Advertisement
Tästäkö alkaa PlayStationin nousu?

Tästäkö alkaa PlayStationin nousu?

Eemeli Rekunen Kirjoittanut 06.05.2008 Eemeli Rekunen

Sony järjestää tänään PlayStation Day -tapahtuman, jossa esitellään tarkemmin tulevia PlayStation -tuotteita. Tämän vuoden on arvioitu olevan Sonylle hyvin tärkeä, sillä PlayStation 3:lle julkaistaan useita odotettuja pelejä kuten Metal Gear Solid 4, MotorStorm 2 ja virtuaaliyhteisö Home.

Iltaan saakka ei kuitenkaan tarvitse kaikkia Sony-uutisia odottaa, sillä MotorStorm 2:ta parhaillaan kehittävä Nigel Kershaw on jo paljastanut hieman tietoa tulevasta projektistaan.

Kershaw vahvisti MotorStorm 2:n sisältävän 16 rataa eli tuplasti enemmän kuin ensimmäisessä osassa. Kershaw’n mukaan radat ovat myös huomattavasti aiempaa interaktiivisempia. Pelissä on kokonaan uusi pelimoottori, joka hyödyntää PS3:n vahvuuksia aiempaa tehokkaammin.

Lisää MotorStorm -infoa lienee luvassa tänä iltana, joten silmäile tätä sivustoa.

Lähde: CVG

Tuoreimmat uutiset

Rock Band 3 loppuvuonna 2010 (18) 10.03.2010 18:00
Rock Band saa kolmannen osansa
Aliens vs. Predatoriin uusia moninpelikarttoja (9) 10.03.2010 17:10
Erikoisversion kartat ladattavaksi
Just Cause 2:n pelikuva näyttää mahtavalta - Katso! (36) 10.03.2010 12:58
Uusi video Just Cause 2:sta
Final Fantasy XIII - PS3 vs. Xbox 360: Kumpi onkaan hienompi? (257) 10.03.2010 10:39
Eri versiot videovertailussa
Näin Heavy Rain jatkuu (37) 10.03.2010 09:59
Taxidermist-kuvia

53 kommenttia. Lisää kommentti...

Vierailija

Pisteet: -4

Vierailija sanoi:

no annahan palaa vapaus_valittaa…tee itsestäsi yhä pellemmän näköinen lmao

Vierailija

Pisteet: +11

Vierailija sanoi:

Vuosi 2008 kuuluu Playstation 3:lle.

Sitä ei voi edes diehard xbotit kieltää kun katsoo mitä pelejä pleikkarille on tulossa ja valtaosa mediasta näyttää olevan samaa mieltä.

Nesveri

Pisteet: +13

Nesveri sanoi:

Ehkäpä, koska kakkonen tulee todennäköisesti olemaan parempi kuin ensimmäinen? Ja silloin ei PS3 loistanut peleillään. Pelien peremmuutta ei trailereista katsota…
—-
Viimeistään nyt alkaa kismittämään, ettei ole varaa Pleikkariin. Löytyisi vielä ikääkin niin saisi sille GTA:n ja muita. Kaiken lisäksi löysin parilla sadalla 20″ TV:n/näytön. Tarkkuus lähellä Full HD:tä niin saisi vähän irtikin koneesta. Eikö viime Pelaajan PS3-juttukaan auttanut yhtään. :(

Vierailija

Pisteet: +10

Vierailija sanoi:

Motorstorm 2:sen virallinen nimihän taitaa olla Motorstorm; Pacific Rift ja näyttäähän se kivalta.

Saa nähdä mitä muuta on luvassa, luultavasti DS3:n eurojulkaisu ja Metal Gear Solid 4 eurobundlea ja tietenkin uutisessa mainittuja pelejä.

Resistance 2:n esittely toimittajalle on ainakin ohjelmistossa, joten odotellaan uutta infoa.
Saa nähdä onko esim Suckerpunchin Infamous esillä tai jokin muu aiemmin ilmotetuista peleistä.

Vierailija

Pisteet: +11

Vierailija sanoi:

”Vielä kun PS3:lle tulisi jotain muitakin pelejä kuin räiskintä ja ajopelejä niin sen ostoa voisi harkita.”

Little Big Planet, anyone? Enpä nyt MGS4:ääkään räiskintäpelinä pitäisi, vaikka se oivat puitteet räiskinnälle tarjoaakin.

