Advertisement
Microsoft lyttää Sonyn ja PlayStationin

Microsoft lyttää Sonyn ja PlayStationin

Eemeli Rekunen Kirjoittanut 12.05.2008 Eemeli Rekunen

Microsoftin Aaron Greenberg ei katso suopeasti kilpailijaansa. Greenbergin mukaan Sony ei ole onnistunut kovinkaan hyvin pitämään lupauksiaan. Greenberg nostaa esimerkeiksi Killzone 2:n, Homen, 1080p -tuen, Blu-rayn ja Sixaxis-ohjaimen.

”Olemme taistelleet Sonyn lupauksia vastaan heti siitä lähtien kun astuimme markkinoille. Kolme vuotta sitten he näyttivät E3-messuilla esimerkkejä siitä miltä PS3-pelit saattaisivat näyttää. Killzone 2 julkaistaan vasta ensi vuonna, joten me olemme ehtineet tuoda markkinoille kaksi Gears of Waria ennen sitä.”, Greenberg toteaa.

Greenberg parjasi myös Sonyn verkkopelisysteemien viivästyksiä. Saavutukset eivät ole vieläkään rantautuneet PS3:lle, Home on vasta tulossa, videokauppapaikasta on vasta puhuttu alustavasti eikä kunnollisia kaverilistoja vieläkään ole.

Greenberg uskoo Xbox 360:n pysyvän myynneissä PlayStation 3:a edellä myös tänä vuonna. Greenbergin mukaan Xbox 360 on myynyt tähän mennessä viisi miljoonaa kappaletta PS3:a enemmän maailmanlaajuisesti. Greenberg kertoo Xbox 360:n olevan myös Euroopassa PS3:a edellä noin miljoonan myydyn konsolin erolla. Sitä vastoin Sonyn David Reeves äskettäin kertoi PlayStation 3:n ohittaneen Xbox 360:n Euroopassa.

Lähde: Eurogamer

Tuoreimmat uutiset

Lisää kuvia Prison Breakista (25) 11.03.2010 20:32
Pako-kuvia
Liiketunnistus PS3:lla: PlayStation Move -ensitesti (51) 11.03.2010 18:55
Raportti paikan päältä San Franciscosta PS Move -tilaisuudesta
Medal of Honor ei tue PlayStation Movea (22) 11.03.2010 14:15
Ei liikkeentunnistusta MoHiin
Näin PlayStation Move toimii (129) 11.03.2010 13:28
Promovideo PS3:n liikkeentunnistuksesta
Monkey Island 2 ladattavaksi kesällä (23) 11.03.2010 11:32
LucasArts-klassikkoa ladattavaksi

128 kommenttia. Lisää kommentti...

Vierailija

Pisteet: +8

Vierailija sanoi:

Hyviä pointteja

Vierailija

Pisteet: +14

Vierailija sanoi:

mielenkiintoista… täällä on taas peruskoululaiset vauhdissa.

kommentoidakseni itse artikkelia:

”Killzone 2 julkaistaan vasta ensi vuonna, joten me olemme ehtineet tuoda markkinoille kaksi Gears of Waria ennen sitä.”

kyllä greenberg, kyllä. ja insomaniac on kerennyt tuomaan kaksi resistancea ja yhden ratchetin ennen sitä. what’s the big deal? jotkut pelitalot hoitavat hommat kotiin ja toiset eivät. vai onko kaikki jo unohtaneet too humanin, tai suomalaisen laatupelin, alan waken?

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

AnXa:
Uutisessa on käännös virhe.

”The friends list integration across all games?” on hiukka eri juttu kuin ”kunnollisia kaverilistoja vieläkään ole.”

Toi on enemmän jotain tähän suuntaan: ”Kaverilistojen sisäistys kaikkiin peleihin?”, mutta itselaittaisin sen ”…ja kaverilistojen käyttö pelin aikana ei vieläkään ole mahdollista kaikissa peleissä”.

Microsoft mies puhuu ihan asiaakin, mutta myyntiluvut ovat kyllä hanurista temmattuja. Ja pari väitettä jotka on jo ”korjattu” Sonyn toimesta kuten SixAsix ja Värinät joita saa hakea kaupasta nyt heti jos joku sellaista haluaa. Ja SX jossa on värinät (DS3) tulee muistaakseni valmiiksi mukaan… :P

Itsehän inhoan värinää ohjaimessa. Siitä ei ole mitään hyötyä. :|

Vierailija

Pisteet: +9

Vierailija sanoi:

”ps2 oli viimesukupolvihistorian teknisesti selvästi heikoin ja viälä kallein eikä laatupelejäkään ollut paljon mutta myi silti eniten sen valtaisan mainonnan ja tuen vuoksi jolloin massat tarttuivat tilaisuuteen”

Huoh! Olet oikeassa ja väärässä. PS2 oli heikoin, mutta samalla sillä oli myös ylivoimaisesti eniten laatupelejä kilpailjoihin nähden. Se on ihan sama, mitä sivustoa tai lehteä pitää lähteenä, mutta se on yksi asia, jota ei voi kiistää. On tietenkin eri asia, oliko Pleikkarilla sellaisia pelejä, joista itse pidit, mutta vaikka tietty peli ei sopisikaan omaan makuun, niin laatupeli on aina laatupeli.

Vierailija

Pisteet: +8

Vierailija sanoi:

se on kyll totta että sony rupeaa pikkuhiljaa saamaan ”laatua” aikaiseksi, ja että PS3 on tarkoitus pelata se 7-10v.

Mutta kun katsotaan miten paljon on tekniikka kehittynyt viimesen 5v aikana, niin siinä vaiheessa kun Ps3 rupee tulemaan niitä oikesti fotorealistisiä pelejä, niin kilpailijoilla on on uudet raudat markkinoilla joissa on jo huomattavasti kehittyneemmät komponentit,

Joten voipi olla että Sony oikeati kusi tämän erän

Vierailija

Pisteet: +10

Vierailija sanoi:

mutta onhan kyllä noilla muillakin koneilla hyviäpelejä mutta 360 tämän hetken laajinta valikoimaa ei voi kiistää

Vierailija

Pisteet: +7

Vierailija sanoi:

Mutta kun katsotaan miten paljon on tekniikka kehittynyt viimesen 5v aikana, niin siinä vaiheessa kun Ps3 rupee tulemaan niitä oikesti fotorealistisiä pelejä, niin kilpailijoilla on on uudet raudat markkinoilla joissa on jo huomattavasti kehittyneemmät komponentit,

Joten voipi olla että Sony oikeati kusi tämän erän

Eiköhän Wii näyttänyt jo sen ettei tehoilla ole konsolin menestykseen suurtakaan merkitystä.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

ainakii tilt mainosti ja esitteli viime kerral ku näin nii battlefield bad companyst vain ps3 versioo eikä 360 versiost mainittu halaistua sanaa vaikka peli tulee myös sille

vapaus_valita

Pisteet: -3

vapaus_valita sanoi:

Greenberg puhuu asiaa. Sony on narahtanut asiakkaidensa pettämisestä jo niin monta kertaa, että jäljellä ovat enää kaikkein hidasälyisimmät.

Tässä mielessä Sony vertautunee parhaiten Sampo-pankkiin.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

mun mielest kaikki uuensukupolven konsolit on hyvii mut toivon et xboxia myytäis tulevaisuudessakin nopeaan tahtiin ku sille on kerta nii hyviä yksinoikeus pelejä

Vierailija

Pisteet: +8

Vierailija sanoi:

Ironista sinäänsä kertoa tuollaista settiä kun itellänsä on aivan yhtälailla ongelmia, vaikkakin pleikalla on vain myöhästymistä.
Ainoat painavat ruikutukset tuolta häiskältä olivat 1080p-pelit (Jotka on muutes listattu turhien asioiden joukkoon, syynä yksinkertaisesti se että harvoilla on 1080p-tarkkuuteen yltäviä telkkuja).
Sixaxis:ksen liiketunnistuksen käyttö on ihan kehittäjistä kiinni..Blu-ray on toiminut hyvin ja vasta alkaa yleistymään jne.

Kaze88

Pisteet: +13

Kaze88 sanoi:

On kyllä totta että sony on luvannut monen asian tulevan silloin ja silloin mutta niitä on moneen kertaan tullut lykättyä. Lupauksia tullut rikottua ja näin eespäin, mutta miksi julkaista sellaista mikä ei vain ole valmis? sony on vielä aika aloittelijoita esim. online puolella joten ihan ymmärrettävää. Sony sentään koittaa tehdä uusia ja virkistäviä nimikkeitä ps3:lle ja isommalle yleisölle…esim. ps3:lle tuleva mediamolecule:n tekemä littlebigplanet on erittäin virkistävä ja erillainen peli mitä olemme tottuneet näkemään. ehkäpä liian erillainen koska monet eivät tajua sen tarkoitusta ja dissaavat sitä jo ennen näkemättä sitä!
MS itse vetää varman päälle ja helppohan heidän on. vuosi oli jo etumatkaa muihin ja online puolella erittäin kokeneita. ”Killzone 2 julkaistaan vasta ensi vuonna, joten me olemme ehtineet tuoda markkinoille kaksi Gears of Waria ennen sitä. Greenberg toteaa.”
Hmm kun minä ostin ps3:n melkein heti, niin Grears taisi olla jo xbox360:llä :D .

Vierailija

Pisteet: +8

Vierailija sanoi:

”Hmm kun minä ostin ps3:n melkein heti, niin Grears taisi olla jo xbox360:llä :D .”

Taitaa tarkoittaa sitä, että KZ2 julkistettiin 2005 ja Gears of war 2006. Vuoden loppuun 2008 mennessä tullut kaksi Gears of waria tullut ja nolla killzone 2:sta.

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

Ei kai tuo kommentti niin käsitellytkään sitä, että PS3 olisi huono, vaan sitä, että Sony ei ole pystynyt lunastamaan lupauksiaan ajallaan.

