

Pisteet: +8

Al87 sanoi:

Jälleen yksi syy vihata tätä monopolihirvitystä, jonka omat ideat loppuivat vuonna 1975…

Törkeää!

Vierailija

Pisteet: +7

Vierailija sanoi:

Myöhänen aprillivitsi. Uskon, että viikon sisällä koko homma paljastuu valheeksi.

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

Itse en ole kovin innoissani tästä uutisesta. Haluan että ohjain pysyy semmoisena kuin on. Muuten kohta on vain Wii tyylisiä huiskimis pelejä.

Vierailija

Pisteet: +8

Vierailija sanoi:

Ohjaimista varmaan tulee vähintäänkin Wiimoten veroisia, mutta mitenkäs tulee olemaan pelien laita? Kyseisten koneiden parhaat pelithän on suunniteltu ihan tavalliselle ohjaimelle, joten nämä kopiot voivat jäädä vain turhiksi lisälaitteiksi, aivan kuten EyeToy aikoinaan.

Vierailija

Pisteet: +8

Vierailija sanoi:

Jos tuo nyt olis totta, niin aika säälittävä liike olisi kyllä kyseessä… Kyllähän toisten hyviä ideoita on aina lainailtu, mutta kaukosäädinlisälaite… Aika läpinäkyvää!

Toivottavasti on aprillipila, mutta buzzzzzzz…

Riepu

Pisteet: +6

Riepu sanoi:

Pitäisivät nyt vain Wiin wiinä. Ei se loppujen lopuksi mikään mullistava ole. Tälläkin hetkellä kunnon peleistä on liikaa puutetta, osan kaatuessa liian hienoon ohjauksene pyrkiessään.

Snakeleader

Pisteet: +5

Snakeleader sanoi:

No johan on.Näyttää vähän kyllä ehkä heikkoudelta kun kopidoidaan vastustajan ohjainta, mutta jos se toimii, niin miksi ei?

Vierailija

Pisteet: +8

Vierailija sanoi:

ei nintendoo sais kopsata!!!

Chopperi

Pisteet: +11

Chopperi sanoi:

Tosiaan aika laiskaa plagiomista.

Temathael

Pisteet: +8

Temathael sanoi:

Senkun kopioivat jos nyt tästä edes mitään tulee. Ihmettelenpä jos ei ole Nintendolla ja lakimiehillä mitään vastaansanomista. Härskiähän se on ruveta tällä tavalla suoraan kopioimaan, mutta jos sen uskotaan lisäävän myyntiä niin mikäs siinä.

En kuitenkaan niele uutista purematta ennenkuin näen itse.

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

Suuri ja mahtava Bohrain sanoo:
-Törkeää! Tuollaisesta kopioinnista joutaisi hirteen!

Vierailija

Pisteet: +9

Vierailija sanoi:

:( Tuo on kopiointia Nintendolta. Ketä perkele siellä häärää kun ei mitään keksi omia ideoita? Eih eih eih. Koko liikkeentunnistuksen voisi jättää Nintendolle. Microsoft on perseennuolija >:(

Atezki

Pisteet: +8

Atezki sanoi:

Melko halpamaista toimintaa Microsoftilta. Ainakin jutun perusteella ohjain kuulostaa täysin kopioidulta Wiimotelta.

Toivottavasti tätä ei ikinä julkaistaisi tai jos julkaistaisiin, niin se epäonnistuisi, sillä tuommoinen kopiointi on suoraan sanottuna väärin…

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

”Niin. Suuri salaisuus, tabu, on se, että kukaan ei uskalla kertoa Wiin ohjaamisessa olevan häiritsevää viivettä.”

http://youtube.com/watch?v=8YePLMI9pu4

Kuten ylläolevasta filmistä voi nähdä, lagia on suoraan hirvittävästi, ja pointteri on niin hidas ettei sillä voi tähdätä lainkaan! Nuo ovat tosiaan niitä suosikkifraaseja joita fanipojat käyttävät yrittäessään leikkiä aiheen ”asiantuntijoita”.

Tietenkään tuon lagin suhteen ei paljoa auta sekään, että monella tyypeistä on ns. budjetti HD-TV. Näissä skaaleri on tyypillisesti niin huono, että sillä kestää satoja millisekunteja skaalata kuva ylöspäin 720P:hen. Eihän se elokuvia tai töllöä katsoessa haittaa, mutta SD-tavaraa sylkevien konsoleiden suhteen sillä on turmiollinen vaikutus. Paremmissa malleissa tätä ongelmaa ei yleensä ole (esim. Sony Bravia) , tai sitten töllön asetuksista voi säätää skaalausta hidastavia ominaisuuksia pois (esim. Samsungin uudemmat mallit, joissa on erillinen ”pelitila” vanhoille konsoleille).