”Ei nuo loppuvuoden PS3-pelit kummasti säväytä, jopa XO:n peleistä pari voi nousta heittämällä ylemmälle tasolle. En edes ymmärrä mikä PS3:n vuosi on menossa, jos ne on tämän vuodenkin päätteeksi sukupolvensa viimeisiä? Entiset kuninkaat sentään.”

Käy lukemassa MGS4 ennakoita ennen kuin tulet huutelemaan. Siis voihan se olla, ettei ne säväytä sinua, mutta kyllä nyt jokaisen luulisi näkevän potentiaalin peleissä kuten KZ2, MGS4, Motorstorm 2, LBP, Resistance 2, Home jne. Ei minustakaan Halo 3 ollut mikään erikoinen, mutta tajuan että kyseessä oli laatupeli, vaikkei omaan makuuni oikein sattunutkaan.

Chopperi

Pisteet: +13

Chopperi sanoi:

”Vielä kun PS3:lle tulisi jotain muitakin pelejä kuin räiskintä ja ajopelejä niin sen ostoa voisi harkita.”
Voi kyllä niitä tulee vaikka kuinka paljon esim uusin FF tulee olemaan RPG:n ystävälle loisto-ostos.

Vierailija

Pisteet: +10

Vierailija sanoi:

”Resistance 2:n esittely toimittajalle on ainakin ohjelmistossa, joten odotellaan uutta infoa.
Saa nähdä onko esim Suckerpunchin Infamous esillä tai jokin muu aiemmin ilmotetuista peleistä.”

Vähän pelottaa, että Resistance jää tosiaan vain toimittajille, koska Gametrailersillahan on 13. kesäkuuta joku exclusive world premiere gameplay Resistancesta, tai jotain siihen suuntaan. Päivä MGS4:n julkaisun jälkeen ;)

Voisin toisaalta lyödä vetoa, että Infamous näytetään tänään. Tietääkseni seuraavassa Edgen numerossa pitäisi olla Infamous kannessa, joten tästä pelistä on syytä odottaa juttua hyvin pian. Itse veikkaan, että tänään räjähtää.

Vierailija

Pisteet: +8

Vierailija sanoi:

”Ei nuo loppuvuoden PS3-pelit kummasti säväytä, jopa XO:n peleistä pari voi nousta heittämällä ylemmälle tasolle. En edes ymmärrä mikä PS3:n vuosi on menossa, jos ne on tämän vuodenkin päätteeksi sukupolvensa viimeisiä? Entiset kuninkaat sentään.”

hahah, vitsiveikkoja… vai? oikeesti, tämän vuoden xbox-peleistä pari tulee varmasti olemaan erinomaisia (GeOW2 ja NG2), mutta mikään tämän vuoden peleistä ei mene heittämällä MGS4:n yläpuolelle, EI MIKÄÄN! GTA4 voi olla parempi, mutta ei todellakaan heittämällä.

Vierailija

Pisteet: +8

Vierailija sanoi:

Motorstorm 1 oli toivottoman huono tekele. Toivottavasti kakkososa olisi edes hieman parempi.

Vierailija

Pisteet: +7

Vierailija sanoi:

JOPA 16 rataa? No huhhuh! En vaan jaksa olla ihmeissäni, pikemminkin pieni lollo tuli :D
Mutta uskon silti tämän pelin olevan hauska. Taidan skipata Motorstormin ja odotella ihan tätä kakkososaa suosiolla.

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

Täysin uusi pelimoottori? Aika nopeasti ovat vääntäneet. Vai onkohan peli vielä ihan alkuvaiheessa.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Kuinkahan paljon demo mahtaa maksaa?

Playstation 3 pelikonsolin internet pelaaminen ja joka torstaina PSN storeen(kauppaan) päivittyvät demot ja osa muukin materiaali , ovat kaikki ilmaisia.

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

YEAH!! tästä se alkaa, paras pelivuosi IKINÄ!
go ps3

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

”Playstation 3 pelikonsolin internet pelaaminen ja joka torstaina PSN storeen(kauppaan) päivittyvät demot ja osa muukin materiaali , ovat kaikki ilmaisia.”
Olettaisin että kirjoittaja koitti olla todella nokkela ja viittasi GT5 prologueen.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

”Gaystationista ei kannata maksaa mitää 400euroo… Ostakaa xbox nii saatte halvalla ja tuette hyväntekeväisyyttä, koska Gates tunnetusti antaa paljon rahaa hyväntekeväisyyteen. Jos haluatte sen Gaystationin nii ostakaa ees käytettynä nii ei tarvii maksaa sitä riisto hintaa.”