Harmillista, että näin on käynyt, mutta jollainhan se on konsoleita myytävä ja nykypäivänä tuo on täysin tavallista, että luvataan asioita ajassa, jossa niitä ei voida toimittaa. Tuotteita aletaan myymään jo siinä vaiheessa, kun tuotekehitys vasta aloittaa laitteen testaamisen. Itse olen seurannut sivusta tuota tuotekehityksen ja markkinoinnin yhteispeliä ja tätä tapahtuu jokapaikassa jatkuvasti. Eli sinänsä Sonyn tominta ei ole mitenkään tavatonta. Microsofthan itsekin pukkasi markkinoille tuotteen, jonka viat olivat varmasti tiedossa, mutta näillä näkymin se oli riksi, joka heidän kannatti ottaa. Jos Xbox360 tulisi nyt markkinoille, sillä olisi todella kivinen tie kuljettavana, että päästäisiin siihen statukseen, mikä sillä nyt on.

Mainittakoon vielä, että olen molempien konsolien onnellinen omistaja itse, eli en kallistu kummankaan puolelle tässä ns. ”konsolisodassa”.

Vierailija

Pisteet: +7

Vierailija sanoi:

”ihmettelen niitä jotka ostavat tuon ps3:sen(japsien surkean rakkineen)”
Onhan se hassua sanoa noin kun japanista tulee kaikki johtavat elektroniikka valmistajat.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

”Xboxin omistajat ovat taaseen unohtaneet minkälainen mulkkufrima microsoft on, mun ei tartte niitä syitä luetella, mutta jos ei niitä tiedä niin kuuluu siihen typerään joukkioon joka nielee kaiken paskan.”

Toivottavasti et ole niin hölmö, että käytät MS:n käyttistä tai selainta tämän kirjoittamiseen.

Vierailija

Pisteet: -4

Vierailija sanoi:

Joo-o vieläkään ei ole järkiperäistä syytä hankkia PS3, kaiken saman tarjoaa X0, paitsi ilmaisen nettipelaamisen (tämän voi tosin kiertää Xlinkillä). Taidan pysytellä silti vielä retrokonsoleissa tyyliin PS1, paljon enemmän sellasia ns. laatupelejä xD

Vierailija

Pisteet: +9

Vierailija sanoi:

Tässä vaiheessa ”konsolisotaa” p*skan puhuminen kilpailijoista on ihan turhaa ja näyttää vain kuinka epävarmoja ollaan omasta konsolista.

Eikä tämä koske vain Microsoftia, vaan myös Sony ja Nintendo nolaavat itsensä jos ne vielä jaksavat tällaista lapsellista ’ meijän konsoli on parempi ku teijän konsoli’ -juttua.

ryukenden

Pisteet: +6

ryukenden sanoi:

itse ostin ps3n yhden ja ainoan asian takia no other explanation, ja sitäkin lykättiin kerran tai useamman. se oli metal gear solid 4

Vierailija

Pisteet: -4

Vierailija sanoi:

Jaahas katsotaanpa vertalulukuja, noin 10 hajonnutta PS3 vastaan on hajonnut 1000 X360:a ja onko muka X360:llä yhtäkään peliä johon mahtuisi pelaamaan 32 pelaajan verkkomoninpeliä saati sitten 60 pelaajan johon R2 yltää, ja vois ne X360 fanit lopettaa itkemisen siitä että Sony voittaa konsolisodan 1000-10. ai niin ja Se on maku asia kummasta konsolista tykkää ja vaikka PS3 voittaa sodan se ei tarkoita sitä että kaikki keskustelut pilataan kirosana huudoilla että kumpi on paras.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

”Hienoa nähdä kun Gears of War 2 pistää Killzone2 ikuisuusprojektia päihin syksyllä 100-0″

Miten se voi vetää KZ2:a päihin syksyllä, jos KZ2 ilmestyy vasta ensi vuoden helmikuussa. Ai niin, fanipoikalogiikkaa.

”Taitaa tarkoittaa sitä, että KZ2 julkistettiin 2005 ja Gears of war 2006. Vuoden loppuun 2008 mennessä tullut kaksi Gears of waria tullut ja nolla killzone 2:sta.”

Kummatkin julkistettiin 2005 E3-messuilla. Gears of War julkaistiin 2006 loppuvuodesta. ”Julkistaa” ja ”julkaista” tarkoittaa kahta eri asiaa.

Lisättäköön tähän nyt vielä aiemmin mainittu: vuoden 2008 loppuun mennessä PS3:lle on julkaistu kaksi Resistancea ja yksi Ratchet, joten pointti oli mikä?

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

(Japsit rulettaa ku Jenkit kituu hauas:) )

Vihdoinkin myönsit sen.

Raverider

Pisteet: +6

Raverider sanoi:

Tietenkin Microsoft puhuu asiat niin, että niistä on yhtiölle eniten hyötyä. Niin kaikki tekevät. Mutta toisaalta on enemmän kun aiheellista antaa Sonyn maistaa vähän omaa lääkettään. :)

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

PS3=olohuoneen ”viihdelaite”, jossa mikään ei toimi kunnolla. Täys vitsi vitsimiehille ja naisille.

Vierailija

Pisteet: -2

Vierailija sanoi:

Ihan asiaa puhuu. Ei kyllä henk.kohtasesti paljoa liikuta sonyn hehkutukset ku ne on ollu jo ps2-ajoista lähtien täyttä p*skaa. Konsolina ps3 on silti ihan yhtä hyvä kuin muut, tai ainakin siitä tulee kunhan sille ilmestyy enemmän hyviä pelejä. Mikään jeesuslaite se ei todellakaan ole niinkuin mainospuheista voisi päätellä.

Optimus Prime

Pisteet: +9

Optimus Prime sanoi:

”ainakii tilt mainosti ja esitteli viime kerral ku näin nii battlefield bad companyst vain ps3 versioo eikä 360 versiost mainittu halaistua sanaa vaikka peli tulee myös sille”

Niin ja mikähän oli Tilt.tv:n päässponsori?

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

Kerrassaan huvittavaa, että Sonyä haukutaan täällä melko kiperästikin mut samalla unohdetaan, kuinka Microsoft on kussut silmään käyttäjiään jo vaikka kuinka kauan. Sony teki videopelaamisesta trendin, Sony loi vahvat pelibrändit useille peleille jne. Tuona aikana Microsoft huijasi miljardeja dollareita PC käyttäjiltä ja ahneudessaan hylkäsi PC:n pelialustana raukkamaisesti ja hyppäsi mukaan konsolibisnekseen. Ja nyt, ku voittoon on päästy niin on helppo leveillä.

Chopperi

Pisteet: +8

Chopperi sanoi:

”ihmettelen niitä jotka ostavat tuon ps3:sen(japsien surkean rakkineen)”
Kiinassa se tehty niinkuin boxikin ja kaikki muukin tässä maailmassa. Lisäksi PS3 on luotettavampi kuin boxi että revippäs siitä huumoria.
”crysis?…”
Tulee luultavasti sekä boxille että PS3:selle.

Vierailija

Pisteet: +7

Vierailija sanoi:

Jaahas taas näitä konsolisota uutisia. Toimituksella taitaa olla tylsää, sillä näitä uutisia kommentoi aina jotkut konsolifanboyt. Ajatelkaa miten toimituksessa nauretaan teidän super fiksuille kommenteille.

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

Toi Killzone 2 ja GoW 2 -jutun käännös on aikamoinen pökäle. Jos nyt oikein muistan (luin jutun pari päivää sitten, en jaksa tarkistaa), niin Greenberg otti kyseiset pelit esille grafiikkansa takia. Killzone 2 kun ilmeisesti on PS3:n graafinen lippulaiva ja GoWit vastoin boksin. Killzone 2 kun on vain jonkun verran (trailereiden perusteella) GoW 1:tä näyttävämpi ja luultavasti GoW 2:n kanssa jotakuinkin samalla viivalla, tämän johdosta Greenberg siis vertaili pelejä ja niiden kehitysaikoja.

Vierailija

Pisteet: -1

Vierailija sanoi:

Lisää uskomattoman upeaa pre-alpha gameplayta:

http://www.gamersyde.com/stream_7077_en.html

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

PS3 on hinta-laatusuhteeltaan valovuosia Micro$oftin rahastuslaatikkoa edellä, maksamalla vain noin sata euroa enemmän saat huikeasti enemmän vastinetta rahoillesi.

PS3 sisältää:

-Blu-ray toistin (arvo 500-1000€ erikseen ostettuna)
- Wlan (XO:n Wlan lisäpalikka maksaa n. 80€)
- Isompi kovalevy (XO:n tarvike kovot maksavat 100-200€)
- Ilmaiset nettipelit (Liven vuosimaksu n. 60€)
-ohjaimissa akut ja konsolin mukana latauskaapeli (XO:lle erikseen ostettuna n. 30€/kpl)
-tekninen laatu ylivoimaista: hajoamisprosentti lähellä nollaa (vrt. XO:n 30-40%) ja konsoli on nautittavan äänetön.

Hinta: halvimmillaan 379-399

esim.

http://www.capi-online.fi/epages/Capi.axl/?ObjectPath=/Shops/Capi/Products/218985

Kuka enää edes harkitsee boxin ostoa, kun ps3 on näinkin ylivoimainen. Vielä kun katsoo tulevaa pelitarjontaa jossa PS3 pieksee XO:n 100-0, niin täytyy ihmetellä kuinka ketään voisi olla enää niin vähä-älyinen, että alentuisi Micro$oftin kusetettavaksi? Ei ihmekkään että boxi on alkanut vajoamaan ympäri maailmaa lähes Dreamcast tasoisiin myynteihin, ainoastaan järkyttävällä markkinointihypellä aivopestyjen jenkkien pitäessä tätä sukupolvensa viimeselle sijalle tuomittua konsolia elossa…

Riepu

Pisteet: +4

Riepu sanoi:

PS3 jää jalkoihin verkkosysteemminsä ja Killzone 2:n viivästymisen takia? Toki nettijuttujen toiminta on nykyään tärkeässä osassa, mutta jotenkin nuo väitteet naurattavat.

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

”Crysistäkään emme näe PS3:lla”

http://pelaajalehti.com/2008/03/04/pc-crysis-playstation-3-fps-toiminta-viidakko-raiskinta/

Miksi muuten spämmäsit tänne kaikki boxin pelit? Kyse oli tulevista laatuyksinoikeuksista ei jo ilmestyneistä keskiverto-multiplättäreistä… Faktahan on että tuo ps3:n lähes 30:n tulevan huippupelin lista lyö boxin säälittävän yhden käden sormilla laskettavan tarjonnan 100-0, kunnes toisin todistetaan.