Oce/ot

Pisteet: +9

Oce/ot sanoi:

aivan helvetin tyhmää kopioida nintendoa!

Vierailija

Pisteet: -1

Vierailija sanoi:

Sopii hyvin. Sittenhän saa Wiin ainoan kelvollisen ominaisuuden näille hyville konsoleillekin.

Talvitie

Pisteet: +8

Talvitie sanoi:

Aivan sama.
Jos Boxille tulee hyviä pelejä joiden pelaamisen toi ohjain mullistaa, niin voihan sen sit ostaa.

Vierailija

Pisteet: +7

Vierailija sanoi:

Ei minulla mitään sitä vastaan ole, että Boxillekin tulisi liikkentunnistava ohjain. Mutta uutisten perusteella tuo on lähes suora kopio Wiimotesta. Sonyn liikkeentunnistuksen laittamista ohjaimeen en varsinaisesti laske plagioinniksi, mutta tämä MS:n viritys näyttää kyllä ihan siltä itseltään.

Toivottavasti paljastuu pilaksi. Liikkentunnistava ohain kelpaa, mutta vähän omaperäisempi sellainen kiitos. Eikä Sonynkaan kyllä tarvitsisi mitään uusia ohjaimia laitteilleen kehitellä, kummatkin (XO ja PS3) ovat hienoja konsoleita, mutta eri mielessä kuin Wii.

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

Jaa, en ole Wiitä pelannut joten en tiedä kuinka hyvin se Wiimote toimii. Voihan ne MS ja Sonykin sitä kokeilla kunhan ei tulisi sellaisia pelejä jotka toimivat vain sillä uudella ohjaustavalla.

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

Mitäs uutta ja ihmeellistä tässä on? Ainahan muut konsolivalmistajat kopioivat Nintendoa.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Minä olen aivan samaa mieltä, mitäs uutto Nintendon kopioimisessa on? Aika moni teikäläisistäki on varmaan kopioinut joitain asioita jostain joskus. Ei luulis olevan järin ihmeellinen asia tuo kopioiminen. Te ootte kaikki kopioita teiän vanhemmistanne, eri asia on mikkä ominaisuudet teissä tulee ilmi verrattuna teiän vanhempiinne.

Tuo ”wiimote” muilla konsoleilla ei kyllä kiehdo minua mutta jos se on hyvä ja toimii joissain peleissä ni kopioikoon sitte muut sitä, sama se mulle on. Mitäs väliä sillä mulle on, tavalliselle pulliaiselle.

patePate

Pisteet: +4

patePate sanoi:

Ei näin, Microsoft. Ei näin, Sony. Sonyn ja Microsoftin pitäisi pysyä omalla linjallaan, eikä ruveta matkimaan Nintendom palikkapadeja. Ajatelkaa nyt, Xbox 360:lla tai PlayStation 3:lla Wiimote.

Mutta pitää myös muistaa, että nämähän ovat vain huhuja. Huhut eivät aina käy toteen, toivottavasti ei käy tälläkään kertaa. Jos nuo PlayStation 3:n ja Xbox 360:n Wiimotet ovat oikeasti tekeillä, niin siitä saa korkeintaan tulla kakkosohjain, jolla ei ole pakko pelata.

OsKu

Pisteet: +6

OsKu sanoi:

Heh, onhan tuo aika likainen temppu Trumpin sanoin: It’s business! Enpä tiedä, että horjuttavatko nuo ohjaimet Wiin myyntiä kuitenkaan.

MarioGamer

Pisteet: +8

MarioGamer sanoi:

microsoft heti matkii nintendoa.ei tunnu kivalta:(

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

Noh voin sanoa ettei meidän nintendon ystävien tarvitse huolestua tästä uutisesta. Nimittäin ei tarvitse kuin katsoa kuinka XO:n ”buzz”-kopio ohjaimet floppasivat viime vuonna, niin ei tuo XO:n wiimote-plageeraus vaikuta kovinkaan menetyksekkäältä.

Se nyt vain on useimmiten niin että ihmiset suosivat sitä laitetta joka sen uuden ominaisuuden on ensiksi tuonut markkinoille, eikä säälittäviä kopioita jotka toimivat yleensä kehnommin kuin alkup. versio. Eli pidetään ne buzzit pleikkarilla ja Wiimotet Wiillä, jookosta Micro$oft?

Raverider

Pisteet: +5

Raverider sanoi:

Kuka matkii ketäkin.. Kyllähän se on selvää että ei mikään osapuoli ole tässä konsolisodassa ilman matkimisiaan selvinnyt..