Tosin laadusta kannattaa maksaa.

Oce/ot

Pisteet: +4

Oce/ot sanoi:

MotorStorm 2 evvk, mgs4 kyl kiinnostaa

Snakeleader

Pisteet: +9

Snakeleader sanoi:

Ja Motorstorm 2 on tosiaan yksi niistä loistavista PS3-yksinoikeuksista, joita odotan.BTW, kaikille vierailijoille, tai niille jotka eivät omista tämän kuun eli toukokuun lehteä, niin kannattaa lehti katsastaa, siinä on hyvä juttu juuri tästä pelistä……….

Vierailija

Pisteet: -4

Vierailija sanoi:

Voi tätä ps3 herutusta ;D repeen

Riepu

Pisteet: +8

Riepu sanoi:

Motorstormin yksi heikkous soundtrackin lisäksi oli ehdottomasti radat ja niidne määrä. Viidakossa pomppiminen kuulostaa paljon lupaavammalta, mutten silti uskalla odottaa paljoa.

Vierailija

Pisteet: -2

Vierailija sanoi:

Pleikassa ja xboxissa on ihan yhtä hyvät grafat yms. pleikassa maksaa vaan se turva bluray-asema jolla ei (ainakaan vielä) tee mitään.

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

Playstationin nousu alkoi jo aikoja sitten. PS3 on myynyt jo kuukausia käytännössä kaikilla markkina-alueilla boxia enemmän. Ja ottaa sitä laitekannoissa jaktuvasti kasvavalla tahdilla kiinni. Myös pelijulkaisujen osalta PS3 on vienyt jo jonkin aikaa, kun kovia yksinoikeuksia on alkanut ilmestymään: Prologue, UT3, Uncharted… + monet teknisesti paremmat versiot multiplättäreistä kuten Burnout, GTA4… Puhumattakaan loppuvuodesta, jossa PS3 pieksee yksinoikeuksillaan muut konsolit 100-0.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

”Voisin toisaalta lyödä vetoa, että Infamous näytetään tänään. Tietääkseni seuraavassa Edgen numerossa pitäisi olla Infamous kannessa, joten tästä pelistä on syytä odottaa juttua hyvin pian. Itse veikkaan, että tänään räjähtää.”

Kyllä. Itsekkin veikkaisin Infamousia, kun Sony on aiemmin lupaillut jopa sen julkaisua tälle vuodelle.

btw. kyseinen peli vaikuttaa todella mielenkiintoiselta, ja kun puikoissa on Sucker Punchin kaltainen tiimi, niin pelin laadukkuudesta ei voi erehtyä.

http://www.gametrailers.com/player/22573.html

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

”Pleikassa ja xboxissa on ihan yhtä hyvät grafat yms. pleikassa maksaa vaan se turva bluray-asema jolla ei (ainakaan vielä) tee mitään.”

Heh vai yhtä hyvät graffat. Kerroppa sitten joku boxin peli joka näyttää yhtä hyvältä kuin esim. Uncharted, Resistance 2, GT5 ja Killzone 2…

Sitäpaitsi ps3:ssa maksaa myös moni muukin asia kuin pelkkä blu-ray. Vai miltä kuulostaa ilmaiset nettipelit, ohjainten akut ja latausjohdot konsolin mukana, sisäänrakennettu Wlan, isompi kovalevy, huomattavasti parempi kestävyys sekä yleinen laatuvaikutelma (hiljaisuus ym.)

Myös halvemmissa lisätarvikkeissa tienaat melko nopeasti takaisin tuon nykyisin melko naurettavalta tuntuvan hintaeron (XO: 250-300 vs PS3: 380-450). Esim. kun hankit boxille lisää kovalevytilaa joudut ostamaan järkyttävään riistohintaan Microsoftin virallisen 120g vaihtokovon noin 200€ kun PS3:lle saat minkätahansa valmistajan kovalevyjä todella halvalla (esim. 250 gigaa 70€).

399 € maksava GT5-bundle on muuten hinta-laatu suhteltaan ylivoimainen paketti verrattuna yhteenkään boxi-pakettiin.

Vierailija

Pisteet: -4

Vierailija sanoi:

Siis mistä alkaa? Tästä Playstation Daystä? En nyt ihan käsitä että miten uutinen liittyy otsikkoon. Jos tässä viitataan Motorstormiin, niin otsikko on edelleen täysin päin puuta, koska MGS4 on paljon suurempi julkaisu kuin Motorstorm.
Vai onko kyse tästä vuodesta?
Vai Eemelin käsittämättömän ammattitaidottomasta uutisoinnista?