Riderwall

Pisteet: +4

Riderwall sanoi:

Lol bensalla tulta vastaan, mitähän nyt se tarkoitti? :D

Eemeli Rekunen

Pisteet: +8

Eemeli Rekunen sanoi:

”The friends list integration across all games?” on hiukka eri juttu kuin ”kunnollisia kaverilistoja vieläkään ole.”

Ei kyllä se uutisessa on ihan oikein. Lauseita harvoin käännetään ihan yksi yhteen. Tässä tapauksessa Greenberg ei ollut tyytyväinen PS3:n kaverilistoihin (ei yhtä yhtenäistä kaverilistaa), joten kaverilistat eivät ole kunnollisia.

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

”Tässä tapauksessa Greenberg ei ollut tyytyväinen PS3:n kaverilistoihin (ei yhtä yhtenäistä kaverilistaa), joten kaverilistat eivät ole kunnollisia.”

PS3:lla ON yhtenäinen kaverilista… Solidin olisi ehkä jo aika hankkia oma pleikkarinsa, ettei jatka näiden naurettavien ja valheellisten tiedonjyvästen viljelyä.

BTW. Solid Snake, oletko yhä sitä mieltä että GRID on ”huippu realistinen”? ;)

Snakeleader

Pisteet: +6

Snakeleader sanoi:

Jaahas, ja konsolisota täällä on taas alkanut…..

Bensaa liekkeihin tällaiset kommentit ovat, mutta minkäs teet.Mielestäni molemmat konsolit tarjoavat paljon käyttäjällee.Toki molemmilla on omat heikkoudet, sekä Sonylla että Microsoftilla.

Joten, eiköhän lopeta tällaiset ”Sony ja PS3 ovat paskaa!” ja ”Microsoft ja Boxi kusee!” kommentit pois, ja keskitytään molempien konsolien hienouksiin ja niiden peleihin, sekä nykyisiin että tuleviin.

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

BD-formaatin kohtalosta tulee onneton ja floppi tulee kirpaisemaan pahiten eurooppaa.

Vierailija

Pisteet: -4

Vierailija sanoi:

Tämä ”PS3:lla on paskat nettipeliominaisuudet” vikinä on täyttä sontaa. PSN ei häviä nykyisin Livelle missään suhteessa vaikka onkin täysin ilmainen. Päinvastoin PSN tarjoaa mm. huomattavasti vähemmän lagia Esim. 1M-yhteydellä Warhawkissa 32-pelaajan servuilla ei mitään viiveitä, kun taas samalla yhteydellä Haloa pelatessa 16-pelaajan matsit lagaavat paikoitellen silminnähtävästi. Myös ps-storen latauspeli-tarjonta lyö laatunsa puolesta (Warhawk, Prologue, Wipeout HD, Socom) selkeästi boxin hinta-laadultaan surkeat kokorajoitteiset arcade-pelit.

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

PS3 sisältää:

-Blu-ray toistin (arvo 500-1000€ erikseen ostettuna)
-Useimmille sen arvo on tasan 0€, kun ei sitä käytä.

- Wlan (XO:n Wlan lisäpalikka maksaa n. 80€)
-Useimmille sen arvo on tasan 0€, kun ei sitä käytä.

- Isompi kovalevy (XO:n tarvike kovot maksavat 100-200€)
-Ai, onko Eliten kovalevyä pienennetty tuosta 120Gt:stä?

- Ilmaiset nettipelit (Liven vuosimaksu n. 60€)
-Kyllä sen 50€ maksaa siitä ilosta että nettipelit jopa toimivat.

-ohjaimissa akut ja konsolin mukana latauskaapeli (XO:lle erikseen ostettuna n. 30€/kpl)
-XO:lle erikseen ostettuna noin 15€.

-tekninen laatu ylivoimaista: hajoamisprosentti lähellä nollaa (vrt. XO:n 30-40%)
-PS3 noin 5% ja XO 5-15% nykyään.

360=
-Enemmän ja parempia pelejä, nyt ja tulevaisuudessa.
-Niin ylivoimaisesti parempi ohjain että se ei ole enää edes mielipide kysymys.
-Tehokkaampi rauta (GTA IV:ssä isompi resoluutio ja silti selkeästi parempi ruudunpäivitys, todistetusti).
->Paremmat versiot multiplattareista.
-Ei tarvitse tukea eurooppalaisia toistuvasti perseeseen panevaa sonya.

Vierailija

Pisteet: -2

Vierailija sanoi:

”Killzone 2 julkaistaan vasta ensi vuonna, joten me olemme ehtineet tuoda markkinoille kaksi Gears of Waria ennen sitä.” mieluummin pelaan hyvin suunniteltua Killzone 2, kuin kerran vuodessa ilmestyvää GOW: ia, ja muutenkin, jos nuilla väitteillä koittaa sada houkuteltua Boxille lisää ostajia tms. niin huhhuh. toinen esim. tuo kunnon kaverilistan puuttuminen… ei varmaankaan ole maailman vakavin asia, eihän? Ei kyllä kaduta yhtään Ps3 ostaminen.

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

Sonyn johto juuri viime viikolla ilmoitti että eivät kilpaile konsolimarkkinoilla Nintendon ja MS:n kanssa, joten miksi PS3-fanit edes vaivautuvat? Monet analyytikot myös ovat sanoneet jo ääneen, että eivät näe että PS4:ää olisi enää tulossa!? Kukapa sen Sonylle tekisikään, kun kaikki tietotaito oli firmasta potkitun(ja ilmeisesti seonneen) Kutaragin vastuulla.

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

”Vaikka kovasti ottaakin kantaa niin täysin oikeassa mies on. PS3:n kupla on puhkeamassa: masiina ei ole kyennyt osoittamaan mitään Xbox 360:a parempaa kuin BD-aseman ja hiljaisuuden.”

Parempi luotettavuus, ilmainen nettipelaaminen, metal gear 4, muut sony nimikkeet (ratchet and clank,socom,god of war 3 yms yms), samat 3rd party pelit jotka alkavat olemaan samantasoisia eivät huonoja porttauksia….anyone?
xbox360 jatkanut sitä ihan samaa rataa alusta alkaen. sieltä täältä ripsii pari helmea ja niistä jalostetaan vain jatko osia…niilläkö se voitto viedään? no huh huh. plussana joku puolivillaine kopio wii ohjaimesta hahahha, jotenkin tuntuu että ei tule menestymään.

”Tyhmä maksaa tuplahintaa samasta asiasta jos pelaaminen kiinnostaa”

No ne taitaa olla ainoastaa ne jenkit sitte jotka eivät ole niin tyhmiä koska ps3 myy paremmin kuin xbox360 japanissa ja euroopassa.
Kyllä se ps3 on täällä olkkarissa ihan vaan pelaamista varten.
Vi Va La Metal Gear 4!

Vierailija

Pisteet: -2

Vierailija sanoi:

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Ei se XO:n alamäki tällaisilla pehmopuheilla lopu.

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

Sony ei pysty pitämään lupauksiaan, palvelut myöhästyy, ei kunnon kaverilistoja… Kuulostaa suoraan sanoen melkoiselta panettelulta, enkä todellakaan usko, että tälläisellä MS voittaisi kuluttajat puolelleen.

Sony onnistui rakentamaan sukupolven tehokkaimman laitteen ja ottaa MS kiinni lähes joka osa-alueellaan. Xbox 360:nkin pitäisi panostaa uuteen, eikä tarttua joihinkin vuosien takaisiin Sonyn sanomisiin aseenaan. Se nimittäin antaa entistä enemmän kuvaa yhtiön epätoivoisuudesta. Keskityttäisiin nyt vaan siihen omaan laitteeseen muitten laitteiden mollaamisen sijasta, niin hyvä tulee… ;)

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

PS3 sisältää:

-Blu-ray toistin (arvo 500-1000€ erikseen ostettuna)
-Useimmille sen arvo on tasan 0€, kun ei sitä käytä.
->Jos käyttää, niin se on TODELLINEN++, jos ei, niin saapahana edes hiljaisen, hyvän skaalaavan DVD-soittimen…

- Wlan (XO:n Wlan lisäpalikka maksaa n. 80€)
-Useimmille sen arvo on tasan 0€, kun ei sitä käytä.
->WLAN on jo sen verran yleisesti käytössä oleva, että jos on varaa laittaa pelikonsoleihin sen 300-400€, niin…ei varmaan ketään kiinnosta maksaa siitä 80€?

- Isompi kovalevy (XO:n tarvike kovot maksavat 100-200€)
-Ai, onko Eliten kovalevyä pienennetty tuosta 120Gt:stä?
->Kuinka hyvän hinta/laatusuhteen mielestäsi Elite omaa? Musta väri ja pari ylimäärästä rahastus-gigaa, ja hintalapussa lukee ~380€(?)…jos joku Xbox-malli ehkä kannattaa ostaa, niin Premium/Arcade.
Ja kun pleikalle saa väh. 3x isomman kovon samaan hintaan, niin empä tiedä kannattaako ainakaan noita kovalevyjä erikseen ostella…

- Ilmaiset nettipelit (Liven vuosimaksu n. 60€)
-Kyllä sen 50€ maksaa siitä ilosta että nettipelit jopa toimivat.
->Kyllä ne toimivat PSN:ssäkin, että itseäni ei ainakaan kiinnosta maksaa nettipelistä, kun palveluiden ainoa ero on X-MESE…tietysti vähän sisällönpuutettakin PSN-Storessa, mutta nyt puhuttiin nettipelistä.