En pidä tällaista kuitenkaan hyvänä ideana, mulle sopii käteen paremmin ihan ”kunnon” ohjain kuin kaukosäädin. Vaikka se wiimote onkin mukava kapistus.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Joo ei tarvitse hätääntyä, Microsoftin innovatiivisuuden (sen puutteen) tuntien sisältö joka tuota motekopiota tulee tukemaan on varmasti aivan mitäänsanomatonta. Tyyliin tungetaan väkipakolla liikkeentunnistus johonkin aivottomiin keskiverto räiskyttelyihin (GeoW, Halo).

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

En usko et XO tulee ikinä hyötymään tästä kopiosta. Kyseisen konsolin pelaajat ovat sen verran hc-räiskintä painotteisia, ettei heitä edes kiinnosta tälläinen ohjaustyyli. Kuten joku sanoikin tämä vaikuttaa vain microsoftin säälittältä hätäkeinolta pelastaa ”dreamcast” tasolle vaipuvia myyntilukuja jenkkien ulkopuolella.

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

Mielenkiintoista, sillä M$ oli juuri se firma, joka kyseenalaisti täysin Wiin liikkeentunnistusominaisuudet ja niiden tarpeellisuuden. Näin ne mielipiteet muuttuu…

Vierailija

Pisteet: -4

Vierailija sanoi:

^^;D

patePate

Pisteet: +6

patePate sanoi:

”Enpä tiedä, että horjuttavatko nuo ohjaimet Wiin myyntiä kuitenkaan.”

Ei varmasti tule horjuttamaan Wiin myyntejä, päinvastoin! En yhtään tykkää, jos nämä huhut käyvät toteen.

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

Oletteko te Sonyfanpojat tietoisia että Sony kehittää ihan samanlaista Motea, paitsi sen nimi on jokin ”Wanker” mikä puolestaan sopii helvetin hyvin teille kaikille teinifaneille jotka täälä dissaatte Xbox 360:tä ja ruokitte toistenne harhoja että suuri ja mahtava Sony ei ikinä ole varastanut mitään… Säälittävää sakkia. Onko täälä oikeasti keski-ikä jotain 12v ? Tajuatteko että Sony lainasi kaiken muilta kehittäessään Playstationin ja ilman Resident Eviliä, Tomb Raideria, Final Fantasyä, Crashia, Wipeoutia ja Gran Turismoa. Nintendo olisi potkinut sen nopeammin markkinoilta kuin yksikään teistä teinifanipojista pystyy sanomaan Xboxsucx… Kyllä on taso laskenut tääläkin, tehkää nyt helvetissä toimitus jotain näille vapaana riehuville fanipoika laumoille jotka terrorisoivat joka ketjua.

MiCCoo

Pisteet: +4

MiCCoo sanoi:

Jos pitää paikkansa, niin melko törkeää kopiointiahan tuo on. Sonyllä ja Microsoftilla on varmastikin tämän avulla aikeissa kasvattaa ns. casual-pelaajien kantaa ja samalla konsoliensa myyntiä, johon yritykset tottakai pyrkivät.

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

julkastaankohan tuo joskus uuden banjon yhteydessä, yllättävän salassa pidetty peli jos vielä tänä vuonna meinas ilmestyä

bounty hunter

Pisteet: +3

bounty hunter sanoi:

”Oletteko te Sonyfanpojat tietoisia että Sony kehittää ihan samanlaista Motea, paitsi sen nimi on jokin ”Wanker” mikä puolestaan sopii helvetin hyvin teille kaikille teinifaneille jotka täälä dissaatte Xbox 360:tä ja ruokitte toistenne harhoja että suuri ja mahtava Sony ei ikinä ole varastanut mitään… Säälittävää sakkia. Onko täälä oikeasti keski-ikä jotain 12v ? Tajuatteko että Sony lainasi kaiken muilta kehittäessään Playstationin ja ilman Resident Eviliä, Tomb Raideria, Final Fantasyä, Crashia, Wipeoutia ja Gran Turismoa. Nintendo olisi potkinut sen nopeammin markkinoilta kuin yksikään teistä teinifanipojista pystyy sanomaan Xboxsucx… Kyllä on taso laskenut tääläkin, tehkää nyt helvetissä toimitus jotain näille vapaana riehuville fanipoika laumoille jotka terrorisoivat joka ketjua.”

lue uutinen kokonaan siinä kerrotaan jo sonyfanpojille että sonyllekkin sitä wiimotea kehitetään

minä en itse jaksa välittää tuosta koska en omista uudensukupolven konsoleita. Ehkä tulevaisuudessa omistan ps3 konsolin mutta tuskin siihen ostan wiimotea