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

Minusta tuo Motorstorm 2 kuulostaa tylsältä, mutta Metal Gear Solid taas ei.Minulla on ps3, harmi että sille on vielä niin tylsä pelitarjonta.:(

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Hehe :) tuli tässä mieleen tämmönen juttu: Nintendo luottaa kapulaan ja omaperäisyyteen,Microsoft luottaa luoteihin ja vereen ja Sony taas tekniikkaan ja vanhoihin pelisarjoihin

vapaus_valita

Pisteet: -2

vapaus_valita sanoi:

Jälleen kerran ovat Sonyn fanipoikaset täällä paljastamassa henkisen kehityksensä asteen – tai oikeastaan sen puutteen.

Huulet tiukasti törölle rullattuina he jo innokkaasti päästelevät trööt trööt -äänteitä kuvitellen pääsevänsä virtuaalisen leikkimopon köröttelykyytiin. Moni PS3-piltti on myös myöntänyt kärsivänsä inkontinenssista alata laajeneva kosteusvaurioläikkä kaatioissaan.

Ja milläpä muulla alustalla kuin kroonisesta laatupelivajeesta kärsivällä PS3:lla herättäisikään minkäänlaisia reaktioita jälleen yksi puolivillainen hypetys vajaakuntoisesta mopoilusimulaattorista, jonka edellinen osa työnnettiin myyntiin niin raakileena, ettei siihen osattu ajoissa kyhätä edes etukäteen luvattua verkkopeliä…

Vierailija

Pisteet: -4

Vierailija sanoi:

”Kerroppa sitten joku boxin peli joka näyttää yhtä hyvältä kuin esim. Uncharted..”

Hahaha, niitähän on useampi kymmenen. Eikä noissa muissakaan mainitsemissasi esimerkeissä ole mitään sellaista, mitä vastaavaa ei boxilla(kin) oltaisi jo nähty.

Ihmiset ovat kyllä hauskoja, kun fanittavat jotain niin kybällä että realiteetit katoavat kokonaan ja kaikki oman konsolin jutut ovat niiiiiiin mahtavia (olivat ne oikeasti kuinka keskinkertaisia tahansa) ja muilla koneilla nähdyt jutut p#skaa (olivat ne todellisuudessa kuinka hyviä ja hienoja tahansa). No, konsoliyhtiöthän toki nauttivat tästä ja lietsovat sotaa mielellään itsekin pitääkseen fanien taistelutahtoa ja lojaaliutta yllä, mutta se on ymmärrettävää; heillä kun motiivina tässä on raha. MITÄS TE FANIPOJAT SAATTE tuosta itsensä kusettamista lähenevästä hehkutuksesta ja kapeakatseisesta suuryhtiöuskollisuudesta sen lisäksi, että missaatte ison kasan loistopelejä muilla alustoilla? On naurettavaa pitää tärkeämpänä sitä mille tulee, kuin mitä tulee. Kai se sitten tuo elämään jotain surullista sisältöä, kun voi hurrata kun oma konsoli menestyy ja disauttaa muita näiden kohdatessa vaikeuksia tai muuten vaan, mutta eihän tuo suoraan sanottuna ole yhtään mistään kotoisin. Myönnän tosin, että olen itsekin samaan fanipoikasokeuteen joskus syyllistynyt, mutta nykyään olen kyllä konsoleiden suhteen kaikkiruokainen, ja se on tuonut pelirintamalla pelkästään hyviä asioita, kun voi valita tarjonnasta vapaasti itseään kiinnostavat pelit ilman, että tarvitsee itkeä itseään uneen kun joku kiinnostava nimike tuleekin kilpaileville koneille. Ymmärrän toki, ettei kaikilla ole mahdollisuutta ostaa kaikkia koneita, mutta kannattaa silti pitää mieli avoinna eri vaihtoehtojen suhteen ja testailla muitakin laitteita ja niiden pelejä aina kun mahdollista.

Tämä viesti oli osoitettu kaikille jotka tunnistavat itsensä, ei pelkästään ylläolevan lainauksen kirjoittajalle.

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

Provosoivin uutisotsikko aikoihin. Tähänkö on tultu?

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

”Hahaha, niitähän on useampi kymmenen. Eikä noissa muissakaan mainitsemissasi esimerkeissä ole mitään sellaista, mitä vastaavaa ei boxilla(kin) oltaisi jo nähty.