-ohjaimissa akut ja konsolin mukana latauskaapeli (XO:lle erikseen ostettuna n. 30€/kpl)
-XO:lle erikseen ostettuna noin 15€.
->Millä kivikaudella elämme…patterit? Ja…no empäs sanokaan, jokainen voi itse miettiä…

-tekninen laatu ylivoimaista: hajoamisprosentti lähellä nollaa (vrt. XO:n 30-40%)
-PS3 noin 5% ja XO 5-15% nykyään.
->Nykyään ne sentään on tuota luokaa, mutta eipä varmaan moni julkaisuvuonna koneen ostaneista M$:n konsoleihin koske pitkällä tikullakaan…

360=
-Enemmän ja parempia pelejä, nyt ja tulevaisuudessa. / Enemmän pelejä, kyllä(laatu on toinen asia). Parempia, en menisi sanomaan(kerro esimerkki). Tulevaisuudessa parempia? En kehtaisi väittää. Mitä GoWien rinnalla merkitsee MGS4, GranTursimo, KZ2, ym. ym.
-Niin ylivoimaisesti parempi ohjain että se ei ole enää edes mielipide kysymys. / Tämä on mielipidekysymys, tai oikeastaan tottumuskysymys. Myönnetään että ne tatit on kökömmät, mutta tämäkin on mielipideasia.
-Tehokkaampi rauta (GTA IV:ssä isompi resoluutio ja silti selkeästi parempi ruudunpäivitys, todistetusti). / Huhhuh, näyttää olevan Xbox-lasit päässä: 1. Ensinnäkin mitä merkitsee mihin rauta teoreettisesti pystyy? Kunhan vain tulee niitä hyviä pelejä! 2. Käsittääkseni menee näin: PS3 prossu parempi, X0 näyttis parempi…
-Paremmat versiot multiplattareista. / Tämä on historiaa, tämä oli totta ehkä PS3:n julkaisun jälkeisenä kesänä…
-Ei tarvitse tukea eurooppalaisia toistuvasti perseeseen panevaa sonya. / Tuetko sitten mieluummin eurooppalaisia toistuvasti perseeseen panevaa microsoftia?

Ei mulla ^^muuta…

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

Molemmista konsoleista voi sanoa samaa, koska ne omaavat samanlaiset pelivalikoimat kuin viime vuonna.. tottumuskysymys

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

Ketä tässä enään uskoo.

Vierailija

Pisteet: -2

Vierailija sanoi:

Mulla tulee kauhee myötähäpeä kun lukee näitä kommentteja.

Fatality

Pisteet: +7

Fatality sanoi:

Listan luettua tulee fiilis, että porukoilla ei tosiaankaan ole puhtaat jauhot pussissa.

Vierailija

Pisteet: +9

Vierailija sanoi:

Oliko yhtään yllätys että Pelaaja-Eemeli lietsoo taas konsolisotaa. On muuten aika pälli tuo Eemeli.

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

”ihmettelen noita suomalaisia jotka ostavat ps3:sen, ”kato eihän sille ole edes hyviä pelejä”
ja viälä enenmän niitä juntteja jotka ostivat aikanaan tai viälä ostavat ps2:sen.”

Saisivat suomeen kehittään lain joka evää netin käytön kehitysvammaisilta pullamössöiltä. :)

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

Kunhan kaveri vikisee kun alkaa tulla jo kuumat paikat

Rommel

Pisteet: +5

Rommel sanoi:

”Hah, MassEffectit voit saman tien lisätä myös ps3:n listaan, sillä sarjan oikeudethan ovat nykyisin EA:lla (lukuunottamatta ensimmäistä osaa) ja kun on EA:sta kyse, niin voidaan olla varmoja ettei yksikään tuleva osa ole minkään alustan yksinoikeus. Samaa voidaan sanoa myös Bioshock 2:sta, jonka ps3-versio on jo käytännössä varmistettu peliä kehittävän tiimin rekrytoidessa ps3-koodareita.”

Mass Effect 2:n tulemisesta EA:n myötä PS3:lle on ollut lausuntoja, jotka väittävät sen pysyvän 360:llä. Mutta EA:n olettaisi haluavan sen myös PS3:lle. Joten älä lue sitä varmaksi PS3:lle, vaikka minustakin se on todennäköisempää (60% tulee, 40% ei tule minusta). Joka tapauksessa, ostin 360 pitkälti Mass Effectin takia, ja oli parempi kuin olisin ikinä osannut odottaa, eli ei mikään turha yksinoikeus (Tai no onhan PC-versio ovella).

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

Konsolisotaan liittyen: Kyllä muakin ottais X360:n omistajana päähän, kun on mennyt ostamaan sian säkissä. Eipä muuta, mo.

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

”Sonylla on kyllä kirimisen varaa, xbox tuli ensimmäisenä ja ei playkka 3 tehot poikkea siitä hirmuisesti.”

Hah taitaa se kiriminen siirtyä pikkuhiljaa sinne Microsoftin huolenaiheeksi. PS3 johtaa nimittäin nykyisin myynneissä kaikilla markkina-alueilla, niiden kasvaessa jatkuvalla tahdilla. Samaan aikaan Microsoft painiskelee pahoissa ongelmissa mm. Euroopassa, Japanissa ja Australiassa, joissa kahdessa jälkimmäisessä konsoli on lähes kuollut. Pientä esimakua tulevasta antoi myös viimeviikkoinen paljastus:

David Reeves:

- Olen ylpeä voidessani kertoa PlayStation 3:n ohittaneen Xbox 360:n myynneissä Euroopassa, vaikka he julkaisivat konsolinsa 16 kuukautta ennen PS3:a.

http://www.konsolifin.net/uutinen.php?site=ps2&id=4636

On vaikea kuvitella kuinka Microsoft pystyisi vastaamaan enää kovinkaan tehokkaasti PS3:n huimaan suosion nousuun, etenkin kun katsoo tulevia yksinoikeusvalikoimia, joissa PS3 vie 100-0. Myös Blu-rayn vakiintuminen tuo huomattavan myyntiedun jo ennestään olohuoneen ylivoimaiseksi viihdekeskukseksi itsensä vakiinnuttaneelle PS3:lle..

Rommel

Pisteet: +7

Rommel sanoi:

”Kun olet noin varma asioista, niin annatko sitten suoran linkin jossa Bioware kertoo EA-kaupan JÄLKEEN sarjan JATKO-OSIEN olevan boxin yksinoikeuksia.”

http://whatifgaming.com/mass-effect-2-will-stay-exclusive-at-least-in-home-console-sense

Tuohan on aiemmin laitettu täällä, EA-kaupan jälkeen… Miksi alkuperäistä postaajaa miinustetaan kun vastasi? ;)

the wii

Pisteet: +5

the wii sanoi:

huh..huh taas tätä konsoli sotaa mitä väli sillä on kumpi myy enemmän molemmat konsolit ovat hyviä minä en ainakaan ala miettiä kun istun boxin ääressä et onko ps3 parempi vai huonompi tai kumpi myy enemmän hmn…. : ) tämä oli minun kommenti unohtuu välillä kirjautua sisään .)

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

”Olen kyllä aina epäilly että suurin osa PS3:n omistajista on teinejä, mutta tämä viesti löi sen viimeisen naulan siihen arkkuun.
Kaveri valittaa kun X0:lle tulee pari helmeä ja niitä sitten jalostetaan vain jatko-osilla. Että niilläkö se voitto viedää. Vaikka juuri sitä ennen on tarjonnut SOCOM4, MGS4, GOW3 ja Ratchet And Clank 5.1 vai mikä se nyt oli.
Vain fundementalisti voi kumota omat argumenttinsa samassa lauseessa, niin että ei edes itse sitä huomaa!”

Teinejä aivan aivan. Tuolta hyllystä löytyy ataria ja monen monia muita konsoleita että ei tässä kovin nuoria olla.
Puhuit ettei ps3 ole mitään muita hyviä puolia, joten olihan ne pakko ne kovat nimikkeet mainita. tietenkin meni ne uudet hyvät tulokkaat unohtumaan niinkuin esim. motorstorm,warhawk,littlebigplanet yms yms. Uskon myös että Heavy rain ja white knight story tulevat olemaan hittejä.

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

”Kun olet noin varma asioista, niin annatko sitten suoran linkin jossa Bioware kertoo EA-kaupan JÄLKEEN sarjan JATKO-OSIEN olevan boxin yksinoikeuksia. Nimittäin minäkin muistan Biowaren vakuuttaneen sarjan ensimmäisen osan (jonka oikeudet Microsoft omistaa) itsestäänselvän pysymisen yksinoikeutena, mutta jatko-osien (joiden täydet oikeudet ovat nykyisin EA:lla) kohtalo saattaa olla tyystin toinen.

”BioShockien kehittäjätiimit (mitä Take-Twon lafkoja olivatkaan) ovat sanoneet tuhannet kerrat, ettei BioShockia nähdä PS3:lla”

Jep, Bioshockia ei varmaan tullakkaan näkemään, mutta se ei liity asiaan millään tavalla, sillä alunperin oli kyse Bioshock 2:sta, jonka tulevista alustoista ei ole edes varmistettu boxiakaan. Tietysti on pelkkää spekulointia, mutta miltä sinusta itsestä kuulostaa se tosiseikka että kyseistä peliä parhaillaan kehittävä studio haki viimevuonna näkyvällä ilmoituksella PS3-koodareita… Noh jokainen voi tehdä tästä omat johtopäätöksensä.”

ON SE P*RKELE KUMMA KUN NÄMÄ S*ATANAN V*TTUMARKOT JAKELEVAT TÄYSIN ASIALLISILLE KOMMENTEILLE MIINUSTA!

Jooh alkaa hermot mennä #-o mutta huomasin tosiaan tuon jonkun linkittämän Matt Atwoodin haastatteluun… Hyvä että saatiin myös itse Biowaren kanta asiaan. Saa kuitenkin nähdä mitä EA päättää asian suhteen, sillä päätöshän on heidän käsissä. Itse veikkaan että loppujen lopuksi julkaisu tullaan toteuttamaan hieman Orange Boxin tyyliin, eli Bioware kehittää pelin ensisijaisesti XO:lle ja sitten joku EA:n lafka kääntää sen PS3:lle. No merkityksetöntähän tuo loppujen lopuksi on. Itse kuitenkin pidän MassEffectiä upeana AAA-pelinä ja pelaan sitten sarjan pc:llä jos ei ps3-versiota tule jatkossa tarjolle (myin boxin pois pelattuani ekan osan).