Gentsugi

Pisteet: +2

Gentsugi sanoi:

”Sen kerrotaan olevan monipuolisempi ja sisältävän enemmän nappeja.” Tuossa he ampuvat kyllä itseään jalkaan. Nintendo suunnitteli moten, että siinä olisi vähän nappuloita ja sitä olisi helppo käyttää. Mitä luulette, että käy kun yksinkertaisesta kaukosäätimen muotoisesta ja liiketunnistukseen luottavasta kapulasta tehdään kopio joka on nappuloita kuhiseva hirvitys liian monella ominaisuudella? Kopiointi on kyllä melko yleistä nykyään, jos joku osuu hyvälle apaijille niin muut tunkevat mukaan väkisin. Olen pettynyt microsoft, etkö keksi muka enää mitään omaa?

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

Lopun alkua näyttäis olevan kun pitää toisia alkaa matkimaan :-I

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

”Lopun alkua näyttäis olevan kun pitää toisia alkaa matkimaan.”

Kuten jo joku sanoi, Nintendo keksii ensin jotain, jonka muut sitten kopioivat. Näin on aina tehty ja tullaan tekemään vastaisuudessakin. Deal with it.

teebee

Pisteet: +5

teebee sanoi:

Taas joudun avaamaan sanaisen arkkuni. Tuolla aiemminkin taisin jotain jo mainita näistä vierailijoiden kirjoituksista. Huippuna nyt sitten tuossa ylempänä MiCCoon yläpuolella oleva kirjoitus, jossa dissataan riehuvia fanipoikalaumoja. Olisin voinu ihan nimelläkin lainata sun kirjoituksia, mutta…
Sitten ihan aiheestakin. ”vierailijan” mukaan Nintendo sitten on 42? Kaikki mitä keksitään pitäisi olla uutta ja ennennäkemätöntä?

Enkä voi olla puuttumatta tuohon paatokseen siitä kuinka Nintendon kuuluisi olla maailman valtias: Sony ny vaan teki hyvän konsolin ja Nintendo ny ei vaan julkaissu Resident Eviliä, Tomb Raideria, Final Fantasyä, Crashia, Wipeoutia ja Gran Turismoa. Get on with it!

Samaa mieltä ”vierailijan” kanssa olen siitä, että toimitus vois poistaa tuon vierailjina kynä- ominaisuuden ja jättää kirjoittelut vain rekisteröityneille.

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

jos noi on totta nii mites wiille käy? se saa luultavasti enemmän arvostusta peliensä takia, mutta kyl teräväpiirtokonsoleiden myyntikin kiihtyy.

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

””vierailijan” mukaan Nintendo sitten on 42?”

Ei, vaan Nintendo keksii asiat ja muut kopioivat. Opettele lukemaan.

”Enkä voi olla puuttumatta tuohon paatokseen siitä kuinka Nintendon kuuluisi olla maailman valtias”

Opettele vieläkin lukemaan. Kukaan ei ole sanonut, että haluaisi nähdä Nintendoa hallitsemassa maailmaa.

”Sony ny vaan teki hyvän konsolin ja Nintendo ny ei vaan julkaissu Resident Eviliä, Tomb Raideria, Final Fantasyä, Crashia, Wipeoutia ja Gran Turismoa.”

Vierailija kritisoikin, että jos nuo 3rd-party pelit (- Gran Turismo) olisi julkaistu N64:llä, olisi se ollut PS1:n (mahdollinen) loppu. Tuon takia kannattaisi olla hyvä 1st- ja 2nd-party tuki, kuten Nintendolla on aina ollut.

”Get on with it”

En jaksa enää jatkaa tätä ”keskustelua”, jos et osaa edes lukea. Pyydäppä sitä mamia, joka lukee puolestasi, että pistäisi sinut peruskouluun.

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

Älä bounty hunter välitä. Konsolitaistelu ei lopu milloinkaan – paitsi jos maailmaan tulee vain yksi konsoli…ai niin jäähän silti jäljelle PC-jäärät…

Puhuit kuitenkin viisaasti suohon muutaman fanipojan. Kiitos kun vaivauduit! :)

Vierailija

Pisteet: 0

Vierailija sanoi:

heittäkää ny vittuun nuo liike tunnistimet,ei niillä tee mitää WII on iha perseestä.PS3 ja X360 on vaa niin paljo parempia ku WII

Kommentointi on sallittu vain Pelaaja-lehden tilaajille.

Kirjaudu sisään tai tilaa lehti tästä!