Ihmiset ovat kyllä hauskoja, kun fanittavat jotain niin kybällä että realiteetit katoavat kokonaan ja kaikki oman konsolin jutut ovat niiiiiiin mahtavia (olivat ne oikeasti kuinka keskinkertaisia tahansa) ja muilla koneilla nähdyt jutut p#skaa (olivat ne todellisuudessa kuinka hyviä ja hienoja tahansa). No, konsoliyhtiöthän toki nauttivat tästä ja lietsovat sotaa mielellään itsekin pitääkseen fanien taistelutahtoa ja lojaaliutta yllä, mutta se on ymmärrettävää; heillä kun motiivina tässä on raha. MITÄS TE FANIPOJAT SAATTE tuosta itsensä kusettamista lähenevästä hehkutuksesta ja kapeakatseisesta suuryhtiöuskollisuudesta sen lisäksi, että missaatte ison kasan loistopelejä muilla alustoilla? On naurettavaa pitää tärkeämpänä sitä mille tulee, kuin mitä tulee. Kai se sitten tuo elämään jotain surullista sisältöä, kun voi hurrata kun oma konsoli menestyy ja disauttaa muita näiden kohdatessa vaikeuksia tai muuten vaan, mutta eihän tuo suoraan sanottuna ole yhtään mistään kotoisin. Myönnän tosin, että olen itsekin samaan fanipoikasokeuteen joskus syyllistynyt, mutta nykyään olen kyllä konsoleiden suhteen kaikkiruokainen, ja se on tuonut pelirintamalla pelkästään hyviä asioita, kun voi valita tarjonnasta vapaasti itseään kiinnostavat pelit ilman, että tarvitsee itkeä itseään uneen kun joku kiinnostava nimike tuleekin kilpaileville koneille. Ymmärrän toki, ettei kaikilla ole mahdollisuutta ostaa kaikkia koneita, mutta kannattaa silti pitää mieli avoinna eri vaihtoehtojen suhteen ja testailla muitakin laitteita ja niiden pelejä aina kun mahdollista.

Tämä viesti oli osoitettu kaikille jotka tunnistavat itsensä, ei pelkästään ylläolevan lainauksen kirjoittajalle.”

Kyllä sinä taidat siihen fanipoikuuteen syyllistyä vieläkin, mikäli väität, että boxilla on useampi kymmenen GRAAFISESTI Unchartedin tasoista peliä. Muutama multiplättäri, kuten Call of Duty 4 ja GTA4 taitaa mennä ohi, mutta siihen ne sitten jääkin.

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

^ GTA4 Graafisesti samalla tasolla? ET VOI OLLA TOSISSASI!! Gta on täyden kympin peli, mutta graafisesti se on aika heikoilla.

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

vapaus_valita….Tuo on niin säälittävää ettei tuohon voi sanoa mitään.

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

PS3 on toki kuronut 360:n etumatkaa aika paljon ja nykyään se on jo melko lähelle rinnalla, ellei jo ohi viimeksi mainitun. Tänä vuonna marketti varmasti lisääntyy.

Mutta, vaikka PS3 kuulostaa aika hyvältä niin silti kallistun 360:n suuntaan kun konsolin tässä kohta ostan. Pleikan (yli)hinta ei innosta, enkä tee sen Blu-Ray -asemalla mitään ilman teräväpiirtotelkkua, ellen äkkinäisesti rikastu. Pelejä näyttää tulevan mukavasti tuolle konsolille, mutta sittenpähän tulee. PS2 oli selvästi heikoin kaikista edellissukupolven konsoleista ja eihän PS3 nykyään (heikommissa malleissaan) edes tue noiden vanhojen pelien pelaamista uudella konsolilla. XBOX -kokoelma on suuri, joten silläkin on osuutta asiaan.

Katsotaan hamaassa tulevaisuudessa jos saan lottopotin. Muuten PS3 jää tästä taloudesta uupumaan.