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

”Ketä tässä enään uskoo”

Ihan asiaa tuossa kommentissa. Tilastot heittelevät kärrynpyöriä ja Sony ja Microsoft väittelevät päinvastoin.

Ps: Miinustamisen tarkoitus olisi poistaa asiamattomat kommentit eikä niitä mitkä eroaa enemmistön mielipiteestä.

Vierailija

Pisteet: -1

Vierailija sanoi:

”tai suomalaisen laatupelin, alan waken?” mistä me vielä tiedetään että se on laatupeli?

Vierailija

Pisteet: -2

Vierailija sanoi:

”PS3 on hinta-laatusuhteeltaan valovuosia Micro$oftin rahastuslaatikkoa edellä, maksamalla vain noin sata euroa enemmän saat huikeasti enemmän vastinetta rahoillesi.

PS3 sisältää:

-Blu-ray toistin (arvo 500-1000€ erikseen ostettuna)
- Wlan (XO:n Wlan lisäpalikka maksaa n. 80€)
- Isompi kovalevy (XO:n tarvike kovot maksavat 100-200€)
- Ilmaiset nettipelit (Liven vuosimaksu n. 60€)
-ohjaimissa akut ja konsolin mukana latauskaapeli (XO:lle erikseen ostettuna n. 30€/kpl)
-tekninen laatu ylivoimaista: hajoamisprosentti lähellä nollaa (vrt. XO:n 30-40%) ja konsoli on nautittavan äänetön.

Hinta: halvimmillaan 379-399

esim.

http://www.capi-online.fi/epages/Capi.axl/?ObjectPath=/Shops/Capi/Products/218985

Kuka enää edes harkitsee boxin ostoa, kun ps3 on näinkin ylivoimainen. Vielä kun katsoo tulevaa pelitarjontaa jossa PS3 pieksee XO:n 100-0, niin täytyy ihmetellä kuinka ketään voisi olla enää niin vähä-älyinen, että alentuisi Micro$oftin kusetettavaksi? Ei ihmekkään että boxi on alkanut vajoamaan ympäri maailmaa lähes Dreamcast tasoisiin myynteihin, ainoastaan järkyttävällä markkinointihypellä aivopestyjen jenkkien pitäessä tätä sukupolvensa viimeselle sijalle tuomittua konsolia elossa…”
Luit ajatukseni? Sanat veit kyllä suustani.

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

Aaron Greenberg: :lol:

http://cache.kotaku.com/assets/resources/2007/10/greenbergholdingsomething.jpg

Hahah! Repesin kun näin kyseisen äijän kuvan. Näyttää tyypilliseltä Microsoft-nörtiltä joka päätti kerralla vuodattaa kaiken katkeruutensa Sonya kohtaan. :D

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

^ Heehee kiitos ylemmän kuvan linkittäjälle päivän repeämisestä!

Vierailija

Pisteet: -4

Vierailija sanoi:

Onpas meillä taas tasokasta läppää täällä. Kohta nukkumaan, että huomenna jaksaa tulla keksimään hyviä uusia akronyymejä M$:stä ja voidaanpa me vaikka miettiä Greenbergin syömistottumuksiakin!

Tai sitten ei. Elämä, ohoi?

Vierailija

Pisteet: -1

Vierailija sanoi:

Hyi! Pelasin eilen kaverilla xlaatikkoa ja melu oli aivan järkyttävä. Siis TODELLA järkyttävä. Kuinka te boxipojat oikein kestätte tuollaista möykkää, joka peittää selvästi alleen jopa normaalivoimakkuudella toistettavat peliäänet…

Vierailija

Pisteet: -1

Vierailija sanoi:

Peter ”things break” Moore:

”Rakastan Playstationia!”

http://www.psu.com/PSU-talks-with-Peter-Moore–a0003603-p1.php

Ottakaa mallia fanipojut. ;)

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

Millähän he tuon fps:n mittasivat…

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

GTA4:n PS3-version paremmuus on todettu jo niin monissa pelimediossa, että tuo boxipojujen jatkuva vikinä alkaa saada jo hieman epätoivoisia piirteitä…

tässä yksi:

”It afirms that the PS3 version of the game has superior AA filter, better HDR, less loading, better controls (with great use of the Sixaxis) and solves the framerate drops without any difficulty, contrary to the 360 version which this causes a little more problem.

In the end, the article goes to say that, if you have the option, go for the PS3 version.”

http://www.n4g.com/NewsCom-142175.aspx

Vierailija

Pisteet: -4

Vierailija sanoi:

MS: n tyyli kyllä vituttaa..Sonylta en odottais ikinä tollasta suoraa kilpailevan yrityksen mustamaalausta..oon huomannu muutenkin että Sonylla on vähä sivistyneempi tapa toimia.

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

”Vai ei totuus (taaskaan) miellytä pleikkarifanipoitsuja. Voi voi sitten.”

Tuo sinun random-fanipojan tekemä vertailu ei ole totuutta nähnytkään. Totuus piilee niissä sadoissa peliarvosteluissa, jotka yhteen ääneen toteavat PS3-version olevan teknisesti näyttävämpi. Jäljelle jäävät vain epätoivoiset boxipellet, jotka katkeruudessaan kieltävät tosiasiat ja yrittävät päästäkeksityillä vertailuillaan turhaan kääntää muiden pelaajien päät. Tällä he vain nolaavat itsensä ja konsolinsa käyttäjäkunnan, sillä kummankohan sana painaa enemmän vaakakupissa?

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

bubiduu gubidiuuu pryuyuyuyyuyuyuy ämmääämäää ämmmäääämamammäää mamma mamma

-Matti 2v

Vierailija

Pisteet: -4

Vierailija sanoi:

^^hassua sinäänsä että mulla ei ole pätkinyt lainkaan gta4, eikä ole jäätynytkään. Pari pop-up bugia, muttei niin helvetillistä kuin boxilla :D :D:D:D:D::D:DD

Vierailija

Pisteet: +6

Vierailija sanoi:

Hyvä Matti.

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

”GTA4:n PS3-version paremmuus on todettu jo niin monissa pelimediossa…”
Siinäpä se; puusilmämääräisesti (lahjotusti? Koska puusilmälläkin pitäisi kyetä näkemään että xbox versio pyörii paremmin) todettu.
Eurogamer on ensimmäinen ja ainoa joka on asian oikeasti ja luotettavasti mitannut ja pitävästi TODISTANUT xbox version paremmuuden.

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

Matti sä oot mun idoli! Kovempaa settiä ku yhdeltäkään tämän oksettavan kommenttiläjän aiemmalta kirjoittajalta.

Vierailija

Pisteet: -4

Vierailija sanoi:

”Kun Dukenukem:forever julkaistaan niin väistävät kilzone ja gearssi uutta kuningasta.”
Näin ainakin toivoisi, onhan duke aikoinaan kuningas ollut… Saa nähdä mitä siitä sitten tulee, en tiedä keksivätkö mitään järjettömän uutta sillä duke on yksi action hero joka pistää pataljoonan aremijoita, mikä tarkoittaa ettei se voi kaikilla osa-alueilla olla resistance, killzonea ja GeOW:ia parempi.

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

”PS3=olohuoneen ”viihdelaite”, jossa mikään ei toimi kunnolla. Täys vitsi vitsimiehille ja naisille.”
Milles perustat ton? Sattuu muuten toimimaan kaikki mukavasti, linuxista Divx-videoihin… Ja niistä Custom modeihin peleissä.

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

Turpa kiinni säälittävät GTA:sta inisevät boxiteinit! Teidän ”lahjottuja nettisivuja” lässytykset alkavat mennä entistäkin epätoivoisemmiksi. Ketään ei enää kiinnosta, kaikki tietävät ps3-version olevan teknisesti edellä. Lähteenä toimivat sadat nettisivut ja pelilehdet, kun te vetoatte muutamaan säälittävään fanboy-vertailuun. Kummallakohan on tässä tapauksessa vakuuttavammat tiedot tukenaan. Luovuttakaa jo!

Vierailija

Pisteet: +5

Vierailija sanoi:

mua ei kiinosta noi myynti tilastot yhtään molemmat hyvä konsoleita ja molemmilla on omat hyvätpuolet ja huonot . Itse omistan boksin ja sillä sipuli (ketään ei varmaan kiinostanut että omistan boksin) :D

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

ps3:sen ostavat nuo vähä-älyset massat jotka tarttuvat heti massamainontaan

xbox 360 on hardcore gamereille

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

http://cache.kotaku.com/assets/resources/2007/10/greenbergholdingsomething.jpg

Hahah! Repesin kun näin kyseisen äijän kuvan. Näyttää tyypilliseltä Microsoft-nörtiltä joka päätti kerralla vuodattaa kaiken katkeruutensa Sonya kohtaan. ”

Heh joo, huomatkaa sixaxis pöydällä! ;)

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

”Turpa kiinni säälittävät GTA:sta inisevät boxiteinit! Teidän ”lahjottuja nettisivuja” lässytykset alkavat mennä entistäkin epätoivoisemmiksi. Ketään ei enää kiinnosta, kaikki tietävät ps3-version olevan teknisesti edellä. Lähteenä toimivat sadat nettisivut ja pelilehdet, kun te vetoatte muutamaan säälittävään fanboy-vertailuun. Kummallakohan on tässä tapauksessa vakuuttavammat tiedot tukenaan. Luovuttakaa jo!”

Ei sentään sadat, muutama kylläkin ja yhteenkään en niistä enää luota, sellaista bullshittiä on lykänny pihalle. Kukaan ei väittänyt että olisi lahjottu, mutta väistämättä sellainenkin tulee mieleen, sen verran valheellista matskua on kirjoitelleet. Ei siis mikään ihme että minkäänlaista todistus aineistoa ei puheille löydy.
Eurogamerin vertailu ihan oikeasti ainoa joka on ammattitaitoisesti, totuudenmukaisesti ja luotettavasti tehty. Eurogamer on koko internetin luotettavin pelisaitti tässä asiassa (ja vähän muutenkin), siitä ei mihinkään pääse. Jos joku eurogameria kehtaa fanipoikasaitiksi sanoa, on älynlahjat ilmeisen vaatimattomat ja kannattaa asian netissä mainostaminen lopettaa.

Ja kyllä, yksikin rautaisten ammattilaisten tekemä puolueeton ja teknisesti tarkka vertailu on äärettömästi vakuuttavampi kuin tuhannetkaan amatöörimaiset laput-silmillä-vertailut.

Mutta ei hätää pleikkafanipoitsut, kyllä teitäkin ymmärretään. Onhan se ilmeisesti raastavaa kun bullshit propagandasta huolimatta totuus tuli taas julki ja xbox versio on selvästi parempi. Mutta ei sen takia kannata vaipua epätoivoon ja turvautua valheisiin, erot ovat kuitenkin melko pieniä ja peli on hyvä joka tapauksessa.

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

Koskas Pleikkarin pelit alkaa näyttämään sellaisilta että niitä on vaikea erottaa tv kuvasta?Milloinka kaikki pelit vaatii 50 Gt:n levytilan? Tämmöisiä lupauksia Sonyn mainosmiehet päästeli suustaan ennen laitteen ilmestymistä. Laite tuli eikä voinut muuta todeta, kuin että olipa suuret puheet. Itse ostan Pleikkarin siinä tapauksessa että pelit on VAIKEA erottaa tv kuvasta, muussa tapauksessa odotan seuraavan sukupolven laitteita.

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

Eurogamer vs kaikki muut internetin pelisaitit. Näinhän se aina menee…. Se saitti/lehti, jonka multiplättyvertailun tulos miellyttää fanipoikaa, on tietysti fanipojan mielestä se ainoa luotettava saitti :D . Vähän sitä järkeä käteen…

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

”Ei sentään sadat, muutama kylläkin ja yhteenkään en niistä enää luota, sellaista bullshittiä on lykänny pihalle. Kukaan ei väittänyt että olisi lahjottu, mutta väistämättä sellainenkin tulee mieleen, sen verran valheellista matskua on kirjoitelleet. Ei siis mikään ihme että minkäänlaista todistus aineistoa ei puheille löydy.
Eurogamerin vertailu ihan oikeasti ainoa joka on ammattitaitoisesti, totuudenmukaisesti ja luotettavasti tehty. Eurogamer on koko internetin luotettavin pelisaitti tässä asiassa (ja vähän muutenkin), siitä ei mihinkään pääse. Jos joku eurogameria kehtaa fanipoikasaitiksi sanoa, on älynlahjat ilmeisen vaatimattomat ja kannattaa asian netissä mainostaminen lopettaa.

Ja kyllä, yksikin rautaisten ammattilaisten tekemä puolueeton ja teknisesti tarkka vertailu on äärettömästi vakuuttavampi kuin tuhannetkaan amatöörimaiset laput-silmillä-vertailut.

Mutta ei hätää pleikkafanipoitsut, kyllä teitäkin ymmärretään. Onhan se ilmeisesti raastavaa kun bullshit propagandasta huolimatta totuus tuli taas julki ja xbox versio on selvästi parempi. Mutta ei sen takia kannata vaipua epätoivoon ja turvautua valheisiin, erot ovat kuitenkin melko pieniä ja peli on hyvä joka tapauksessa.”

Siis..Oletko ikinä älynnyt,että xbox versiota kehitettiin kauemmin kun taas ps3 versiota paljon vähemmän aikaa,Joten eiköhän nyt sinunkin päässä välähdä,että xboxin gta 4 versio on paremmin optimoitu.Joten turha enää valittaa tuosta asiasta.

PS: tuo viesti toi mieleen fanboyn..Kai sitä se olikin ja kai tämäkin sisältää hiukan Fanboy juttu.Molemmat konsolit ovat yhtä hyviä,sitä en kiistä!

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

”Hyi! Pelasin eilen kaverilla xlaatikkoa ja melu oli aivan järkyttävä. Siis TODELLA järkyttävä. Kuinka te boxipojat oikein kestätte tuollaista möykkää, joka peittää selvästi alleen jopa normaalivoimakkuudella toistettavat peliäänet…”

Hyvä kysymys. Rehellisesti vastattuna täytyy myöntää että tuo boxin melu on tosiaan melko sietämätöntä. Tämä onkin yksi monista syistä miksi harkitsenkin PS3:n hankintaa viimeistään tämän kesän aikana.

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

”Eurogamer vs kaikki muut internetin pelisaitit.”

Eurogamerin OIKEA testi (MIKÄ KOHTA TÄSSÄ ON NIIN VAIKEA YMMÄRTÄÄ: OIKEA TESTI. MITTALAITTEILLA MITATTU TULOS, EI JONKUN PUUSILMÄN ARVAUS.) vastaan jotkut netissä julkaistut mutu-pohjalta tehdyt ”testit”. Eikä todellakaan edes ”kaikki muut”, vain muutama.

Ei siinä tarvitse olla kenenkään fanipoika että tietää mihin voi luottaa, terveen järjen käyttö riittää – sitä kannattaisi kokeilla sielläkin päässä. Eihän kukaan täysjärkinen missään muussakaan asiassa pidä viittä arvausta luotettavampana kuin yhtä oikeasti mitattua tulosta. Esim. kuinka korkealla tuo lentokone tuolla taivaalla lentää, arvaapa metrin tarkkuudella? vastaan lentokoneen korkeusmittarin lukema… Kun kerran täytyy vääntää rautalangasta niin väännetään sitten.

Meneekö tajuntaan? Se on ainoa mitattu tulos. Siksi se on luotettava. Vai vieläkö pleikkafanipoikien taikauskoa riittää?

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

Täytyy vielä kysyä, jos asetat eurogamerin luotettavuuden kyseenalaiseksi, mitä alaa sinä oikein seuraat? Et ainakaan pelialaa.

Eurogamer.net swept the board at 2007’s Games Media Awards, winning categories Best Games Website – News,
and Best Games Website – Reviews & Features.

Vierailija

Pisteet: -2

Vierailija sanoi:

PS3 on paska romu. Siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

Sony tunnusti epäsuorasti itsekin PS3:n epäonnistuneen antamalla pääsuunnittelijalle potkut heti kun laite valmistui. Tämä tieto riittää minulle.

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

Pisteet: +7

Vierailija sanoi:

”ps2 oli viimesukupolvihistorian teknisesti selvästi heikoin ja viälä kallein eikä laatupelejäkään ollut paljon mutta myi silti eniten sen valtaisan mainonnan ja tuen vuoksi jolloin massat tarttuivat tilaisuuteen”

Huoh! Olet oikeassa ja väärässä. PS2 oli heikoin, mutta samalla sillä oli myös ylivoimaisesti eniten laatupelejä kilpailjoihin nähden. Se on ihan sama, mitä sivustoa tai lehteä pitää lähteenä, mutta se on yksi asia, jota ei voi kiistää. On tietenkin eri asia, oliko Pleikkarilla sellaisia pelejä, joista itse pidit, mutta vaikka tietty peli ei sopisikaan omaan makuun, niin laatupeli on aina laatupeli.

Tuo on totta mutta ps3 on tehokkain konsoli tänä aika kautena

Vierailija

Pisteet: -1

Vierailija sanoi:

IGN oli ps3sen puolella
NextGenGamers oli ps3sen puolella
Gamespot(microsoft fani) oli X0 puolella
Gamereactor oli ps3sen puolella.

Kattokaapa gamespot.com sieltä jotain ps3sen tai x0n pelejä ne antaa aina huonomman ps3selle ne on ihan selvästi lahjottuja

Vierailija

Pisteet: -1

Vierailija sanoi:

Bill Gates ostaa sonyn ja nintendon ja sitten on XBOX MONOPOLI!!!!!!!

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

Rauhoitutaanpa nyt. On ihan käsittämätöntä, miten meno onkin menny ps3:maiseksi myös kommenteissa. Joku tässä listasi x0 – yksinoikeuksia, jotka suuri osa on valitettavasti päässyt unohtamaan, kommentti sai miinusvyöryn. Kaikki puhuvat GeoW2 ja Ng2 mutta mihin jäi Esim, splinter-cellin uusin seikkailu? Tai too human, banjo kazooi3 tai fable2? halo wars tai left for dead?? Ihan liian monelta on myös päässyt unohtumaan mahtava dead risingin jatko – dead island ja olen varma että jotain unohtui, joka joka tietää enemmän, voi jatkaa listaa. Kommenttini tarkoitus ei ole fanittaa microsoftia, vaan todistaa että suuri yksinoikeuspula on liioiteltu. Ja kai ne forza3 ja pgr5 tulee joskus… toivon ettei tämä kommentti saa miinusta.

Vierailija

Pisteet: +4

Vierailija sanoi:

^ Dead Risingin jatko on tulossa myös PS3:lle. Loput noista pelataankin sitten parempana pc:llä.

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

”Loput noista pelataankin sitten parempana pc:llä.”

No niitä PC-versioita saatkin sitten odotella jonnekkin hamaan tulevaisuuteen. Onnea vaan odotukselle! :D

Vierailija

Pisteet: -2

Vierailija sanoi:

Omistan xbox360 konsolin, joka on käynyt korjauksessa. Laite pitää kohtuuttoman kovaa ääntä. Laite on tuhonnut pelilevyjä esimerkiksi gow toimii 5 minuuttia ennen kuin konsoli valittaa levyn olevan rikki. Tämä oli viimeinen konsoli jonka tulen koskaan ostamaan.

Vierailija

Pisteet: -2

Vierailija sanoi:

”http://www.v2.fi/uutiset/pelit/3461/Pelivideosivusto-huijasi-vertailunsa-PS3-vastaiseksi/”

Gametrailers on vastannut tähän asiaan:”It’s surprising how paranoid people are and how desperate they can be to try and manipulate the masses into
believing that there’s some kind of malicious activity going on that will slight their favorite console.”
Eli koko jutun takana oli taas se sama vainoharhaisuus ja epätoivo.

Vierailija

Pisteet: -4

Vierailija sanoi:

””Loput noista pelataankin sitten parempana pc:llä.”

No niitä PC-versioita saatkin sitten odotella jonnekkin hamaan tulevaisuuteen. Onnea vaan odotukselle!”

GT5 tulossa myös PC:lle, loistava juttu.

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

No niitä PC-versioita saatkin sitten odotella jonnekkin hamaan tulevaisuuteen. Onnea vaan odotukselle!”