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

Nyt jo uusi pelimoottori! :O Hienoa :)

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

FAKEFAKEFAKEFAKEFF______FAKEFAKE_______FAKE________FAKE___FAKEFAKEFAKEFAKFAKE
FAKEFAKEFAKEFAKEFF_____FAKEFAKEFA______FAKE_______FAKE____FAKEFAKEFAKEFAKFAKE
FAKE__________________FAKE____FAKE_____FAKE______FAKE_____FAKE_______________
FAKE_________________FAKE______FAKE____FAKE____FAKE_______FAKE_______________
FAKE________________FAKE________FAKE___FAKE_FAKEFA________FAKE_______________
FAKE_______________FAKE__________FAKE__FAKEFAKE___________FAKE_______________
FAKE_______________FAKE__________FAKE__FAKEFAK____________FAKE_______________
FAKEFAKEFAKEF_____FAKE__________FAKE__FAKEFAK____________FAKEFAKEFAKEE______
FAKEFAKEFAKEF_____FAKEFAKEFAKEFAKEFA__FAKEFAKE___________FAKEFAKEFAKEE______
FAKE_______________FAKEFAKEFAKEFAKEFA__FAKE__FAKE_________FAKE_______________
FAKE_______________FAKE__________FAKE__FAKE____FAKE_______FAKE_______________
FAKE_______________FAKE__________FAKE__FAKE_____FAKE______FAKE_______________
FAKE_______________FAKE__________FAKE__FAKE______FAKE_____FAKE_______________
FAKE_______________FAKE__________FAKE__FAKE_______FAKE____FAKE_______________
FAKE_______________FAKE__________FAKE__FAKE________FAKE___FAKEFAKEFAKEFAKFAKE
FAKE_______________FAKE__________FAKE__FAKE_________FAKE__FAKEFAKEFAKEFAKFAKE

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

Vierailija

Pisteet: -2

Vierailija sanoi:

Taas uusi Metal Gear Solid… En ole vielä kakkostakaan jaksanut pelata loppuun. Tapoin Fatmanin ja sitten koko peli vain unohtui. Toivottavasti tuossa nelosessa saa paremman kuvakulman käyttöön liikuttaessa.

Vierailija

Pisteet: -1

Vierailija sanoi:

okei tää vuosi on ps3:n mut ens vuosi on sitte X0. tulossa hyviä pelejä esim Alan Wake jne…

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

”okei tää vuosi on ps3:n mut ens vuosi on sitte X0. tulossa hyviä pelejä esim Alan Wake jne…”
Nimenomaan, alan wake ja siihen se jääkin. Ja paskimmalla tuurilla saadaan se 2009.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

PS3 on toki kuronut 360:n etumatkaa aika paljon ja nykyään se on jo melko lähelle rinnalla, ellei jo ohi viimeksi mainitun. Tänä vuonna marketti varmasti lisääntyy.

Mutta, vaikka PS3 kuulostaa aika hyvältä niin silti kallistun 360:n suuntaan kun konsolin tässä kohta ostan. Pleikan (yli)hinta ei innosta, enkä tee sen Blu-Ray -asemalla mitään ilman teräväpiirtotelkkua, ellen äkkinäisesti rikastu. Pelejä näyttää tulevan mukavasti tuolle konsolille, mutta sittenpähän tulee. PS2 oli selvästi heikoin kaikista edellissukupolven konsoleista ja eihän PS3 nykyään (heikommissa malleissaan) edes tue noiden vanhojen pelien pelaamista uudella konsolilla. XBOX -kokoelma on suuri, joten silläkin on osuutta asiaan.

Katsotaan hamaassa tulevaisuudessa jos saan lottopotin. Muuten PS3 jää tästä taloudesta uupumaan.”
Oikeasti, kuka HELVETTI PELAA vanhoja pelejä uudella koneella? Jos haluaa nostalgisia muistelmia vanhoista peleistä niin ne pelataan sillä laitteella mille ne tehtiin.
ja uudet pelit ovat sen verran hyviä etten voi kuvitella pelaavani ps2:n pelejä, paitsi metal geareja.

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

Voi hellanlettas kun fanboy-piltit täällä taas valittaa, vinkuu ja kitisee.

Ostakaa helvetti elämä, pelatkaa niillä konsoleillanne ja turha vitun kitinä sikseen.

Itq ja vinq.

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

No haista sinä vittu, mitä vittua sinä mulkku tiedät meidänkin elämistä? Mahdollisesti ”elämä pitoisempaa kuin sun”. Konsoleista kiistely sattuu olemaan mahtavaa väittelyä (=hauskaa) ja silleen. Mene sinä kirjoittelee muillekkin palstoilla niitä vitun saatanan teini sanojasi ja perään ostakaa elämä.
- Osta vittua, tosin tuollainen saastaksi syntynyt paska ei mitään saa.