Ei haittaa, joillakin on elämä!

Toi Greenberg on täys urpo. En tiedä miten joku Diehard MS fanikaan voi ottaa jätkää tosissaan. Menisi lannoittamaan peltoa paskapuheillaan.

Vierailija

Pisteet: -4

Vierailija sanoi:

SiiS Xo:n saa alle 200e!!

ja ilman kovalevyä pystyy hyvin pelaamaan!

Siis hinta on vain niin uskomattoman alhainen verrattuna siihen kuinka hyviä/hienoja pelejä on tarjolla!

En näe mitään järkeä ostaa ps3:sta pelaamisen kannalta, mutta jos on joku br formaatti hinkuilia ja haluaa digiboksin konsoliin(wtf) niin siitä vaan

Tottakai ps3 on paljo laadukkaampi, mutta en ainakaan itse tahdo kuin pelata konsolilla hyviä pelejä, digiboksit löytyy kyllä ihan erikseen…

Vierailija

Pisteet: -4

Vierailija sanoi:

bluRay on valovuosia hitaampi kuin dvd, mutta siihen menee enmmän tavaraa. Hitauden vuoksi pelit vaativat asennuksen

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

Hieman ohi aiheen, mutta…

Minua ottaa pattiin tosissaan nämä Linux-hörhöt, jotka perustelee konsolivalintojaan mututuntumalla Microsoftin oletetuilla tekemisillä PC-puolella – joille muuten myöskään ei ole minkäänlaisia faktaperusteita – kunhan halutaan olla erilaisia nuoria ja erottua joukosta. Ei tullut mieleen, että juuri PS3 ostamalla menette massan mukana?

Siis mitä ihmeen väliä sillä on jos Microsoftilla on valta-asema PC-puolella? Mitä ihmeen väliä sitten vaikka jokaisessa leivänpaahtimessa hyrräisi Windows mitä sitten? Ei tule mieleen, että loppujen lopuksi se kaikki on ihmisten omien päätösten ja käyttäytymisen lopputulos. Se mikä on hyvää, on suosittua.

Itse ainakin olen innoissani: Viimeinkin meillä on mahdollisuus täydellisesti yhteen toimivaan tietotekniikka ja viihde-elektroniikkajärjestelmään jossa ei enää ole erillisiä saarekkeita vaan kaikki pelaa hyvin yhteen. Tietokoneet, kännykät, autot, pelikonsolit tulevaisuudessa jopa kodinkoneet saadaan liitettyä MS-pohjaiseen verkkoon. Mesettäminen onnistuu kätevästi käsikonsolilla mistä tahansa ja nörtit voivät ohjelmoida jokapäiväistä elämää hyödyntäviä ja elämänlaatua parantavia sovelluksia kodinkoneilleen universaalilla .NET -alustalla.

Tietenkin tulevaisuuden ennustamisessa kaikki tämä ei toteudu ja osa noistakin ideoista kuulostaa tulevaisuudessa melkoisen naiiveilta, mutta vainsanana tässä onkin juuri innovointi. En puhu Nintendon kaltaisesta tilaisuuteen tarttumisesta jossa vuosikymmeniä vanha teknologia tuodaan uudelleen markkinoille uusissa kuorissa. Puhun siitä nyrkkipajapotentiaalista jonka leviämisen massoille XNA:n kaltaiset järjestelmät mahdollistavat: Luovat ja pelaamiseen ja teknologiaan aivan uudesta näkökulmasta suhtautuvat peli-ideat jotka vain odottavat kristallisoitumistaan.

Konsolia ostaessa kannattaisi ajatella vähän kokonaiskuvaakin. Mututuntumalla pärjää vain muistipelissä.

Vierailija

Pisteet: -2

Vierailija sanoi:

Hassua sinäänsä. Microsoft ei ole muutamia lupauksiaan myöskään toteuttanut, kuten tätä TV-sarja ja elokuva ladattavuutta. Toki se on tullut eurooppaan, mutta vain tiettyihin maihin (Ranska, Saksa, Englanti), jos oikein muistan. Lupailivat kovasti että tulisi ihan koko eurooppaan, mutta ei ole näkynyt. Ehkä siinä on enemmän hommaa tai jotain? PS3:sta en tiedä paljoa, mutta itselläni on XB360 ja pidän sitä ihan hyvänä, vaikka jotain asioita muuttaisin. PS3 taas on myös ihan hyvä, kuten myös hankin sen kesällä kun Metal Gear Solid 4 bundle tulee kauppoihin.

Vierailija

Pisteet: -2

Vierailija sanoi:

SiiS Xo:n saa alle 200e!!

ja ilman kovalevyä pystyy hyvin pelaamaan!

Siis hinta on vain niin uskomattoman alhainen verrattuna siihen kuinka hyviä/hienoja pelejä on tarjolla!

En näe mitään järkeä ostaa ps3:sta pelaamisen kannalta, mutta jos on joku br formaatti hinkuilia ja haluaa digiboksin konsoliin(wtf) niin siitä vaan

Tottakai ps3 on paljo laadukkaampi, mutta en ainakaan itse tahdo kuin pelata konsolilla hyviä pelejä, digiboksit löytyy kyllä ihan erikseen…”"”

Eihän ilman kovoa pysty pelaamaan esim. Burnout paradise:ia netissä.

RROD ongelma on vieläkin elossa.

50-60€ joutuu maksaa erikseen että pystyy pelaa netissä.

Vanha formaatti.

Samat pelit PC:llä tai ps3.

Halvempi hinta mutta PALJON vähemmän toimintoja eikä ole luotettava.

DVD:t naarmuuntuu helposti varsinkin X0:n vanhahtavan ja todella äänekkään DVD aseman takia.

Ei langatonta nettiä.

Joutuu ostaa pattereita ohjaimeen viikon välein.

Uusi xbox jo parin vuoden päästä 2009-2010.

Mikanes

Pisteet: +8

Mikanes sanoi:

No joo.. Aina sama juttu! Heti kun tällainen uutinen julkaistaan niin johan on taas ”konsolisota” pystyssä! Kuinka jaksatte, itse en ainakaan.. Mielestäni sekä XBoX360 että PS3 ovat ihan hyviä konsoleita vaikka pidänkin Nintendoa parhaimpana.

Oikeastaan tuo ns. konsolisota käydään vain Sonyn ja Microsoftin välillä! Ne vain taistelevat keskenään kilpaa siitä kumpi häviää vähemmän liikevoitoissa Nintendolle… ;)

Ja mikäli yhtään osun oikeaan niin pahimmat ”fanboyt” ryskyttävät aivan punaisena sitä homppelihiirtään ja yrittävät osua siihen miinukseen!!

Mitkäs muuten ovat HC-pelaajia? Eivätkö ne pelaa ollenkaan Nintendoa? Onko sellainen sitten joku Casual tai Mainstream -pelaaja joka pelaa 10 tuntia putkeen jotain Mario Karttia tai Super Smash Bros Brawlia… Tai vaikkapa Zeldaa ja Metroidia! Vai pitääkö aina olla ”sniputtamassa” jotain jenkkejä jossain Sota-Virtuaalimaailmassa!

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

”…Mario Karttia tai Super Smash Bros Brawlia… Tai vaikkapa Zeldaa ja Metroidia!….”

Noi on pelejä mitä mielellään pelaakin. Lähes kaikki muu on sontaa eikä kuulu konsolille ja tekee hallaa koko peliteollisuudelle.
Quality over Quantity.

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

”It afirms that the PS3 version of the game has superior AA filter, better HDR, less loading, better controls (with great use of the Sixaxis) and solves the framerate drops without any difficulty, contrary to the 360 version which this causes a little more problem.”

Mitä jaskaa, PS3 versiossa ei ole AA:ta lainkaan ja se pyörii 640p resoluutiolla. XO-versiossa on 2xAA ja 720p reso. Boxi version pyörittäminen vaatii huomattavasti enemmän tehoja.

Vierailija

Pisteet: -1

Vierailija sanoi:

”bluRay on valovuosia hitaampi kuin dvd”
Valovuosi on matkan yksikkö, noob.

Vierailija

Pisteet: -2

Vierailija sanoi:

”bluRay on valovuosia hitaampi kuin dvd”
Valovuosi on matkan yksikkö, noob.”

DVD data rate: 1x 1385Kb/s

BluRay data rate: 1x 36Mb/s

XBOTit ei vaan tajua.

Vierailija

Pisteet: +2

Vierailija sanoi:

Pelaajan lukijat eivät arvosta xboxia lainkaan. Onneksi on vapaus valita.

Vierailija

Pisteet: -2

Vierailija sanoi:

”DVD data rate: 1x 1385Kb/s

BluRay data rate: 1x 36Mb/s

XBOTit ei vaan tajua.”

Väärin menee, ei taida olla käytännön tasolla tekniikat tuttuja.

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

jou

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

360=
-Tehokkaampi rauta (GTA IV:ssä isompi resoluutio ja silti selkeästi parempi ruudunpäivitys, todistetusti).
-Ei tarvitse tukea eurooppalaisia toistuvasti perseeseen panevaa sonya. (Ja ei, MS ei tätä harrasta).

(GTA IV:n) korkeampi resoluutio JA korkeampi ruudunpäivitystaajuus puhuvat karua kieltä siitä että xbox ON TEHOKKAAMPI KOKONAISUUS.
Seuraava on lainattu Eurogamerin harvinaisen luotettavalta ja puolueettomalta sivustolta:

”So far, aside from the different visual approaches, there’s not much to tell the two games apart. But the one difference I couldn’t help but notice was the sense that as well as possessing a higher resolution, the Xbox 360 version of GTA IV runs noticeably smoother than the PlayStation 3 code.

Test One: Game Intro
360: 31.627fps
PS3: 26.504fps

Test Two: Clean Getaway
360: 28.624fps
PS3: 23.989fps

Test Three: Final Destination
360: 35.662fps
PS3: 29.523fps

Test Four: Station Face-Off
360: 26.015fps
PS3: 25.803fps

Test Five: Rigged to Blow
360: 26.507fps
PS3: 22.141fps

Test Six: Ivan the Not So Terrible
360: 33.713fps
PS3: 28.313fps”

”Eurogamer vs kaikki muut internetin pelisaitit.”