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

MGS4 toki tulee olemaan jumala, mutta MotorStorm 2? Prööööts. Homestakaan en oikein tiedä vielä. Aika turhalta vaikuttaa. Rahaa löytyy pleikkaan, muttei vielä löydy tarpeeksi hyviä syitä sen ostoon. :I

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

Ostaisin pleikkarin jos sen hinta laskisi ja ohjain olisi parempi. Verrattuna 360:n padiin PS3 ohjaimen muotoilu on todella huono. Kumpa joku valmistaja älyäisi alkaa valmistamaan xbox tyylisellä muotoilulla ohjaimia pleikkarille.

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

”okei tää vuosi on ps3:n mut ens vuosi on sitte X0. tulossa hyviä pelejä esim Alan Wake jne…”
Nimenomaan, alan wake ja siihen se jääkin. Ja paskimmalla tuurilla saadaan se 2009.”

Resident Evil 5
Silent Hill V
Dead Space
Age of Conan: Hyborian Adventures
Alan Wake
Fallout 3
Dead Space
Left 4 Dead
Dead Island
Gears of War 2
Tomb Raider 8
GRID
Ninja Gaiden 2
”Peter Jacksonin Halo”

Veikkaampa että harvalla koulupojalla on varaa ostaa edes puolia noista XO:lle lähiaikoina tulevista peleistä. Osa tulee myös PS3:lle mutta hyvä niin, ei lopu pelaaminen kummallakaan konsolilla, vaikka te fanipojat jostain ihme syystä niin kuvittelettekin, kun olette liian tyhmiä/laiskoja edes vilkaisemaan noita julkaisulistoja. Ainakin itselläni tekee tiukkaa saada edes nuo hankittua vaikka töissä käynkin.

Kaze88

Pisteet: +7

Kaze88 sanoi:

Eka motorstorm oli jo vaikuttava ja oikein virkistävän erillainen ajopeli, odotan motorstorm 2:sta innolla =D

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Muistan kun X0 valahti luukusta alas ja reippaana poikana kävin kytkemässä sen kiinni. Kun käynnistin konsolin sen huuto oli verrattavissa kymmeniin pikkulapsiin leikkikentällä. Hiljalleen aloin seota kun en kuullut pelin ääniä hurinan takaa.. ”Jotain oli tehtävä”. Köyhänä opiskelijana hankin muutaman viikon työn jotta saisin ostettua PS3:men, äänettömän, tehokkaan viihdepaketin josta jokainen X0:n omistaja voi vain haaveilla.

Vanhasta X0:sta oli päästävä eroon ja pikaseen, onneksi serkun 15v. syntymäpäivä läheni, niinpä tuon idean hohdokkaan sain, vaan vein minä lootani serkulle. Nykyisin serkku ei enään asu kotonaan, vaan pikemminkin kaduilla. X0 vei hänet kaidalta polulta turmion maahan. Nykyisin hän viettää viikonloput kaduilla ryypäten, niin epätoivoiseksi X0:n melu hänet ajoi. Jokainen täysjärkinen ihminen, vaikka rahaa ei olisikaan. Älkää ostako X0:ta. Se tappoi serkkuni. (Ei oikeasti, vaan henkisesti)

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

”Ostaisin pleikkarin jos sen hinta laskisi ja ohjain olisi parempi. Verrattuna 360:n padiin PS3 ohjaimen muotoilu on todella huono. Kumpa joku valmistaja älyäisi alkaa valmistamaan xbox tyylisellä muotoilulla ohjaimia pleikkarille.”
Samaa mieltä, ohjain kusee. Mutta eikö niitä adapterejä ole? :)

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Heh. Onpas boxipojut katkeralla päällä. Kyllähän se on toisaalta ymmärrettävää, kun PS3 vie boxia nykyisin kaikilla osa-alueilla myyntilukujen ollessa sen mukaisia.

Niille jotka perustelevat boxin paremmuutta sen halvemmalla hinnalla on muistutettava seuraavat faktat noin sadan euron hinnanlisäyksellä saavutettavista eduista.

PS3 sisältää:

-Blu-ray toistin (arvo 500-1000€ erikseen ostettuna)
- Wlan (XO:n Wlan lisäpalikka maksaa n. 80€)
- Isompi kovalevy (XO:n tarvike kovot maksavat 100-200€)
- Ilmaiset nettipelit (Liven vuosimaksu n. 60€)
-ohjaimissa akut ja konsolin mukana latauskaapeli (XO:lle erikseen ostettuna n. 30€/kpl)
-tekninen laatu ylivoimaista: hajoamisprosentti lähellä nollaa (vrt. XO:n 30-40%) ja konsoli on nautittavan äänetön.

Hinta: halvimmillaan 379-399

Esim.

http://www.capi-online.fi/epages/Capi.axl/?ObjectPath=/ Shops/Capi/Products/218985

Niille jotka vielä tässä vaiheessa tosissaan väittävät boxin tulevaa pelivalikoimaa paremmaksi suosittelen seuraavaan listaan tutustumista:

MGS4, MGO, GT5, Killzone 2, LBP, Resistance 2, Haze, Star Ocean 4, Heavenly Sword 2, Uncharted 2, Wipeout HD, Tekken 6, L.A. Noire, Yakuza 3, Wardevil, GOW3, Eight Days, The Agency, Twisted Metal, Afrika, The Getaway, Disgaea 3, Motorstorm 2, Socom Confrontation, Heavy Rain Final, Fantasy XIII, White Knight Chronicles, InFamous

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

”Muistan kun X0 valahti luukusta alas ja reippaana poikana kävin kytkemässä sen kiinni. Kun käynnistin konsolin sen huuto oli verrattavissa kymmeniin pikkulapsiin leikkikentällä. Hiljalleen aloin seota kun en kuullut pelin ääniä hurinan takaa.. ”Jotain oli tehtävä”. Köyhänä opiskelijana hankin muutaman viikon työn jotta saisin ostettua PS3:men, äänettömän, tehokkaan viihdepaketin josta jokainen X0:n omistaja voi vain haaveilla…”

Heh julmaa provoa, mutta kommenttisi on osittain totuudenmukainen. Nimittäin itselläni kävi tuon boxin kanssa hieman samalla tavalla. Ostin sen innostuneena lukuisista lupaavista yksinoikeuksista Halo3, Bioshock… mutta kun ekan kerran käynnistin konsolin oli ensivaikutelma aika karu. Meteli oli hirveää ja kaikesta paistoi nopea rahankiilto silmissä tehty tuotekehitys, jossa tuotteen lopullisen käyttäjän käyttökokemus ja kuluttajan arvostus on jäänyt täysin toissijaiseksi muiden asioiden rinnalla. Viimeinen naula arkkuun omalla kohdallani oli lähes kuukauden mittainen Saksan huolto, jonka jälkeen vaihto ps3:een oli käytännössä itsestäänselvyys. Tätä päätöstä en tullut koskaan katumaan.

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

No Motorstorm ei ole se peli, joka tästä tekisi PS:n vuoden. PS3 on jo valitettavasti flopannut.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Boxi on nyt sitten virallisesti ohitettu laitekannoissa 16 kuukauden etumatkasta huolimatta. Myyntitahti on ollut Euroopassa kuulemma kovempaa kuin huomattavasti halvemmalla ps2:lla aikanaan:

http://www.konsolifin.net/uutinen.php?site=ps2&id=4636

Niin ja ylemmälle kommentoijalle:

Vai flopannut? Olisi hauska tietää kuinka paha floppi se boxi siinä tapauksessa on. Faktahan on nimittäin se, että Jenkkejä lukuunottamatta on XO vajonnut jo lähes Dreamcast tasoisiin myynteihin esimerkkeinä mm. Japani, Australia sekä lukuisat Euroopan maat. Saa nähdä kuinka kauan nämä markkinointihypellä aivopestyt jenkit jaksavat enää pitää tätä sukupolvensa viimeiselle sijalle tuomittua rahastuskonsolia hengissä.

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

” ”Ostaisin pleikkarin jos sen hinta laskisi ja ohjain olisi parempi. Verrattuna 360:n padiin PS3 ohjaimen muotoilu on todella huono. Kumpa joku valmistaja älyäisi alkaa valmistamaan xbox tyylisellä muotoilulla ohjaimia pleikkarille.”
Samaa mieltä, ohjain kusee. Mutta eikö niitä adapterejä ole? :)
Xboxissa ei ole mitään muuta kuin että se istuu käteen ja tatti suht. hyvä.
Mutta näppäinten muotoilu on anaalista ja manuaali näppäimet ovat sellainen klöntti jota saa toisen osapuolen valmistajilta kun ostaa ps2:lle ohjaimen. Sama pätee kaikkiin näppäimiin.

Lisää kommentti

Kommentti jätetään anonyyminä. Jos sinulla on tunnus, kirjaudu sisään ennen kommentin jättämistä!