Eurogamerin OIKEA testi (MIKÄ KOHTA TÄSSÄ ON NIIN VAIKEA YMMÄRTÄÄ: OIKEA TESTI. MITTALAITTEILLA MITATTU TULOS, EI JONKUN PUUSILMÄN ARVAUS.) vastaan jotkut netissä julkaistut mutu-pohjalta tehdyt ”testit”. Eikä todellakaan edes ”kaikki muut”, vain muutama.

Ei siinä tarvitse olla kenenkään fanipoika että tietää mihin voi luottaa, terveen järjen käyttö riittää – sitä kannattaisi kokeilla sielläkin päässä. Eihän kukaan täysjärkinen missään muussakaan asiassa pidä viittä arvausta luotettavampana kuin yhtä oikeasti mitattua tulosta. Esim. kuinka korkealla tuo lentokone tuolla taivaalla lentää, arvaapa metrin tarkkuudella? vastaan lentokoneen korkeusmittarin lukema… Kun kerran täytyy vääntää rautalangasta niin väännetään sitten.

Meneekö tajuntaan? Se on ainoa mitattu tulos. Siksi se on luotettava. Vai vieläkö pleikkafanipoikien taikauskoa riittää?

Eurogamer.net swept the board at 2007’s Games Media Awards, winning categories Best Games Website – News, and Best Games Website – Reviews & Features.

Ja kyllä, yksikin rautaisten ammattilaisten tekemä puolueeton ja teknisesti tarkka vertailu on äärettömästi vakuuttavampi kuin tuhannetkaan amatöörimaiset laput-silmillä-vertailut.

Mutta ei hätää pleikkafanipoitsut, kyllä teitäkin ymmärretään. Onhan se ilmeisesti raastavaa kun bullshit propagandasta huolimatta totuus tuli taas julki ja xbox versio on selvästi parempi. Mutta ei sen takia kannata vaipua epätoivoon ja turvautua valheisiin, erot ovat kuitenkin melko pieniä ja peli on hyvä joka tapauksessa.”

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

360=
-Tehokkaampi rauta (GTA IV:ssä isompi resoluutio ja silti selkeästi parempi ruudunpäivitys, todistetusti).
-Ei tarvitse tukea eurooppalaisia toistuvasti perseeseen panevaa sonya. (Ja ei, MS ei tätä harrasta).

(GTA IV:n) korkeampi resoluutio JA korkeampi ruudunpäivitystaajuus puhuvat karua kieltä siitä että xbox ON TEHOKKAAMPI KOKONAISUUS.
Seuraava on lainattu Eurogamerin harvinaisen luotettavalta ja puolueettomalta sivustolta:

”So far, aside from the different visual approaches, there’s not much to tell the two games apart. But the one difference I couldn’t help but notice was the sense that as well as possessing a higher resolution, the Xbox 360 version of GTA IV runs noticeably smoother than the PlayStation 3 code.

Test One: Game Intro
360: 31.627fps
PS3: 26.504fps

Test Two: Clean Getaway
360: 28.624fps
PS3: 23.989fps

Test Three: Final Destination
360: 35.662fps
PS3: 29.523fps

Test Four: Station Face-Off
360: 26.015fps
PS3: 25.803fps

Test Five: Rigged to Blow
360: 26.507fps
PS3: 22.141fps

Test Six: Ivan the Not So Terrible
360: 33.713fps
PS3: 28.313fps”

”Eurogamer vs kaikki muut internetin pelisaitit.”

Eurogamerin OIKEA testi (MIKÄ KOHTA TÄSSÄ ON NIIN VAIKEA YMMÄRTÄÄ: OIKEA TESTI. MITTALAITTEILLA MITATTU TULOS, EI JONKUN PUUSILMÄN ARVAUS.) vastaan jotkut netissä julkaistut mutu-pohjalta tehdyt ”testit”. Eikä todellakaan edes ”kaikki muut”, vain muutama.

Ei siinä tarvitse olla kenenkään fanipoika että tietää mihin voi luottaa, terveen järjen käyttö riittää – sitä kannattaisi kokeilla sielläkin päässä. Eihän kukaan täysjärkinen missään muussakaan asiassa pidä viittä arvausta luotettavampana kuin yhtä oikeasti mitattua tulosta. Esim. kuinka korkealla tuo lentokone tuolla taivaalla lentää, arvaapa metrin tarkkuudella? vastaan lentokoneen korkeusmittarin lukema… Kun kerran täytyy vääntää rautalangasta niin väännetään sitten.

Meneekö tajuntaan? Se on ainoa mitattu tulos. Siksi se on luotettava. Vai vieläkö pleikkafanipoikien taikauskoa riittää?

Eurogamer.net swept the board at 2007’s Games Media Awards, winning categories Best Games Website – News, and Best Games Website – Reviews & Features.

Ja kyllä, yksikin rautaisten ammattilaisten tekemä puolueeton ja teknisesti tarkka vertailu on äärettömästi vakuuttavampi kuin tuhannetkaan amatöörimaiset laput-silmillä-vertailut.

Mutta ei hätää pleikkafanipoitsut, kyllä teitäkin ymmärretään. Onhan se ilmeisesti raastavaa kun bullshit propagandasta huolimatta totuus tuli taas julki ja xbox versio on selvästi parempi. Mutta ei sen takia kannata vaipua epätoivoon ja turvautua valheisiin, erot ovat kuitenkin melko pieniä ja peli on hyvä joka tapauksessa.”

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

Test One: Game Intro
360: 31.627fps
PS3: 26.504fps

Test Two: Clean Getaway
360: 28.624fps
PS3: 23.989fps

Test Three: Final Destination
360: 35.662fps
PS3: 29.523fps

Test Four: Station Face-Off
360: 26.015fps
PS3: 25.803fps

Test Five: Rigged to Blow
360: 26.507fps
PS3: 22.141fps

Test Six: Ivan the Not So Terrible
360: 33.713fps
PS3: 28.313fps”

Tämä on katkeraa kalkkia pleikkaripojille. Sen lisäksi että GTA4:n PS3-versio (vain 640p) ei pystynyt HD-resoluutioon, on se heikompi myös ruudunpäivityksen osalta.

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

Ostakaa PC. Säästytte turhilta sodilta.

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

Hienoa kun faktoille annetaan miinusta mutta xbot fanboy paskajauhamiselle plussaa. :D

GTAIV on hyvä molemmilla konsoleilla!

Näyttäis vähän siltä että xboteilla alkaa menee hermot kun konsolit jotka tuli paljon myöhemmin alkaa voittaa.

Itse myin xboxin pois, ostan pelit PC:lle

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

”DVD data rate: 1x 1385Kb/s

BluRay data rate: 1x 36Mb/s

XBOTit ei vaan tajua.”

Väärin menee, ei taida olla käytännön tasolla tekniikat tuttuja.”

XBOT OWNED

DVD = CAV

BluRay = CLV

Vierailija

Pisteet: -3

Vierailija sanoi:

BluRay data rate: 1x 36Mb/s

XBOTit ei vaan tajua.”

Väärin menee, ei taida olla käytännön tasolla tekniikat tuttuja.”

XBOT OWNED

DVD = CAV

BluRay = CLV”

Niin ja Xboxin DVD asema osaa lukea Dual Layer DVD levyjä vain 8x. (Arvaa montako % levyista on dual layer)

Kane

Pisteet: +5

Kane sanoi:

”Ostakaa PC. Säästytte turhilta sodilta.”
Nvidia VS Ati, Intel VS AMD, TFT VS LCD, Windows vs Linux vs mac, vista vs XP jne. Need to say more? Joskus kilpailu konsoleilla on piristävää jos he tajuavat tehdä innovatiisia ja uusia tuotteita kuten Wii, Wii fit, DS, Little big planet, buzz, live palvelut jne.
Joskus se on vain toisten kopiointia ja toisten haukkumista..liian usein.

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

Hurjaa taistelua mokomien piirilevykasojen takia. Mitenhän te tappelette paremmuudesta kun pääsette autoikään ;) Ainiin, lehdestähän sen voi taas lukea kun jannut ajaa 200km/h metsikköön… Eikös tämä ollutkaan niin helppoa kun sillä super ps3/xboxilla ajaa…

Jos naisenkin löydätte, niin niitäkin varmaan vertailette, kenellä käy mirri kuumempana ja sulavammin ilotikun ympärillä ;)

Vierailija

Pisteet: +3

Vierailija sanoi:

Xbox360=
-Tehokkaampi rauta (GTA IV:ssä isompi resoluutio ja silti selkeästi parempi ruudunpäivitys, todistetusti).
-Ei tarvitse tukea eurooppalaisia toistuvasti perseeseen panevaa sonya. (Ja ei, MS ei tätä harrasta).

(GTA IV:n) korkeampi resoluutio JA korkeampi ruudunpäivitystaajuus puhuvat karua kieltä siitä että xbox ON TEHOKKAAMPI KOKONAISUUS.

Seuraava on lainattu Eurogamerin harvinaisen luotettavalta ja puolueettomalta sivustolta:

”So far, aside from the different visual approaches, there’s not much to tell the two games apart. But the one difference I couldn’t help but notice was the sense that as well as possessing a higher resolution, the Xbox 360 version of GTA IV runs noticeably smoother than the PlayStation 3 code.

Test One: Game Intro
360: 31.627fps
PS3: 26.504fps

Test Two: Clean Getaway
360: 28.624fps
PS3: 23.989fps

Test Three: Final Destination
360: 35.662fps
PS3: 29.523fps

Test Four: Station Face-Off
360: 26.015fps
PS3: 25.803fps

Test Five: Rigged to Blow
360: 26.507fps
PS3: 22.141fps

Test Six: Ivan the Not So Terrible
360: 33.713fps
PS3: 28.313fps”

Eurogamer.net swept the board at 2007’s Games Media Awards, winning categories Best Games Website – News, and Best Games Website – Reviews & Features.

Vierailija

Pisteet: +1

Vierailija sanoi:

microsoft ownz!

Lisää kommentti

Kommentti jätetään anonyyminä. Jos sinulla on tunnus, kirjaudu sisään ennen kommentin jättämistä!